Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
17-03-2010, 04:30 PM
Bericht: #1
TRACKIR 5
Ik kon het niet laten en heb net Track IR v5 + TrackClip Pro Bundle besteld!

Ben nu toch eigenlijk wel erg nieuwsgierig wie er nog meer gebruik maakt van een headtracer. En natuurlijk wat de ervaringen zijn.

Ik hoor het graag van jullie!!

Moderator edit: max handtekening size 400px breed bij 130px pixels hoog.
"Si vis pacem, Para bellum." -
"Als je vrede wilt, bereid voor op oorlog" aldus Gaius Julius Ceasar
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
17-03-2010, 04:50 PM
Bericht: #2
RE: TRACKIR 5
Ik maak sinds kort gebruik van head tracking (met een zelfgemaakte FreeTrack creatie), ik moet zeggen: HEERLIJK! In het begin is het erg wennen, ook als je het steeds gaat testen en als een idioot om je heen zit te kijken (wordt je soms een beetje duizelig). Maar als eenmaal de settings goed staan en je speelt gewoon zoals altijd, dan gaat alles veel natuurlijker. Het is op een of andere manier toch makkelijker om een goede situational awareness te krijgen. Wat ook een voordeel is, is dat je ook freelook hebt als je door je sights kijkt, wat niet zo is zonder een Track device.

Kortom: voegt echt wat toe aan de speel ervaring!

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
17-03-2010, 04:59 PM
Bericht: #3
Hmmm ik wacht Pilgrim zijn ervaring met deze IR5 af, wie weet ga ik er dan toch ook eentje halen Wink

.
[Afbeelding: tdnl_sig.jpg]

***** Check de Tangodown video's op Youtube *****
****** Check mijn ArmA2 video's op Youtube ******

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Steam
Reageren op dit bericht
17-03-2010, 05:34 PM
Bericht: #4
Ik heb TrackIR4, met de trackclippro. En mis hem nu, omdat de gameroom op z'n kop ligt.
Maar c'kers in heli's etc heb je er erg veel profijt van.
Reageren op dit bericht
17-03-2010, 06:32 PM
Bericht: #5
Ik wil nog steeds een keertje sparen om het aan te schaffen hehe... Maar ja, prioriteiten stellen Smile
Ik denk wel dat als ik hem uiteindelijk heb ik ook niet meer zonder zal kunnen. Ik hoop ten zeerste dat ook Red Orchestra: Heroes of Stalingrad plaats gaat vinden voor TrackIR implementatie. TWI deed al onderzoek op het TrackIR forum had ik gezien, dus ik ben benieuwd!
Als dat bevestigd is, haal ik het ding per direct in huis xD

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht
17-03-2010, 11:46 PM
Bericht: #6
Ik ben net als Zoog voor freetrack Smile. Alleen ligt het project een beetje stil bij mij Sad. Druk met school e.d. dingen en weinig zin/ tijd om even langs de electronica winkel te gaan Rolleyes.
Reageren op dit bericht
19-03-2010, 09:19 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-03-2010 om 10:00 AM door Pilgrim.)
Bericht: #7
Ok, woensdag 14.00u de tracker besteld op http://www.flightsimulatorshop.com en ontvangen op donderdag 10.00u. Snelle levering dus... was in totaal met verzendkosten 178.50 euro kwijt voor een heel klein pakketje. De daadwerkelijke verpakking was nog kleiner ;-)).

Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de TrackIR groter was, maar de totale omvang is nog iets minder dan een luciferdoosje, dat op de monitor bevestigd dient te worden met een bijgeleverd houdertje.

De trackclip pro is relatief groot en is idd op bijna alle headsets te plaatsen. Een eenvoudige handeling en de headset heeft aan de linkerzijde een soort alienarm met 3 vingers.

Let op: houdt er rekening mee dat de trackclip pro dus niet draadloos is in tegenstelling tot de standaard trackclip.

Aan deze usb aansluiting wordt ook de tracherzelf gekoppeld. Uiteindelijk gebruikt het geheel 1 usbpoort.

Software is makkelijk te installeren en en ook gebruiksvriendelijk. Ik gebruik de uitgebreide handleiding pas als ik op het punt ben om de betreffende systemen het raam uit te gooien (mijn tick, denk altijd alwetend te zijn), maar de quick start guides zijn voldoende (in mijn geval dan).

Even stoeien met de instellingen en dan Arma starten..........

!@#$%^&^%$#

#@$%^&*

ff opnieuw de settings aanpassen.

Aahhhh, dat is beter.

Het is echt even wennen!!!! Echt een andere manier van bewegen want je hoofd kijkt soms naar links en je loopt naar rechts. Welliswaar door mijn eigen onkunde.

Na 10 minuten gaat het gelukkig al wat beter en het zal nog wat uurtjes kosten voordat alles smootly gaat, maar mijn eerste ervaringen geven mij wel een zeer bemoedigend gevoel dat dit apparaatje mijn beleving van Arma2 zeker zal intensiviseren.........

Wort vervolgd!!!

Reageren op dit bericht
19-03-2010, 09:59 AM
Bericht: #8
Mooi Biggrin

Ik weet niet hoe dat met track-ir werkt, maar zorg dat je af en toe "re-centered" als je aan het spelen bent, omdat je zit houding soms toch wat veranderd, en voor dat je het weet krijg je een kijk afwijking naar een bepaalde kant. ff recenteren van je track-ir werkt dan goed.

Wat ik mezelf ook steeds moest zeggen is, gewoon recht naar het scherm kijken als je body/head orientatie kwijt bent. Als je bijvoorbeeld naar links kijkt terwijl je vooruit loopt en een target ziet en dus met je lichaam ook naar links gaat draaien om te schieten moet je tegelijkertijd met je tracker weer recht naar het scherm gaan kijken, zodat je uiteindelijk met je view terecht komt bij de target en je goed door je sights kunt kijken.

Het is allemaal echt ff wennen. Ik heb ook uiteindelijk de x, y en z-as uitgezet, ik gebruik alleen yaw en pitch.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
19-03-2010, 10:09 AM
Bericht: #9
Ja klopt, dat is het eerste waar je mee te maken krijgt....
Omdat ik de eerste 10 min geen clou had waar waar ik uberhaupt met mijn lijf heen ging, heb ik eerst mijn instelling moeten bijwerken. Even de beweging wat gedempt en dan gaat het prima, want voor je het weet kijk je achterste voren.

Heb vanochtend een Heuy gevlogen en dat is ook even andere koek zeg! Maar ook hier weer na een uurtje dan gaat het wel....

Dit weekeind even intensief trainen en dan kan ik er vol tegen aan.

(19-03-2010 09:59 AM)zoog schreef:  Ik weet niet hoe dat met track-ir werkt, maar zorg dat je af en toe "re-centered" als je aan het spelen bent, omdat je zit houding soms toch wat veranderd, en voor dat je het weet krijg je een kijk afwijking naar een bepaalde kant. ff recenteren van je track-ir werkt dan goed.

Reageren op dit bericht
19-03-2010, 09:59 PM
Bericht: #10
Dan is de editor vast handig haha, dan kun je gewoon in je eentje over de map zwerven zonder tango's en oefenen met de bewegingen en feel Smile

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)