Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
11-01-2014, 02:20 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-01-2014 om 02:22 PM door Pek.)
Bericht: #1
ACE2 wordt gemist.
Ok, heren! Ik merk door mensen dat ACE2 nogal gemist wordt en dat er een verlangen naar is, maar stel jezelf de volgende vragen:
  • Zitten we niet al functies van ACE2 is Arma 3 zelf?
  • Is het niet mogelijk om met alle bestaande mods niet 1 mod te compilen (Scripters)?
  • WILLEN we wel met ACE2 spelen.. En dan met name ACE-Wounding.
Want kunnen we niet in plaats van wachten tot een ander het doet, zelf niet de handen uit de mouwen steken?

Just a thought.

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-01-2014, 02:45 PM
Bericht: #2
RE: ACE2 wordt gemist.
Ik ben zelf geen modder of scripter dus ik kan weinig antwoord geven op vraag 2. Echter wat betreft vraag 1.. is wat lastig te beantwoorden. Als je hier kijkt zie je gehele lijst met features voor ACE2; http://wiki.ace-mod.net/wagn/Feature. Ik herken een deel, maar ook een groot deel niet.
De grote vraag is natuurlijk wanneer en of het naar Arma 3 komt, aangezien ze volledig opnieuw moeten beginnen met coderen.

3. Zelf ben ik een groot fan van het meer gevarieerde wounding systeem, vooral omdat ik zelf ook vaak medic ben. Ik vind het altijd maar raar dat je gewoon kunt 'reviven', veel liever wil ik dat de rest je dekt en dat jij als medic degene sleept stabiliseert en dan oppept etc.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-01-2014, 03:48 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-01-2014 om 03:50 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #3
(11-01-2014 02:45 PM)Ircghost schreef:  Ik ben zelf geen modder of scripter dus ik kan weinig antwoord geven op vraag 2. Echter wat betreft vraag 1.. is wat lastig te beantwoorden. Als je hier kijkt zie je gehele lijst met features voor ACE2; http://wiki.ace-mod.net/wagn/Feature. Ik herken een deel, maar ook een groot deel niet.
De grote vraag is natuurlijk wanneer en of het naar Arma 3 komt, aangezien ze volledig opnieuw moeten beginnen met coderen.

3. Zelf ben ik een groot fan van het meer gevarieerde wounding systeem, vooral omdat ik zelf ook vaak medic ben. Ik vind het altijd maar raar dat je gewoon kunt 'reviven', veel liever wil ik dat de rest je dekt en dat jij als medic degene sleept stabiliseert en dan oppept etc.

Ik speel niet met de medic, maar ik geef je helemaal gelijk.

De laatste jaren dat ik Arma heb gespeeld, zijn de meeste scripts alleen reviven.

Is er geen systeem die registreert waar je wordt geraakt en zo doende wonden genereerd, afhankelijk van de kaliber, verte, snelheid etc. en daarnaast ook waar je wordt geraakt. Meer in het borst is dodelijker als bijv. in je been, hoofdshot ben je meteen uitgeschakeld.

Afhankelijk van de wonden heeft de medic ook meer tijd nodig of bepaalde handelingen..

Dan komt de medic pas echt tot z'n recht!

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-01-2014, 04:03 PM
Bericht: #4
(11-01-2014 03:48 PM)DeAdSeYe schreef:  
(11-01-2014 02:45 PM)Ircghost schreef:  Ik ben zelf geen modder of scripter dus ik kan weinig antwoord geven op vraag 2. Echter wat betreft vraag 1.. is wat lastig te beantwoorden. Als je hier kijkt zie je gehele lijst met features voor ACE2; http://wiki.ace-mod.net/wagn/Feature. Ik herken een deel, maar ook een groot deel niet.

Ik speel niet met de medic, maar ik geef je helemaal gelijk.

De laatste jaren dat ik Arma heb gespeeld, zijn de meeste scripts alleen reviven.

Is er geen systeem die registreert waar je wordt geraakt en zo doende wonden genereerd, afhankelijk van de kaliber, verte, snelheid etc. en daarnaast ook waar je wordt geraakt. Meer in het borst is dodelijker als bijv. in je been, hoofdshot ben je meteen uitgeschakeld.

Afhankelijk van de wonden heeft de medic ook meer tijd nodig of bepaalde handelingen..

Dan komt de medic pas echt tot z'n recht!

Dat was er: ACEWOUNDS.

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
12-01-2014, 12:43 PM
Bericht: #5
Als casual gamer mis ik de FCS, de rest kan me gestolen worden.

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
12-01-2014, 01:30 PM
Bericht: #6
(11-01-2014 02:20 PM)Pek schreef:  Zitten we niet al functies van ACE2 is Arma 3 zelf?
Nee, nog lang niet...
ACE2 heeft (volgens de Features pagina) 98 dingen die ze toevoegen of verbeteren tov ArmA2. Hiervan zijn er hooguit 15 toegevoegd in ArmA3, maar gebruikten (wij) er meer dan de helft.

Dingen die ik (nog) mis tov ACE2:
- ACE Wounds
- disposable weapons
- wind...
- earplugs... + Combat Deafness
- weapon resting
- EASA (Exchangeable Armament System for Aircraft)
- brillen die een functie hebben
- Map Tools
- oververhitting van wapensystemen
- (dodelijke) backblast en overpressure (rondom tanks)

(11-01-2014 02:20 PM)Pek schreef:  Is het niet mogelijk om met alle bestaande mods niet 1 mod te compilen (Scripters)?
Nee... En dit is niet een technisch probleem (gezien we dit zeker kunnen), maar 1) we zullen nooit van alle modders toestemming krijgen en 2) updates kunnen dan niet meer automatisch worden opgehaald, gezien we dan eerst alles opnieuw moeten compilen.

(11-01-2014 02:20 PM)Pek schreef:  WILLEN we wel met ACE2 spelen.. En dan met name ACE-Wounding.
Persoonlijk; JA. Maar als er alternatieven zijn welke op een soortgelijke manier werken, dan ben ik ook al heel blij.

Zoals Ircghost al aangeeft zijn er een hoop features van ACE2 die niemand kent, maar veel gebruikten we wel zonder dat we het in de gaten hadden.

Gelukkig zijn er op dit moment meer mensen die graag ACE features willen zien en zijn deze nu in losse scripts/mods aan het bouwen (zie bijvoorbeeld het TMR project).

[Afbeelding: 4qmypz.jpg]
"we hebben een LZ nodig... met smoke..." ~ djlexNL (GC) aan Medevac
Reageren op dit bericht
12-01-2014, 01:35 PM
Bericht: #7
(12-01-2014 01:30 PM)Grezvany13 schreef:  
(11-01-2014 02:20 PM)Pek schreef:  Zitten we niet al functies van ACE2 is Arma 3 zelf?
Nee, nog lang niet...
ACE2 heeft (volgens de Features pagina) 98 dingen die ze toevoegen of verbeteren tov ArmA2. Hiervan zijn er hooguit 15 toegevoegd in ArmA3, maar gebruikten (wij) er meer dan de helft.

Dingen die ik (nog) mis tov ACE2:
- ACE Wounds
- disposable weapons
- wind...
- earplugs... + Combat Deafness
- weapon resting
- EASA (Exchangeable Armament System for Aircraft)
- brillen die een functie hebben
- Map Tools
- oververhitting van wapensystemen
- (dodelijke) backblast en overpressure (rondom tanks)

(11-01-2014 02:20 PM)Pek schreef:  Is het niet mogelijk om met alle bestaande mods niet 1 mod te compilen (Scripters)?
Nee... En dit is niet een technisch probleem (gezien we dit zeker kunnen), maar 1) we zullen nooit van alle modders toestemming krijgen en 2) updates kunnen dan niet meer automatisch worden opgehaald, gezien we dan eerst alles opnieuw moeten compilen.

(11-01-2014 02:20 PM)Pek schreef:  WILLEN we wel met ACE2 spelen.. En dan met name ACE-Wounding.
Persoonlijk; JA. Maar als er alternatieven zijn welke op een soortgelijke manier werken, dan ben ik ook al heel blij.

Zoals Ircghost al aangeeft zijn er een hoop features van ACE2 die niemand kent, maar veel gebruikten we wel zonder dat we het in de gaten hadden.

Gelukkig zijn er op dit moment meer mensen die graag ACE features willen zien en zijn deze nu in losse scripts/mods aan het bouwen (zie bijvoorbeeld het TMR project).

Bedankt voor je feedback! Smile

Voor zover ik weet had niemand interesse in TMR. Ik had het toen aangegeven als mod die we eventueel in de preset konden hebbben i.v.m realisme. Maar dat is toendertijd afgeslagen.

Ben benieuwd wat de toekomst brengt.

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)