Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
18-12-2013, 10:43 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-12-2013 om 10:45 PM door Nimster.)
Bericht: #1
Game van het jaar 2013
2013 is bijna afgelopen. Het is weer tijd om te bepalen wat de hoogtepunten van dit jaar waren op gaming gebied. PC of console, maakt niet uit. Dus: wat vind jij het beste spel dat dit jaar is uitgebracht? Maak eventueel een top 3 of licht je antwoord toe.

Mijn top 3:

1. Papers, Please
Niet mijn meest gespeelde spel, maar de combinatie van originaliteit, sfeer en morele vraagstukken maakt het één van mijn meest gewaardeerde releases van 2013. In tegenstelling tot veel indie games zorgt de (grauwe) pixelstijl van Papers, Please juist voor extra inleving. Wie had nou gedacht dat stempels drukken voor leuke gameplay zou zorgen? Leve Arstotzka.

2. The Stanley Parable
Zonder twijfel één van de meest originele spellen van de afgelopen 10 jaar. Het neemt game design compleet op de hak en laat je er op een hele andere manier over denken. De humor is top en het heeft geweldige voice acting. Toppertje!

3. Battlefield 4
Jammer van dat gegrind voor unlocks, en de singleplayer is zwak, maar verder een hele solide multiplayer shooter die erg leuk is om te spelen met TDNL'ers op TS. Mooie graphics, goed geluid en de wapens voelen goed aan.

Dat was het. Niet eens ArmA 3 erbij? Smile Komt vooral omdat ik het achteraf gezien niet helemaal eens was met de keuze van BIS voor het early access model, waarbij de content voor lange tijd nogal karig was. Het is langzaam op gang gekomen. En het is toch meer van hetzelfde, hoewel Altis een heel goed eiland is. Ik had vanilla ArmA 3 waarschijnlijk interessanter gevonden als het gewoon in deze tijd had plaatsgevonden. Noem me ouderwets maar geef mij maar gewoon lekker M4's, AK's, Black Hawks en BMP's. Maar goed, daar hebben we mods voor. Ik denk dat we nog wel mooie tijden gaan beleven met ArmA 3, vooral met een paar goede realisme mods en mooie scenario's erbij.

Wat zijn jullie favorieten van 2013?

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-12-2013, 10:57 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-12-2013 om 10:58 PM door Grasmat.)
Bericht: #2
RE: Game van het jaar 2013
1. Bioschock infinite
Met veel plezier gespeeld. En een schrikbarende awesome storyline

2. Walking dead telltale games
Alhoewel ik puzzel klik games nooit leuk vind, is de story van dit spel goed dat het niet uitmaakt.

3. Rising storm, Red Orchistra 2
Mijn go-to fps. Dat was het vooral nadat arma 2 in een hoekje alleen zat te huilen.

-Walk on the grasmat-
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-12-2013, 11:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-12-2013 om 11:06 PM door Diephuis.)
Bericht: #3
1. Wargame Airland Battle
Ben een grote RTS genieter en heb zijn voorganger met veel plezier gespeeld, toen deze aangekondigd werd kon ik dan natuurlijk ook niet wachten en het ging boven mijn verwachtingen uit!

2. PAYDAY 2
Met alle plezier speel ik dit spel nog steeds over en over meerdere keren een heist met vrienden altijd leuk.

3. Red Orchestra 2 / Rising Storm & Metro: Last Light
Realistische FPS genieter en daar kwam deze game voor mij toch wel uit. Met de naar mijn mening enigwat tegenvallend ArmA 3 qua content en begin release zakt die weg bij mijn top 3 en wint deze game een plekje erbij.

Metro Last Light heb ik de gehele storyline ook zeer veel van genoten en kan niet kiezen wie nou echt de 3e plek verdiend dus ik ga voor een gedeelde plaats.

Amor Patriae Nostra Lex
Reageren op dit bericht
19-12-2013, 01:04 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-12-2013 om 01:04 AM door Archu.)
Bericht: #4
Well..

1. Assassins Creed IV: Black Flag
Ik denk een van de weinige tripple A franchise waar ik nog steeds graag naar uit kijk. Heerlijk om te varen, verkennen en het verhaal deed me aardig denken aan ACII. Van een nobody naar een sluipende moordernaar. Het was me een ware joy om te spelen.

Het enige grote nadeel is de verhouding tussen de side-activities en main-storyline. Ongeveer halfverwege voelde het als een ongelofelijke grind om alsnog de beste gear te krijgen. Beetje erg vervelend.
Ook was de AI niet al te sterk, waardoor je na een tijdje hun mechanics door had.

2. Metro: Last Light
Onverwachte titel uit mijn ogen. Heerlijke gunplay, sfeer en graphics. (Had ook niet verwacht dat mijn GPU het nog aardig trok op max). Ranger mode was dan ook de enige manier hoe je de game zou moeten spelen. Letten op je ammo en tijd tijdens outdoor levels was een spannende beleving.

Helaas weer, abuse op AI mechanics aangezien de AI ook in deze titel niet zo heel erg sterk was. Story-wise: sterke introductie, maar een zwak eind.

3. Starbound
De game is sinds kort uit, maar ongeacht dit, heb ik me al best goed kunnen vermaken tijdens de beta. Zowel single- als in multiplayer.
Veel potentie, sterk dev-team en de aankomende features zullen de game alleen maar beter maken... hoop ik.
Reageren op dit bericht
19-12-2013, 01:15 AM
Bericht: #5
Ik was metro: last light helemaal vergeten. Best wel een goeie story, alleen qua moeilijkheidsgraad vond ik het er tegenvallen. Throwing knives waren voor humans, automatic shotgun voor de gemuteerde beesten. Daarmee heb ik het hele spel kunnen overleven.

-Walk on the grasmat-
Reageren op dit bericht
19-12-2013, 01:46 AM
Bericht: #6
ArmA 3
Ik speel dit nog steeds met liefde! :-) En mijn tijd die ik eraan besteed heb liegt er ook niet om! Tongue2

X Rebirth
Typisch Egosoft buggy piece of shit tijdens launch, maar over een jaar is dit spel de dogs bollocks!

Planitary Annihilation
Ik hou wel van mijn strategische RTSje af en toe! Smile

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
19-12-2013, 03:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-12-2013 om 03:48 PM door djlexNL.)
Bericht: #7
Men Of War Assault Squad.
beste rts ever!! 500+ uren

Arma 3
Speel het met tdnl'ers en je wil niet meer anders!!

XCOM enemy unkown en enemy inside
super turned base spel. Zeer origineel. vanavond weer een potje!

Payday 2
omg!! wat is dit waanzinnig leuk en verslavend als je een goed team hebt.

ps. leuk idee om dit te posten!! +1

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Reageren op dit bericht
19-12-2013, 03:55 PM
Bericht: #8
Battlefield 4
Ben nog steeds een fan van et en ik heb er al genoeg uur in kunnen zetten

arma
soms rot dat ik gwn geen tijd meer heb om een 'echte' sesie te doen. (nooit hbo gaan doen waneer je een gamer bent

minecraft
gwn een klasieker die ik onder de saaie coleges kan spelen. kan het alt op pauze zette. (still hate creepers)

19-12-2013, 05:58 PM
Bericht: #9
(19-12-2013 03:55 PM)cor984 schreef:  arma
soms rot dat ik gwn geen tijd meer heb om een 'echte' sesie te doen. (nooit hbo gaan doen waneer je een gamer bent

Gewoon arma in het weekend doen, dan heb je meestal wel tijd

-Walk on the grasmat-
Reageren op dit bericht
19-12-2013, 07:39 PM
Bericht: #10
1. The Last of US
Als je deze game hebt gespeeld kun je eigenlijk niet anders concluderen dan dat ze op alle fronten de juiste snaar weten te raken. Zowel qua gameplay, verhaal, de spelwereld, voice-acting, animaties, moeilijkheidsgraad etc, alles kwam bij elkaar in één perfecte game ervaring.

2. Door Kickers
Terug naar de pure basics van tactisch optreden. Eén van de verslavendste games van de afgelopen jaren. Replay value is vrijwel oneindig, en de developer werkt constant aan nieuwe features en extra content. Een game die je op elke moment van de dag kan spelen, en voordat je het weet ben je opeens 3 of 4 uur verder.

3. GTA5
GTA5 heeft genoeg vernieuwing weten te brengen in de serie om dit gewoon een heel goede game te maken. De details zijn weer gigantisch, de wereld heerlijk groot en gevarieerd met een goed verhaal en zeer goed uitgewerkte MP die nog een lange tijd mee kan gaan.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)