Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
06-09-2009, 11:44 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-09-2009 om 11:56 AM door Knight Rider.)
Bericht: #1
Aparte teamspeak kanalen
Morge,

Gisteren weer gespeeld en weer wat ideeen opgedaan om het spelplezier te verbeteren. Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van de verschillende teamspeak kanalen en dat begint steeds beter te werken.

Misschien is het handig om daar een vast iets van te maken?
Voorbeeld aan de hand van de dominiation map.

Algemene Arma 2 kanaal: voor iedereen die wat losser wilt spelen en misschien wat meer wilt lullen over van alles en nog wat.

Alpha kanaal: Voor als je alleen met 1 team wilt spelen op een lossere manier?

Bravo kanaal: Het kanaal voor de piloten. M.b.t. de piloten; andere teams/spelers kunnen hier gebruik van maken om opgehaald te worden of luchtsteun te krijgen (na uitschakelen Anti Air please). Gisteren liep dat nog niet echt lekker. Er werd nog niet zoveel tussen teams onderling gecommuniceerd.

Charlie kanaal (idee CommDante): Voor de meer teamgerichte spelers die willen luisteren naar 1 teamleider, goed bij elkaar blijven en samenwerken, gericht hun klasse gebruiken, posities aangeven in graden/windrichtingen, niet meteen aanvallen, Anti Air eerst uitschakelen, goed airsupport gebruiken etc. dus wat meer tactics gebruiken.

Onderlinge communicatie: Op deze manier kun je je teamspeak knopppen ingesteld laten op onderling spreken met de verschillende kanalen ("Whisper to" > "Channel list" > het channel waar de andere lui in zitten > Add) en zo kun je wat beter tegen je eigen team praten en toch een andere team spreken bijv. de piloten etc.

Daarnaast kun je ook nog die channel commanders gebruiken. Waarbij Charlie, de leider van het team dan die channel commander is en de rest afhankelijk van wie wil bijvoorbeeld.

Eventueel kan er misschien achter elk kanaal in teamspeak komen te staan: Arma 2 (lobby), Alpha (General team), Bravo (Pilots), Charlie (teamwork/tactics).

Op deze manier kun je op 1 server meerdere mensen met verschillende speelwijze lekker laten spelen en hun eigen ding doen.

P.S: Mochten teams elkaar in de weglopen, dan kan er altijd nog een verdeling Main missions en Side missions gemaakt worden. Aan de andere kant, verschillende teams kunnen van verschillende kanten weer aanvallen, nu gebeurd dat nog vaak van 1 kant. Door plaats MHQ ook uiteraard.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-09-2009, 12:08 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-09-2009 om 12:10 PM door zoog.)
Bericht: #2
RE: Aparte teamspeak kanalen
Het idee opzich heeft wel wat, maar ik denk eerlijk gezegd dat zo'n erg specifieke opsplitsing van "los spelen", "team en beetje los" en "teamverband" iets teveel is. Ik kan wel begrijpen dat het prettig is om misschien een kanaal voor wat "lossere" speelstijl te hebben, de andere kanalen voor squads en een los kanaal voor piloten (die kan dan ook gewoon "Piloten" heten).

Persoonlijk vind ik dat ArmA een spel is van TEAMWORK dus als je speelt je ook zoveel mogelijk teamwork moet gebruiken (mandatory leesvoer Dslyecxi's ArmA 2 TTP). Dat is ook de basis gedachte van Tangodown. Dekking geven aan je eigen fireteam of buddy team, bij elkaar blijven, op de hoogte zijn van de plannen van de andere teams, niet zomaar in je ééntje op het dorp afstormen, overleg over aanvalsplan enz. Het mooiste zou dus zijn dat elk kanaal een "Charlie" kanaal was. Maar in de praktijk is dit natuurlijk anders, je kunt nou eenmaal niet altijd volledig "into the game" spelen. En bij losse missies is die structuur misschien weer makkelijker te krijgen dan met public Domination.

Anyway, mijn suggestie zou (naast het lezen van de TTP guide) zoiets zijn:

- ArmA 2 (hoofdkanaal algemeen/losser/meer praten?)
--- Alpha (gewoon serieus team)
--- Bravo (gewoon serieus team)
--- Charlie (gewoon serieus team)
--- Delta piloten (voor piloot activiteiten)

Dan is dus het hoofdkanaal voor mensen die niet in een team zitten en wat losser willen spelen. De rest is dan gewoon "serieuzer" (als je het zo kan noemen).

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
06-09-2009, 01:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-09-2009 om 01:17 PM door Orton.)
Bericht: #3
moet gewoon geen gelul op TS zijn.
Daarom zit ik er bijna nooit op al dat geschreeuw en als je wat wilt doorgeven hoort niemand het omdat iemand anders verteld hoe ze bloem bloeit of wat dan ook.Of dat je op de achtergrond arma er door heen hoort ook altijd zo fijn.
Ben wel een voorstander van dat iedereen een eigen team kanaal heeft.Maar omdat we toch samen spelen is het ook handig om belangrijke targets door tekrijgen.

[Afbeelding: b_560x95.png]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-09-2009, 12:03 AM
Bericht: #4
Tsja, er is natuurlijk een verschil tussen public en echt georganiseerd gamen. Als de server public is zul je nooit 100% teamwork krijgen. Hoe de Teamspeak channels heten of ingedeeld zijn, heeft daar niks mee te maken. Bij public games is het meer casual fun met iets meer ruimte voor geouwehoer (niet teveel natuurlijk, het blijft een teamwork game). Bij gesloten sessies is veel meer teamwork mogelijk. Zie: de "Spetsgruppa Dracul" missie die we laatst speelden. Password erop, afspreken wie wat doet, teams opsplitsen en gaan. Da's de enige manier om 100% teamwork te krijgen. Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
07-09-2009, 12:17 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-09-2009 om 12:37 AM door rasa.)
Bericht: #5
Niet akkoord. Als je wil kan je Evo and domination even georganiseerd spelen. Het gewoon een kwestie van het te organiseren. Dat hebben we in Arma1 evo al bewezen. Dat kan zelf perfect tegelijkertijd met casual games gedaan worden, de maps zijn groot genoeg.

[Afbeelding: NzYGl.jpg]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-09-2009, 01:14 AM
Bericht: #6
En in Domination heb je eigenlijk ook nog eens altijd 2 missies naast elkaar, main en side missions. Dus niet iedereen hoeft naar 1 doel te gaan. Misschien eens proberen om met een kleine groep; de meer teamgerichte mensen de side missies te doen. Kun je mooi testen of dat en hoe het werkt.
Reageren op dit bericht
07-09-2009, 12:12 PM
Bericht: #7
Prima een verdeling in TS. En als je naar een andere missie wilt dan switch je gewoon!
Goed idee.

The truth is stranger than fiction!
[Afbeelding: peppersig.png]
Reageren op dit bericht
08-09-2009, 10:43 AM
Bericht: #8
bedoelen jullie dan dat je op zo'n moment ook switch in ts?
Ik ben nog niet heel erg thuis in teamspeak, dus probeer een beetje te snappen wat jullie nou allemaal willen met al die aparte ts kanalen Tongue2
Reageren op dit bericht
08-09-2009, 11:00 AM
Bericht: #9
Ja je kunt het beste dan ook switchen van (of te wel binnen) het TS kanaal. Ieder kanaal kan dan het beste gebruikt worden voor een doel of team.

Voor de gene voor wie het nog niet 100% duidelijk is. Als je je aanmeld dan zit je in de algemene lobby, dan switch je naar het ARMA 2 kanaal. Binnen het ARMA 2 kanaal kun je weer switchen naar een andere kanaal; Alpha, Bravo of Charlie. In die aparte kanalen bijv. Alpha kun natuurlijk onderling praten maar ook via een aparte knop met een ander kanaal Bravo of Charlie etc.

TDNL Teamspeak kun je ook zien via: http://www.tangodown.nl/teamspeak.html
Reageren op dit bericht
08-09-2009, 11:35 AM
Bericht: #10
dus stel ik ben mid-longrange support en recon in team Bravo en ik zie bv een bmp of tank.
Ik meld dat, vervolgens tover ik mijn laser uit mijn rugzak.. switch naar het kanaal waar zich een piloot bevind en vraag hem om luchtondersteuning??

zoiets?

moet ik wel kijken of da overlay werkt met teamspeak. Ik start ts nu, ga de lobby in en start arma. Vervolgens hoop ik niet meer terug te hoeven naar ts anders moet ik via alt tab arma verlaten.
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)