Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
15-01-2019, 08:16 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-01-2019 om 06:48 PM door Nimster.)
Bericht: #1
Ring of Elysium
Een aantal van ons speelt af en toe Ring of Elysium, een gratis Battle Royale shooter. Alweer zo'n een ja, maar blijf even lezen, want dit is een goede! Originaliteit is ver te zoeken, qua gameplay komt het grotendeels overeen met PUBG. Toch doet ROE een aantal dingen op een andere manier, en deze veranderingen maken het spel op sommige vlakken zelfs beter dan PUBG. Vooral quality of life verbeteringen zoals:
  • Het kunnen wisselen tussen scopes met een druk op de knop.
  • Automatische plaatsing van attachments op je gun.
  • Direct spawnen op de map met een wapen (dus niet minutenlang in een vliegtuig zitten en landen bij lege gebouwen terwijl een andere speler 20 meter verderop al na een minuut uitgerust is met 2 goede wapens, een vest, een goede helm en 4 granaten en jou genadeloos terug naar de lobby schiet).
  • Geen random 'rode zone'.
  • Goede loot over het algemeen, minder oneerlijke RNG.

Al deze dingen zijn zeer welkom. Maar waar ROE zich echt onderscheidt is de mobiliteit. Je kunt je namelijk op allerlei bijzondere manieren door de map verplaatsen, zoals met een snowboard, een glider of via ziplines. Je kunt zelfs de kabelkarretjes in de map gebruiken. Je kiest aan het begin van de ronde een kit en die kun je dan gebruiken. Voor de volgende ronde kun je een andere kit selecteren. Hoe minder mobiel de kit, hoe meer ruimte je in de rugzak hebt voor loot. De glider is bijvoorbeeld heel mobiel, maar je kunt daardoor minder loot meenemen.

Deze opties gelden voor de eerste map, de sneeuwmap (Dione). Er is nu een nieuwe map bij, genaamd Europa. Dit is geen sneeuwmap, dus er zijn nieuwe mobiliteitsopties nodig. Een van die opties is een BMX fiets. Zie hieronder voor de trailer daarvoor.

Dankzij deze mobiliteitsopties kun je leuke tactieken toepassen. Als jij bijvoorbeeld bovenop een heuvel staat zonder al te veel dekking en jij onder vuur wordt genomen door een speler die 150 meter verderop in een gebouw zit verscholen, betekent dit nog niet dat je (zoals wellicht in andere games) volstrekt kansloos bent. Je kunt de speler bijvoorbeeld verwonden en zodra hij dekking neemt om te healen naar hem toe vliegen met de glider zonder dat hij dat ziet, op het dak landen en je SMG op hem leegsproeien. Zo zijn SiC en ik al een keer neergegaan. Smile

Aan het einde van de game komt de helikopter en deze heeft plek voor vier spelers. Er kunnen dus vier winnaars zijn en dit kan interessante situaties opleveren.

Het is niet pay to win, maar je kunt wel echt geld uitgeven voor jasjes, broeken, skibrillen etc. Het spel maakt gebruik van een referal systeem zodat jij en diegene waar jij de code van krijgt een paar unlocks of goodies krijgt zodra jij op level 10 komt. Wil je zo'n code dan kun je een van ons vragen.

Interesse? Download hem en kom eens meespelen! Smile

EDIT: hier nog een trailer van de sneeuwmap, Dione.

En een filmpje van SiC.

Ring of Elysium op Steam
ROE op Reddit

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
16-01-2019, 04:32 PM
Bericht: #2
RE: Ring of Elysium
Deze zag ik jullie spelen geloof ik. Hij is nog Early Access als ik me niet vergis (dus no go voor mij). :-)

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
16-01-2019, 07:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-01-2019 om 07:22 PM door Nimster.)
Bericht: #3
RE: Ring of Elysium
(16-01-2019 04:32 PM)Sacha schreef:  Deze zag ik jullie spelen geloof ik. Hij is nog Early Access als ik me niet vergis (dus no go voor mij). :-)

Ik ben ook niet zo van de Early Access in de meeste gevallen. Deze is gratis, dus eigenlijk geen risico vind ik. Maar nog even wachten tot het spel wat verder doorontwikkeld is is natuurlijk ook niet verkeerd. Smile Er zijn nog wel een paar minpuntjes, bijvoorbeeld FPS hitches of iets met lag / desync. Ik werd een keer om een hoekje neergeschoten terwijl ik al bijna een halve seconde achter dekking stond.

Maarreh, de nieuwe map is uit! Ik heb hem al een beetje gespeeld. Alle kits hebben gelijke waarde qua mobiliteit en capaciteit. De BMX fiets vervangt het snowboard en het grote voordeel daarvan is dat je je overal op de map snelt kunt verplaatsen, zelfs bij een heuvel omhoog. De grapple hook is echt een geval apart. Je kunt hem in principe overal inschieten, zelfs op bomen en rotsen (te zien aan je crosshair). Je kunt het razendsnel hogerop zoeken en als je aankomt blijf je hangen in je harnas. Je kunt zelfs op de kop aan het plafond hangen en kills maken! Smile Je hebt drie charges die je achter elkaar kunt gebruiken, waarna de grapple moet 'opladen'. Ook heeft de grapple een bereik van ongeveer... 20 meter, zoiets? Je kunt hem dus niet spammen en als Spiderman door een stad slingeren. Maar je kunt op heel onverwachte plekken een hinderlaag neerleggen.

De nieuwe map ziet er goed uit. Veel groen om je in te verschuilen, nieuwe soort gebouwen, variatie van lange en korte zichtlijnen, veel verticaliteit en bijzondere plekken. Het is een soort toeristisch eiland en dat is te zien. Hij draait ook wel goed. Ik krijg met gemak 60+ FPS, maar heel af en toe blijft 'ie even haken (niet vaak). De sneeuwstorm is vervangen door een hete aswolk die de nabije vulkaan heeft uitgespuwd. De endgame is nog hetzelfde. Er zijn nieuwe characters die je met de Adventurer Pass kunt kopen.

De sneeuwmap is helaas niet meer te spelen. Voornaamste reden daarvoor is het aantal spelers. De spelersaantallen zijn op dit moment nog te klein om beide maps tegelijk te kunnen laten draaien, maar wie weet zien we Dione nog weer een keer terug. Hopelijk. Smile

Je unlocks en je custom character heb je nog, maar de rest is allemaal gereset. Je level, je tier, je challenges en je Battle Budy zijn nu allemaal weg helaas. Dus als je een code wilt hebben dan zeg je het maar.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)