Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
20-11-2017, 08:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-11-2017 om 09:10 PM door Nimster.)
Bericht: #1
Endless Space 2
[Afbeelding: LVmCp2E.jpg]

Hebben jullie Endless Space 2 al geprobeerd? Het is een 4X in space met lichte RPG en verhaal-elementen. Ik heb hem geprobeerd in het free weekend en vind hem erg geslaagd. Het is de eerste 4X die ik leuk vind. Civilization boeit mij niet, maar Endless Space doet veel dingen goed. Het spel heeft genoeg diepgang om het interessant te maken zonder erin door te slaan en te veranderen in een number-cruncher. De art, de muziek en de quests zorgen bovendien voor een game met veel smaak en karakter. Je kunt kiezen uit acht verschillende Major Factions, elk met hun eigen unieke eigenschappen en drijfveren. Bijna alles wat je doet heeft invloed op je empire.

Een goed spel. Smile

Steam
GOG.com
ES2 wiki
ES2 guides op Steam

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
23-11-2017, 02:50 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-11-2017 om 02:59 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #2
RE: Endless Space 2
Ondanks dat ik een aantal turned based strategie games speel of heb gespeeld, gaat mijn voorkeur toch liever naar realtime strategie.

De gevechten in realtime vindt ik interessanter dan in turned based. Ik hou niet zo van die pauzes. Ik zie liever legers met elkaar vechten, snelle keuzes kunnen maken en realtime je strategie aanpassen.

Het geeft ook het gevoel dat op elk moment iets kan gebeuren, en dat mis ik vaker bij turned based games omdat je telkens die pauzes hebt.

Als je een goede realtime space strategie game zoekt, kan ik je Stellaris (makers van Crusader Kings II) aanraden. Ik heb Endless space 1 ooit gekocht maar nooit echt gespeeld terwijl het één van de beste space strategie is. Misschien moet ik Endless Space nog een tweede kans geven!

http://store.steampowered.com/app/281990/Stellaris/

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)