Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
04-10-2017, 08:11 PM
Bericht: #1
Game optie: boss fights overslaan
Rock, Paper, Shotgun heeft laatst een artikel gepubliceerd waarin wordt geopperd dat moeilijke games eigenlijk een 'skip boss fights' optie zouden moeten hebben, zodat deze games toegankelijker kunnen zijn voor een groter publiek. Het artikel, geschreven door John Walker (sowieso niet een schrijver zonder controverses) deed nogal wat stof opwaaien met meer dan 400 comments onder het artikel binnen twee dagen als gevolg.

Ik vind het wel een interessante discussie. Wat vinden jullie? Zou een spel als Dark Souls, om maar een bekend voorbeeld te nemen, zo'n optie om te moeilijke gedeeltes (niet perse boss fights) te kunnen skippen moeten hebben zodat een breder publiek plezier kan hebben van het spel?

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-10-2017, 02:06 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-10-2017 om 10:14 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #2
RE: Game optie: boss fights overslaan
Dit is de goedkoopste en makkelijkste manier!

Ontwikkelaars zouden zich meer op de kunstmatige intelligentie moeten richten. Ik zou graag een kunstmatige intelligentie willen zien die leert en zichzelf aanpast aan de bekwaamheid van de speler.

Een cloud zou hier een perfecte oplossing voor zijn en alle voorgeprogrammeerde moeilijkheidsgraden zijn overbodig! Op deze manier blijft het leuk voor iedereen, zo kunnen mensen die slecht presteren van alle content genieten terwijl spelers die goed presteren juist weer een uitdaging hebben. Er zal ook een groep mensen zijn die het leuk vinden om kunstmatige intelligentie nieuwe dingen te leren, zodat het voor de echte fanaten steeds weer een nieuwe uitdaging zal zijn.

Dit zou ook voor ontwikkeling en onderzoek kunnen dienen.

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-10-2017, 10:36 AM
Bericht: #3
Dit is clickbait na de controverse om en rond cuphead waar ze of iets stoms maken om clicks te genereren of het logische vervolg van hun incompetentie geaccepteerd maken (Polygon doom anyone?). Tevens is de site pro-corruptie en kan genegeerd worden.

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
05-10-2017, 07:45 PM
Bericht: #4
(05-10-2017 02:06 AM)DeAdSeYe schreef:  Dit is de goedkoopste en makkelijkste manier!

Ontwikkelaars zouden zich meer op de kunstmatige intelligentie moeten richten. Ik zou graag een kunstmatige intelligentie willen zien die leert en zichzelf aanpast aan de bekwaamheid van de speler.

Een cloud zou hier een perfecte oplossing voor zijn en alle voorgeprogrammeerde moeilijkheidsgraden zijn overbodig! Op deze manier blijft het leuk voor iedereen, zo kunnen mensen die slecht presteren van alle content genieten terwijl spelers die goed presteren juist weer een uitdaging hebben. Er zal ook een groep mensen zijn die het leuk vinden om kunstmatige intelligentie nieuwe dingen te leren, zodat het voor de echte fanaten steeds weer een nieuwe uitdaging zal zijn.

Dit zou ook voor ontwikkeling en onderzoek kunnen dienen.

Dat is wel een goede mode zolang het een optie is, maar liever heb ik vaste moeilijkheidsgraden. Want als de AI zich altijd aanpast, kun je dan nog wel zeggen dat het een uitdaging is? Persoonlijk probeer ik mij liever op te werken, ook al lukt het mij uiteindelijk niet om het obstakel te overwinnen.

Ik vind dat beide kanten wel gelijk hebben in de discussie. Aan de ene kant zou je denken: het is goed als meer mensen plezier kunnen hebben van een game. Want als je 90% van een game leuk vindt, waarom zou je dan niet die 10% mogen skippen zodat je 100% van de game leuk vindt? Aan de andere kant snap ik sommige tegenargumenten ook wel, en dan vooral de angst dat het voor een kanteling naar een vergemakkelijking van gaming kan leiden. Het zou jammer zijn als devs langzaam maar zeker opschuiven naar het makkelijker maken van hun games omdat die nou eenmaal beter verkopen. Dat zou resulteren in een enorme eenheidsworst zonder enige uitdaging.

Moeilijke, uitdagende games moeten blijven bestaan. Sommige games zijn nou eenmaal te moeilijk voor sommige mensen, en dat is prima. Ik ben ook weleens gestopt met games die ik te lastig vond, ook al was ik wel degelijk geïnteresseerd in het uitspelen ervan. Braid bijvoorbeeld. Als het een optie had gehad om bepaalde puzzels over te slaan had ik de rest van het spel ervaren, maar zo'n groot gemis vond ik het nou ook weer niet.

De beste optie is om gewoon de devs te laten beslissen IMO. Als een dev graag een moeilijke game wil maken zonder enige concessies, prima. Maar de terugkeer van cheats ben ik een groot voorstander van. Smile

(05-10-2017 10:36 AM)Sacha schreef:  Dit is clickbait na de controverse om en rond cuphead waar ze of iets stoms maken om clicks te genereren of het logische vervolg van hun incompetentie geaccepteerd maken (Polygon doom anyone?). Tevens is de site pro-corruptie en kan genegeerd worden.

Ja, RPS is de laatste jaren nogal achteruit gegaan. Vaak kunnen ze het niet laten om hun politieke meningen door te laten sijpelen in de artikelen, wat ze natuurlijk zelf mogen weten, maar kom op. Het is een gaming site. Oh well, het zorgt inderdaad voor meer inkomsten door clicks en dat hebben ze zelf dondersgoed in de gaten. Maar af en toe hebben ze wel goede artikelen. Ik bezoek ze nog steeds meerdere keren per week.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)