Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
02-01-2017, 04:04 PM
Bericht: #1
Make TDNL great again
Allereerst,

Gelukkig nieuwjaar allemaal! En een voorspoedig 2017!

Met dat uit de weg, wil ik het hebben met jullie over de status van Tangodown.

Sinds ik hier actief ben, is het aantal actieve spelers flink gedaald. Ik hoor wel eens de verhalen van de goede dagen van Arma 2, dat er platoon-size missies werden gespeeld met 20-30 man. Maar daar is nu weinig van over. Veel zijn vertrokken naar andere clans (DLC/LowTac/11AMB) en komen incidenteel wel eens terug (End Game Tournament).

De activiteit is zo dramatisch laag, dat Sacha ons niet eens meer noemenswaardig vind om uit te nodigen voor een Joint-OP (1 Januari j.l.). Spoor gelukkig nog wel, en zo is TDNL nog wel gerepresenteerd door vier man in ATC#7. Maar zelfs dat is echt laag.

Maar wat kunnen we er aan doen? Er zijn de afgelopen jaren al een aantal revive-pogingen gedaan. Zo deed PingWing de Bornholm campaign, heeft Whistle een nieuwe dedicated server gehuurd en MCC Maandag en een Insurgency Campaign geprobeerd op te zetten. Maar het aantal spelers bleef laag.

Dus mijn vraag aan jullie, hoe kunnen we van Tangodown weer een actieve "GAMING community" maken?

[Afbeelding: PW35sOYkzgp5xU%2BujLx3Ag2KQB0%3D.png]
YouTube - Soundcloud
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-01-2017, 08:47 PM
Bericht: #2
RE: Make TDNL great again
Je hebt gelijk.

Suggesties en ideeën zijn natuurlijk welkom.

Misschien dat wat meer regelmaat helpt.

Gelukkig nieuwjaar. Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-01-2017, 02:05 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-01-2017 om 02:06 AM door Spoor.)
Bericht: #3
@NyteMyre - Als er inderdaad interesse is om weer wat te gaan doen in TDNL dan zal ik een 30 slots server aanschaffen en wekelijks 1 a 2 missies maken gebaseerd op de shape opzet. Het ligt wel in mijn bedoeling om ook andere dedicated communities/clans uit te nodigen zodat wij een redelijke bezetting krijgen. Wil graag met jullie daar over brainstormen - hoor jullie

Unus pro omnibus, omnes pro uno
Reageren op dit bericht
03-01-2017, 01:46 PM
Bericht: #4
Zoals altijd, ik blijf en speel mee Smile

[Afbeelding: j0ibr7.jpg]
Ph34r
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-01-2017, 05:15 PM
Bericht: #5
(03-01-2017 01:46 PM)Spectre schreef:  Zoals altijd, ik blijf en speel mee Smile

Thumbsup

nog meer mensen die willen reageren ??

Reageren op dit bericht
03-01-2017, 10:51 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-01-2017 om 10:51 PM door JohnDoe.)
Bericht: #6
Ik kan eventueel wel een keer per week tijd vrij maken om missies te maken. Ik heb best wel heimwee naar Arma Tongue2

JohnDoe - YouTube

"A man can only be beaten in two ways: if he gives up, or he dies"
Reageren op dit bericht
04-01-2017, 02:31 PM
Bericht: #7
Sinds dat ik terug ben van reizen heb ik ArmA 3 nog niet weer aangeraakt met uitzondering van de editor en wat SP scenarios... Het word eigenlijk wel weer tijd. Maar misschien moeten we ons ook niet compleet meer focussen op ArmA en bijv. af en toe ook eens een potje Squad doen met meerdere lui van TDNL, en dan daar samen in een groep zitten. Het is iets makkelijker/sneller op te starten, en een goede test voor ons teamwork omdat andere mensen toch wat slimmer spelen dan bots in ArmA Biggrin

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht
04-01-2017, 04:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-01-2017 om 04:55 PM door zoog.)
Bericht: #8
Beste wensen iedereen!

Als ik terugdenk aan hoe we destijds vanuit het niets TDNL hebben opgebouwd dan komt het er naar mijn idee eigenlijk op neer dat je genoeg mensen binnen de community moet hebben die een actieve voortrekkersrol op zich willen nemen en daarbij ook niet snel uit het veld geslagen worden bij teleurstellingen/lage opkomsten etc. Ik weet niet hoe lang wij toen d'r tijd in 2008/2009 met 2 á 3 man of max 4 sessies hebben gespeeld, maar het heeft best even geduurd voordat TDNL groeide en we de eerste bloei periode hadden.

Mensen met een trekkersrol zorgen vaak/automatisch ook voor continuiteit doordat er altijd wel iets op de planning staat, ook al is er even een dip in opkomst (die daarna, doordat er nog steeds activiteit is hoe klein dan ook, ook weer voldoende kan aantrekken ipv dat het doodbloed).

Zonder echte actieve ambassadeurs om het zo maar te zeggen is het naar mijn idee moeilijk om een actieve en thriving community te maken (of te behouden tijdens leegloop over de tijd). Veel mensen willen denk ik toch ook gewoon graag iets joinen wat georganiseerd wordt (ipv zelf iets organiseren, die behoefte had ik zelf na een aantal jaren ook wel). Want door de jaren heen is wel gebleken dat verhouding leiders/volgers zeg rond 1 op 10 is zoals gewoon overal in de wereld, op het werk etc (wat verder ook niet erg is). Dus je hebt trekkers / ambassadeurs nodig die ownership nemen voor het pushen en groeien van de community (die we door de jaren heen in allerlei soorten en gedaantes ook zeker hebben gehad).

Verder denk ik dat dan vervolgens kwaliteit altijd boven kwantiteit staat, iets dat we in het verleden ook altijd hebben nagestreefd. Liever een sessie met 6 man die echt op één lijn zitten dan een sessie met 15 man waarbij de helft langs elkaar heen gaat of een andere speelstijl/behoefte heeft. Een kleine community hoeft an sich dus niet erg te zijn (grotere ervaringen kun je dan via joint ops wel doen), maar je moet dan wel trekkers hebben die aan de kar blijven leuren zodat de rest kan 'volgen' en er wel werkelijk activiteit is zeg maar.

Verder eens met SiC dat focus op enkel Arma ook niet perse effectief is (TDNL is toch echt altijd een Arma community geweest ondanks dat dit niet de insteek was). Dus zo heb ik afgelopen jaren ook erg leuk GTA Online en ook meer recent Squad met een enkele TDNL'er kunnen doen. Maar dan kom je ook niet snel uit op meer dan 3 mensen. Misschien is (het gebrek aan) afwisseling mogelijk ook een issue. Bovendien lijkt het erop dat veel Arma spelers ook altijd echt een strakkere structuur zoeken dan we hier altijd hebben gehad, en zodoende ook hun heil ergens anders zoeken (hoe vaak er in het verleden wel niet discussies zijn geweest over rangen, verplichte trainingen etc vanuit mensen die iets meer structuur zochten, en die dit uiteindelijk elders hebben gevonden).

Als ik naar mezelf kijk: in de afgelopen jaren is er van alles veranderd, ook de game behoefte. Ik vind het best leuk om af en toe is Arma te spelen (aanhaken op een sessie), maar actief een community opbouwen, zelf dingen organiseren/voorbereiden en regelmatig spelen zit er gewoon niet meer in voor mij. Ik heb dat jaren gedaan, maar heb daar simpelweg de tijd niet meer voor, en ook geen behoefte om elke week Arma te doen. Daarnaast verwacht ik binnen een paar weken vader te worden, en dan liggen de prioriteiten al helemaal anders. Helaas is Tangodown voor mij dus inmiddels een 'project' waar ik al lange tijd niet de aandacht aan wil/kan besteden die het naar mijn idee eigenlijk wel verdiend om het weer een actieve plek te maken.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
05-01-2017, 11:53 AM
Bericht: #9
@Zoog - gefeliciteerd met de a.s. komst van de new born - wees er zuinig op

Reageren op dit bericht
05-01-2017, 08:21 PM
Bericht: #10
Wauw Zoog, gefeliciteerd (alvast). Smile Mooi man.

TL;DR topic: meer regelmaat (maar niet perse vaste avonden), niet alleen ArmA, en kwaliteit boven kwantiteit? Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)