Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
30-12-2016, 08:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-01-2017 om 03:52 PM door Nimster.)
Bericht: #1
Shadow Tactics: Blade of the Shogun
Hebben jullie deze al gespeeld? Ziet er interessant uit, Commandos 1 & 2 in een nieuw, modern jasje! Er is ook een demo.

Shadow Tactics op Steam
Shadow Tactics op GOG.com
RPS review
Polygon review

[Afbeelding: PvSya6G.jpg]

[Afbeelding: 6nEvtVO.jpg]

[Afbeelding: BT5DW9y.jpg]

[Afbeelding: jCCI0gw.jpg]

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-01-2017, 03:43 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-01-2017 om 04:43 PM door Nimster.)
Bericht: #2
RE: Shadow Tactics: Blade of the Shogun
Ik heb de demo gespeeld en hij is echt goed. Het is echt net als Commandos. Smile Het is alweer lang geleden dat ik die gespeeld heb, maar Shadow Tactics voelde direct vertrouwd aan. Blijkbaar is die gameplay mij altijd bijgebleven.

De UI en de controls zijn erg gebruiksvriendelijk. Je kunt de camera vrij om z'n as draaien en in- en uitzoomen met de muis. Characters selecteren gebeurt met de nummertoetsen en abilities met ASDFG. Al snel kun je characters effectief samen laten spelen. Je kunt ook waypoints geven (TAB) zodat je een character de ene kant op laat gaan terwijl je met een ander character iets anders doet. Ook heb je Shadow Mode waarbij je acties in een wachtrij kunt zetten en die dan laten afspelen met een druk op de knop. Dit is echter gewoon in real-time zonder pauze. Van het nut van Shadow Mode ben ik nog niet helemaal overtuigd, maar er zijn vast momenten waar het van pas komt. Maar je hoeft het niet te gebruiken als je dat niet wilt.

Anders dan Commandos heeft dit spel geen inventories. Van Inventory Tetris en lichamen, kisten en kasten looten is dus geen sprake. Ik zie dat persoonlijk niet echt als een nadeel, maar misschien verliest het daardoor wel wat diepgang. Je krijgt er echter een gestroomlijndere game voor terug.

Je kunt de characters Japans of Engels laten spreken. Japans met Engelse ondertiteling werkt prima en zorgt voor een betere beleving. De demo introduceert vier characters, voor zover ik weet tenminste. Op de tweede missie zit een timer en die heb ik nog niet uitgespeeld. Maar in het volledige spel heb je vijf characters, allemaal met unieke abilities. Mugen is bijvoorbeeld de sterkste, een beetje zoals de Green Beret. Hayato is lenig en kan op daken klimmen. Yuki is klein en snel en kan tegenstanders in de val lokken. Takuma is de sluipschutter. Enz...

Wat betreft de moeilijkheidsgraad zit het wel snor. Ook op Normal biedt het spel uitdaging en dwingt het je om steeds eerst een goed plan te bedenken. Want als je ontdekt wordt kun je twee dingen doen: je kunt quickloaden, en de devs vinden het niet erg als je dat doet. Sterker nog: de game herinnert je steeds aan je laatste quicksave. Je kunt er ook voor kiezen om gewoon door te spelen en te vluchten, en dan wordt het vele malen moeilijker. De tegenstander roept versterkingen op en zodra je wordt gezien kun je maar een paar schoten incasseren voordat het game over is. Stealth is op z'n best als je character kwetsbaar is en Mimimi, de Duitse ontwikkelaar, begrijpt dat.

Als je Commandos of Desperados nooit hebt gespeeld dan kan ik deze games het beste omschrijven als een soort van stealth puzzelgames waarin je op je eigen tempo door het level moet zien te komen. Je krijgt te maken met viewcones en patrouilles en het is aan jou om die 'puzzels' op te lossen. Met je characters, die allemaal verschillende abilities hebben kun je dat doen. Niet alle tegenstanders zijn hetzelfde: sommigen zijn beter bepantserd of wijken nooit van hun post. Soms hebben ze korte patrouilles, soms langere. Er zijn ook burgers die jou kunnen verlinken of het juist helemaal niet erg vinden dat je er bent. Het schijnt trouwens dat je de hele game kunt spelen zonder iemand om te brengen, behalve de doelwitten. Je zou de game voor een groot gedeelte wel kunnen ghosten denk ik. Maar je krijgt geen penalty voor het doden van een guard, dus daar ben je vrij in.

De graphics zijn functioneel en kleurrijk. Misschien niet zo gedetailleerd als Commandos, maar het spel ziet er goed uit.

Zeker een aanrader! Ik ga hem zeker kopen. Probeer de demo maar eens. Sowieso fijn dat het een demo heeft, dat zouden meer ontwikkelaars moeten doen. Ik ben zo blij dat deze gameplay weer terug is! Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
28-06-2017, 10:20 AM
Bericht: #3
Ik heb hem gekocht in de Steam sale. Erg goede game; de mechanics en de UI zijn heel goed uitgewerkt en de gameplay is precies zoals die van Commandos of Desperados, maar dan naar modern niveau gebracht. Als je die games vroeger leuk vond dan zul je deze zeer waarschijnlijk ook leuk vinden. Smile Beter goed gejat dan slecht verzonnen, en daar is zeker in dit geval niets mis mee. Dit soort ontwikkelaars steun ik graag. Smile

Reageren op dit bericht
02-07-2017, 11:09 AM
Bericht: #4
Ik zou alleen wel de game op SSD installeren als je die hebt. De laadtijden kunnen met gemak tweeënhalf minuut duren als je een level voor de eerste keer laadt. Met een installatie op de SSD kun je die tot onder een minuut brengen.

Hebben jullie vroeger dit soort games ook gespeeld?

Reageren op dit bericht
03-07-2017, 11:27 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-07-2017 om 11:29 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #5
Ik heb vroeger veel Commandos en Desperados gespeeld. Geweldige games waren dat, soms deed je uren over één level en het verveelde gewoon niet.

Ik hou deze titel even in de gaten, op dit moment zit ik vast aan mijn laptop die niet veel games kan draaien.

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-07-2017, 07:30 PM
Bericht: #6
Shadow Tactics heeft dat ook wel, van die levels waarbij je lekker op eigen gemak en in je eigen tempo door een level sluipt. En je kunt zo vaak saven en laden als je wilt, dus als iets niet werkt probeer je het gewoon op een andere manier. Smile

Ik hoop dat de ontwikkelaar nog zo'n game gaat maken, maar dan in een andere setting (niet dat er iets mis is met Japan).

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)