Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
11-08-2016, 02:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-08-2016 om 02:38 PM door NyteMyre.)
Bericht: #1
No Man's Sky
[Afbeelding: no-mans-sky-banner.png]

Iemand weet of dit wat is?

Ik zag op Reddit vaak wat langskomen en er was een flinke hype erover, maar nu het uit is zijn mensen opeens boos.

[Afbeelding: PW35sOYkzgp5xU%2BujLx3Ag2KQB0%3D.png]
YouTube - Soundcloud
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-08-2016, 04:15 PM
Bericht: #2
RE: No Man's Sky
Ik weet wel dat er heel veel hype voor was en alles er overal helemaal mee vol stond. Geen idee waar de hate vandaan komt

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-08-2016, 08:24 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-08-2016 om 08:26 PM door Nimster.)
Bericht: #3
Hmmm. Ik heb deze titel niet heel nadrukkelijk gevolgd, en met eventuele controversie ben ik ook niet echt bekend. Maar als een game enorm gehyped wordt en mensen er emotioneel (en als ze onverstandig zijn geweest en hebben gepre-ordered, financieel) in geïnvesteerd zijn, dan is teleurstelling onvermijdbaar. Ik zag veel berichten van mensen die meenden dat NMS geniaal of, iets genuanceerder, gewoon goed zou gaan worden, maar ik kwam evenveel scepsis tegen als hype.

Ik heb een beetje het gevoel dat het concept van het spel en de boodschap die de ontwikkelaars verkondigen min of meer interessanter is dan het spel zelf. Het klinkt natuurlijk erg indrukwekkend, zo'n groot universum, maar hoe interessant is zo'n grote spelwereld als de game de diepgang van een pierenbadje heeft? Want je kunt dan weliswaar planeten ontdekken met daarop vreemde fauna en heel misschien fauna, en je kunt zelfs grotten creëren met je laserdinges en nog meer, maar wat voor nut heeft het als je niet je eigen stempel kunt achterlaten? Want alles behalve dingen als de naam die je de planeet hebt gegeven wordt weer ongedaan gemaakt wanneer je het gebied weer verlaat.

De verwachting die je hebt speelt hier enorm mee denk ik. Als je NMS ziet als een soort space simulator waarin je grote avonturen gaat beleven, als een soort van Mass Effect op steroïden, dan zal je denk ik nogal teleurgesteld zijn wanneer de core gameplay loop (voor jou) na 20 / 30 uur toch wat saai blijkt te zijn. Maar als je het meer ziet als een soort van Space Truck Simulator waarbij je rustig op je eigen tempo geniet van het ontdekken van mooie planeten zonder daarbij al te veel extra verwachtingen te hebben, dan zou je weleens precies in de doelgroep van NMS kunnen passen.

Je kunt natuurlijk de vraag stellen: moet je de ruimte wel zo realistisch (= enorm) willen simuleren in een game? Is dat niet enorm saai, met al die leegte? Is een kleiner, gedetailleerder 'universum' zoals in Mass Effect niet beter?

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de onderliggende techniek heel indrukwekkend is. De grafische stijl is ook heel mooi.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
12-08-2016, 04:05 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-08-2016 om 04:19 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #4
Daarom wil ik liever een kleiner gedetailleerde universum dan een groot universum die gewoon voor 90% oninteressant blijkt te zijn. Laat staan alle "alien" fauna en flora dat op elke planeet anders zou zijn. Ik denk dat No Man's Sky hetzelfde is als Elite Dangerous, grote cijfers op papier terwijl de gameplay er onder lijd.

Begrijp me niet verkeerd, Elite Dangerous is een goede game maar meer dan 80% van alle systemen zijn oninteressant of gewoon niks te doen. Ik denk dat No Man's Sky ook een beetje hetzelfde zal zijn. Daarnaast wat je zegt klopt, dat is een klacht die ik veel tegenkom op internet.

Misschien dat ik het morgen toch nog ga kopen, grafisch ziet het erg goed en apart uit. Maar het klopt wat je zegt en daardoor ben ik ook een beetje sceptisch. Ik wil dan ook een stempel achterlaten van wat ik heb ontdekt voor bijv. andere spelers. Het zou ook leuk zijn als je een algemene profiel hebt van wat je allemaal hebt ontdekt en al die dingen en hoeveel mensen daar al eerder zijn geweest of dat je de eerste bent.

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
12-08-2016, 08:29 AM
Bericht: #5
Niet kopen dus hè Deadseye voordat je weet of het echt wat is Tongue2 anders blijven de praktijken bestaan van grote woorden maar uiteindelijk een matig product (mocht dat het geval blijken te zijn met NMS).

Reageren op dit bericht
12-08-2016, 03:26 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-08-2016 om 03:30 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #6
Het ziet best wel interessant uit!

Het vliegen is erg arcade, zo kan je niet crashen met je ship. Daarnaast kan resources verzamelen saai aanvoelen, maar dat is in de meeste games.

Het verkennen van planeten en ruimte ziet wel erg interessant uit. Zie nu ook voor het eerst dat je ook alien talen moet leren, want anders kan je moeilijk met ze communiceren.

Verder heb je resources nodig voor te overleven, maar al die resources zijn erg makkelijk en snel te vinden.

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
12-08-2016, 07:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-08-2016 om 08:28 PM door Nimster.)
Bericht: #7
TotalBiscuit streamt No Man's Sky (PC):

https://www.twitch.tv/totalbiscuit

Hoewel, op dit moment nog niet begonnen. Hij heeft wat technische probleempjes.

EDIT: hij is gestopt. Hij was niet onder de indruk.

Hier is nog een:

https://www.twitch.tv/quill18

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
15-08-2016, 04:33 PM
Bericht: #8
Ik heb er nu aardig wat beelden van gezien en ik denk dat ik inmiddels wel weet dat dit niet echt mijn soort spel is. Alle ervaringen van alle spelers zijn hetzelfde, en op welke planeet je ook landt, je voert altijd dezelfde handelingen uit. Resources mijnen, craften, icoontjes volgen, een beetje Use drukken op objecten en characters en op weg naar de volgende planeet om daar precies hetzelfde te doen. Prima als je van die gameplay loop houdt, maar het is niets voor mij. Heb je 1 planeet gezien, dan heb je ze allemaal gezien. Op de graphics na.

Ik ben het eens met de review van Jim Sterling:

Http://www.thejimquisition.com/no-mans-sky-review/

Ik ben benieuwd hoe de spelers er over een maand over denken.

Reageren op dit bericht
15-08-2016, 06:30 PM
Bericht: #9
Klinkt brak inderdaad in die review. En zo te zien ook gewoon de volle mep van €60 op Steam

Reageren op dit bericht
17-08-2016, 10:37 AM
Bericht: #10
Overzicht met beloftes (inclusief bronnen) van de ontwikkelaar vergeleken met de daadwerkelijke release: https://m.reddit.com/r/Games/comments/4y...mpact=true

Als ik dat zo even kort bekijk kan ik me de teleurstelling en rage her en der wel voorstellen.

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)