Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)




 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
19-02-2016, 10:47 AM
Bericht: #1
XCOM 2
Omdat XCOM EU hier vrij populair was verbaast het me eigenlijk dat er nog geen XCOM 2 thread is Laugh
Afgezien van wat performance issues is XCOM 2 in principe beter op elk vlak dan XCOM: EU, en dat wil wel wat zeggen. Er zijn een hele hoop kleine ease-of-use features die toch wel een groot verschil maken, zoals bijv. de LOS indicator. Maar ook een hoop andere toevoegingen die nog wel even duren om op te sommen, zoals reinforcements die niet zonder waarschuwing de map in komen. Wat had ik daar toch een pesthekel aan in EU... dan heb je iedereen netjes opgesteld, en dan droppen er ineens 8 thin men, en altijd precies op de flanken van je soldaten, en dan meteen in overwatch gaan. Dat was altijd wel even ragen. Maar in XCOM 2 krijg je godzijdank een flare te zien waar de reinforcements inkomen op de volgende turn, zodat je nog snel wat lui in een betere positie kan gooien.

Inmiddels heb ik m uitgespeeld op de normal mode, aka Veteran. Maar ga nu bezig met een Commander campaign.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
19-02-2016, 07:10 PM
Bericht: #2
RE: XCOM 2
Ik vond XCOM: EU goed, maar na een tijd verloor ik mijn interesse. Ik weet eigenlijk niet precies waarom. Maar XCOM 2 lijkt goede veranderingen te hebben, misschien de soort veranderingen die het voor mij een beter spel maken. Ik ga hem nog wel een keer aanschaffen. Smile Eerst maar een keer de eerste uitspelen.

Heh, als je mijn avatar bekijkt zou je misschien denken dat ik een enorme XCOM fan ben.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
20-02-2016, 12:16 AM
Bericht: #3
RE: XCOM 2
mooi om te horen Sic!
ik heb ook xcom 1 gehad en was erg benieuwd naar de opvolger. Nu dan xcom 2!! owh my.. wat is deze moeilijk zeg!!
Je moet me echt even wat hints geven hoor. ik speel hem op normal, maar merk dat ik niet verder kom dan dat de aliens het eerste land in hebben genomen en ik daar naar toe vlieg. zoveel aliens in een keer Sad
ik probeer te flanken maar dan haal je wel je team uit elkaar voor ondersteuning. Ook eerst even wat side missies gedaan om wat upgrades en caches. maar heb nog een team van vier. veelste moeilijk tegen zoveel vijanden. Vind het daarintegen juist heel leuk om weerstand te krijgen. en hem opnieuw te doen en dan anders proberen aan te vallen.

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
22-02-2016, 11:23 AM
Bericht: #4
RE: XCOM 2
Deze dwingt je veel meer risico's te nemen dankzij de timers, en sommige vijanden zijn echt nasty. Van de previews dacht ik wel redelijk met stunlancers af te kunnen rekenen, maar die krengen kunnen de 2 acties spenderen aan rennen en een melee aanval doen, en zodra je ze spot rennen ze al meteen een heel stuk dichterbij. Daarnaast is er nu de nieuwe dodge-statistiek, en uiteraard hebben zij een redelijk hoge, waardoor mijn plan van 'overwatch rekent er wel mee af' niet altijd positief uitpakt.

1 belangrijke tip die nergens aangeduid word maar die ik online heb gelezen en in gameplay heb kunnen bevestigen: flashbangs breken mindcontrol! Daarnaast kunnen aliens die een FB voor de neus hebben gehad ook geen special abilities gebruiken de volgende turn, dus ze kunnen alleen lopen en schieten geloof ik, of misschien zelfs maar 1 van die 2. Dus mocht zo'n nare sectoid 1 van je karakters MC'en, dan is dat een oplossing.

Een andere tip is ook om zsm een Advanced Warfare Center te plaatsen, omdat die facility je soldaten extra skills die buiten hun eigen class vallen kan geven. Maar dat werkt alleen als je het gebouw al hebt voordat ze levelen. Mocht je dus een max-level soldaat hebben, dan krijgt hij geen bonusskills meer.
Zo had ik in mijn laatste playthrough (die ik gewonnen heb) een sniper die automatisch Hunker Down gebruikte, mits hij geen aanval gedaan had. Die hoort normaal gesproken bij de Ranger class.

Andere tip: schade verwijderd nu overwatch. Dus mocht een alien in overwatch zitten, maar je MOET rennen, dan kan schade aan die alien zijn OW verwijderen. Specialists met Combat Protocol zijn daar superhandig voor, omdat de drones gegarandeerde schade doen. Met higher level drones word die schade groter.

Voor Ranger level-ups kies ik in de early game als 2e tier skill bijna altijd blade master over phantom. BM geeft je +2 schade met melee attacks, wat het verschil kan maken. Maar de belangrijkste reden is dat phantom er voor zorgt dat je ranger niet mee doet in een ambush aanval, omdat hij in concealment blijft. In de early game, als je maar 4 lui hebt, heb ik liever dat hij meehelpt schade te doen aan de vijand. Zodra er squad increase is gekocht overweeg ik pas om Phantom te gebruiken. Zeker op een getimede missie moet je gewoon meer schade leveren om zsm een pad naar het objective te banen.

En als laatste: ambush. Sprint niet meteen zo ver mogelijk naar voren, maar doe het in sprongen. De rode vakjes die aangeven waar je gespot word, zie je namelijk pas als je de alien ziet. Dat betekent dat je een hoek om kan rennen die veilig leek omdat er geen rode vakjes op de grond stonden, maar waar je wel gespot word omdat de alien net om de hoek zat, en je dus wel vol zijn LOS in liep.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-02-2016, 11:05 AM
Bericht: #5
RE: XCOM 2
De mod support is al groot voor XCOM 2, erg cool om de Steam workshop vol te zien raken met goede kwaliteit mods.

Op die noot, er is een mod die meer voice-overs in andere talen toevoegt: http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...earchtext=

Raad eens wie er in die pack komt? Wink

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-02-2016, 03:42 PM
Bericht: #6
RE: XCOM 2
jij Smile

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-02-2016, 12:07 PM
Bericht: #7
RE: XCOM 2
Een prijs voor Lex! Tongue2

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-02-2016, 01:41 PM
Bericht: #8
RE: XCOM 2
haha... thnx.
zow heb er al 25 uur inzitten. En krijg de gameplay door. Erg mooi allemaal gedaan. En wat een voldoening geeft het als je team er helemaal uit komt en je alle assets goed gebruikt. Haha dat hacken van een turret of mechaniseerde units draait de stand in een spel helemaal om. Erg leuk is ook het hacken voor wat kleine sidemissies.

ik zeg replay!!

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
19-01-2017, 06:38 PM
Bericht: #9
RE: XCOM 2
Heren, het is zo ver: Long War 2 is gereleased voor XCOM 2. Prepare your anus.

http://steamcommunity.com/sharedfiles/fi...=844674609

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
20-01-2017, 01:47 PM
Bericht: #10
RE: XCOM 2



.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht




Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)