Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
21-01-2017, 01:43 AM
Bericht: #11
RE: XCOM 2

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-05-2017, 12:23 AM
Bericht: #12
Ik wil meer met xcom 2 doen, en met long war 2. Mijn vorige playthrough was alles echt nieuw voor me en daarom redelijk slecht maar nu heb ik wat meer kennis, dus ik besloot opnieuw te beginnen. Ook om te proberen betere thumbnails te maken haha... was echt nodig.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht
30-08-2017, 03:53 PM
Bericht: #13
War of the Chosen is uit, en het is awesome ^^ vechten tegen de lost is ook super vet hehe. Zit er weer helemaal in. Ook maar nieuwe playthrough begonnen, dit is ep3 waar je voor het eerst reapers, skirmishers en de lost tegen komt Smile

Reageren op dit bericht
30-08-2017, 07:27 PM
Bericht: #14
Ik loop zo achter wat betreft de XCOM serie. Ik heb alleen maar de eerste gespeeld, die van Firaxis bedoel ik dan hè. Zelfs de expansions heb ik nog niet gespeeld. Sterker nog... ik heb hem nog niet eens uitgespeeld. Er staat nog wel een save van mijn Iron Man playthrough op mijn schijf, en die moet ik altijd nog een keer uitspelen. Ik vind het wel degelijk een goede game en XCOM 2 ben ik ook in geïnteresseerd, maar op een of andere manier heb ik nog niet de motivatie gehad om ermee verder te gaan. Vooral het min-maxing vind ik best lastig in XCOM. Of beter gezegd, de finances en de terror levels etc. zo goed mogelijk op peil houden.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
31-08-2017, 08:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2017 om 08:58 PM door SiC.)
Bericht: #15
Dat word hoog tijd Nimster haha.
1 tip kan ik je wel alvastgeven, finances en terror levels zijn bijna niet bij te houden, dat is ook een beetje het idee. Je zit wel wat in een race tegen de tijd, je word geforceerd keuzes te maken die misschien niet altijd even ideaal zijn, en daar moet je dan het beste maar van maken. In XCOM 2 heb je bijv. geen terror levels meer maar de Avatar Project, en de aliens zullen Black Sites blijven bouwen die elke maand elk bijdragen aan de voortgang op de doomsday clock. Maar die zijn ook verspreid over de hele wereld, en ze allemaal te pakken krijgen gaat een erg lange tijd duren.. dus hoe goed je ook bezig bent, er blijft druk op je staan.
Ik heb XCOM 2 een keer gewonnen maar toen was de Avatar progress balk helemaal vol en ging er een timer van een aantal dagen af, dus MOEST ik wel de laatste missie aan gaan. Gelukkig had ik die al geunlocked haha.

En kwa financiën, ook daar ga je nooit genoeg hebben. Hoeveel je ook krijgt van missies en de monthly report, er is altijd wel iets om het aan uit te geven. Zijn het geen base facilities, dan wel armor of wapen upgrades, nieuwe recruits, squad upgrades etc. etc. etc. Vaak kun je niet alles kopen wat je wel graag zou willen hebben. Ik denk dat Firaxis die hele insteek van Sid Meier wel aardig goed heeft overgenomen haha: je moet interessante keuzes kunnen maken. Ga ik voor Squad Size 2, of investeer ik in laser rifles? Bouw ik infirmary om lui sneller te laten healen, of bouw ik Resistance Comms zodat ik contact kan leggen met meer regio's? Dat soort dingen vraag je je eigenlijk continu af. Vaak gaat het zo dat wanneer ik geld krijg, bijv. van een monthly report, dan word dat meteen uitgegeven aan het broodnodige, en daarna sta ik weer een maand lang zonder cash haha. Tenzij er een missie voorbij komt zoals een Supply Raid, die zowiezo erg aan te raden zijn.

Er is nog een sale op XCOM 2 op het moment trouwens, die eindigt vandaag.

Edit:
Reapers zijn fucking awesome trouwens. Ik had gister een missie waarin mijn reaper eerst een patrol opblies met een satchel charge, die gegooid en gedetoneerd kan worden zonder concealment te breken... daarna gebruikte ik haar om een flank op een dak te maken en daar een schot te nemen, die 50% kans op concealment break had, waar ik nog in concealment bleef... de turn daarop schoot ik nog een keer met 80% op break, maar nog steeds ongezien kwam ik er mee weg... echt super krachtig want niemand had door dat ze er was haha. Helaas is ze in een andere missie doodgeschoten... the pain is real Biggrin

Ep4 btw, met een Retaliation missie:

Reageren op dit bericht
16-09-2017, 09:16 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-09-2017 om 11:07 PM door Nimster.)
Bericht: #16
Haha, heb ik toch maar weer eens even XCOM:EU opgestart, om met de Iron Man campaign verder te gaan. Had ik niet veel motivatie voor, maar toch maar doen. Ook al was het maar om er een einde aan te breien, want hoewel ik me niet meer precies kon herinneren waar ik was gebleven en in wat voor missie, wist ik nog wel dat ik er niet goed voor stond. Wat bleek: in de betreffende missie had ik nog maar één soldaat over, en na een paar turns en in een paar minuten was ook deze soldaat smoordood en was het al game over. Ik kreeg de officiële Defeat voor mijn neus gedrukt. Nu begrijp ik weer waarom ik destijds gestopt ben. Tongue2 Had ik toen maar gewoon doorgespeeld, want ik vind het wel goed zo. Ik beschouw de Defeat nu als het officiële einde, gelijk met de officiële XCOM canon.

Nu Enemy Within.

EDIT: eh, misschien toch maar niet. Ik dacht dat Enemy Within een nieuw verhaal had. Blijkbaar niet.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
19-09-2017, 09:42 PM
Bericht: #17
Enemy Within is een uitbreiding op de bestaande campaign. Er zijn nieuwe story elements, maar geen nieuw verhaal.

Hetzelfde geld voor War of the Chosen trouwens. Het is dezelfde campaign maar uitgebreider, meer cutscenes, meer verhalen (waaronder dat van de Chosen uiteraard, maar ook de verschillende facties die de speler kan recruteren) etc. Het geeft een campaign die bekend was even een nieuwe lik verf zodat het weer wat interessanter word. Ik heb inmiddels 238 uur in XCOM 2, waarvan zo ongeveer 200 voor vanilla XCOM 2, dus dat was wel welkom haha. Maar goed, het zijn de tactical battles, de close-calls en de comebacks waar ik voor speel Smile

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)