Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
05-02-2016, 10:10 AM
Bericht: #1
Ziggo (UPC) vs Telfort internet+TV
Wat zijn jullie ervaringen met ofwel UPC (inmiddels Ziggo) of Telfort voor vast internet en televisie? Ik moet voor de verhuizing weer iets nieuws afsluiten, en verhuis naar een voormalig UPC gebied.

Ik heb altijd Ziggo gehad, en altijd wel tevreden over de snelheid en stabiliteit via de kabel. Ik lees alleen veel over gedoe in de UPC gebieden die ze hebben overgenomen. Dus ik zit ook naar Telfort te kijken als alternatief (helaas kunnen ze op het nieuwe adres max 14mbit leveren), maar daar hoor ik ook veel slechte verhalen over. Dus of zuurpruimen schrijven vooral reviews, of het zijn gewoon echt slechte leveranciers.

Wat is jullie ervaring met een van deze leveranciers?

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-02-2016, 04:27 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-02-2016 om 04:28 PM door Pek.)
Bericht: #2
RE: Ziggo (UPC) vs Telfort internet+TV
Kabel versus Telefoonlijn?

Ik weet het wel. Kabels zijn veel stabieler en kunnen meer leveren. Plus Telford werkt via KPN (Telefoonlijnen zijn allemaal van KPN) dus het afhandelen van problemen duurt langer. Ziggo it is!

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
05-02-2016, 05:53 PM
Bericht: #3
Ik ben blijer met m'n 200/20 (Mbit) Ziggo Internet dan de 10/1 ADSL van xs4all toen. Mijn vriendin klaagt nog steeds over de media box, maar Horizon is aanzienlijk minder kut dan de frizbox.

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
05-02-2016, 07:28 PM
Bericht: #4
Hier heb ik nu een jaar Ziggo (toen nog UPC), met Horizon en 120/12 Mbit. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Wel twee 'a drie keer gehad dat de mediabox even geen verbinding had, maar dat ging na 30 seconden weer weg. De internetverbinding en Horizon voldoen mij prima, maar ik heb niet veel om mee te vergelijken. Steam downloads gaan meestal met ~14 MB/s. Snel genoeg voor mij. Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
05-02-2016, 11:17 PM
Bericht: #5
Denk ook dat ik voor Ziggo ga. Hopelijk blijft de verbinding net zo goed als wat ik gewend ben nu ik in het UPC gebied terecht kom.

Reageren op dit bericht
06-02-2016, 10:38 AM
Bericht: #6
Dus je bent verhuisd, Zoog? Naar een andere plek of nog steeds in dezelfde stad? Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
06-02-2016, 12:17 PM
Bericht: #7
ik heb nu al jaren KPN, en ben zeer tevreden. Ik heb in al die jaren 1x een storing gehad. Daarvoor heb ik Ziggo gehad maar dat bleek echt niet stabiel te zijn. Veel problemen gehad met de modem, en de destijds bijgeleverde router.

[Afbeelding: b_560_95_1.png]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-02-2016, 04:08 PM
Bericht: #8
@nim: andere stad, Rotterdam

Reageren op dit bericht
06-02-2016, 05:14 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-02-2016 om 05:20 PM door TheBeast.)
Bericht: #9
100% ziggo. 200/20 (of als ze zakelijk neemt zelfs 500 Mbit).
Horizon one doet soms wat wat moeilijk maar verder.. top.

RegFiber is ook in opkomst, die is nog sneller.

mijn speedtest result, moet zeggen dat je op speedtest.net flink moet zoeken voor een goede host.
De meeste zijn gelimiteerd tot 100mb/s
Host w3xo in Groningen geeft mij een goede (en juiste) resultaat.
[Afbeelding: 5063495052.png]
http://www.speedtest.net/result/5063495052.png

Moderator edit: plaatjes in handtekening maximaal 400 pixels breed en 130 pixels hoog.

So many worlds to wander through until we find one we can call our home
CRESCAT, FLOREAT, VIVAT Iunctus Morsus
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-02-2016, 07:05 PM
Bericht: #10
Je kunt bij Ziggo trouwens kiezen om er een aparte modem bij te bestellen. Dit zou ik zeker doen, vooral omdat het niks extra kost. Anders gaat je internet via het Horizon apparaat. Dan heb ik liever een aparte router / modem.

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)