Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
06-07-2015, 12:37 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-07-2015 om 12:41 PM door ghostwhiper.)
Bericht: #11
RE: Server budget
Zelf speel ik regelmatig op de EUTW servers en dat is de admins ook opgevallen en heb ik via steam een invite gekregen Om bij de group te komen op steam.
Actief zieltjes winnen wat sacha zegt werkt inderdaad ook een optie maar dan moet je wel eerst de server voor elkaar hebben.

In mijn bf2 tijd hebben we binnen een mum van tijd de server met 64 slots zo vol weten te krijgen dat leden mensen moesten kicken om er in te komen en ik ben wel bereid om daar tijd in te steken.

Misschien op teamspeak een keer het een en ander bespreken om een plan van aanpak te maken?

@whistle ik host de laatste paar dagen ook iedere keer een server omdat ik de tdnl server niet kan gebruiken.
wat betreft donaties is het het mooist als je een goed scenario hebt wat niet leden aanspreekt en daardoor op de site gaan kijken en een donatie doen.

En zoals je aangeeft we zullen een leuke missie moeten maken voor TDNL maar om de drempel te verlagen zou ik dat zonder al te veel verplichte mods gaan doen.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 02:13 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-07-2015 om 02:19 PM door djlexNL.)
Bericht: #12
(06-07-2015 11:06 AM)Outlaw28 schreef:  Het plan van een standaardscenario draaien is al heel vaak geprobeerd. Ik zou de logs van de afgelopen tijden er eens bij pakken en kijken of dat daadwerkelijk veel bezoekers heeft opgeleverd. Bij mijn weten niet namelijk. Daarnaast. Als er al andere spelers komen om random te gamen op dat standaard scenario.. hoe helpt het de financiële zaak van de server? Je moet wel iets goeds en unieks hebben wil je af en toe een verdwaalde gast tegen komen die doneert.

Ik probeer niet negatief te zijn maar realistisch.

mee eens!

(06-07-2015 12:23 PM)Sacha schreef:  Wat je nodig hebt om spelers te krijgen op een server is spelers op een server (a.k.a. Seeding).

alweer true

(06-07-2015 12:37 PM)ghostwhiper schreef:  Zelf speel ik regelmatig op de EUTW servers en dat is de admins ook opgevallen en heb ik via steam een invite gekregen Om bij de group te komen op steam.
Actief zieltjes winnen wat sacha zegt werkt inderdaad ook een optie maar dan moet je wel eerst de server voor elkaar hebben.

In mijn bf2 tijd hebben we binnen een mum van tijd de server met 64 slots zo vol weten te krijgen dat leden mensen moesten kicken om er in te komen en ik ben wel bereid om daar tijd in te steken.

Misschien op teamspeak een keer het een en ander bespreken om een plan van aanpak te maken?

@whistle ik host de laatste paar dagen ook iedere keer een server omdat ik de tdnl server niet kan gebruiken.
wat betreft donaties is het het mooist als je een goed scenario hebt wat niet leden aanspreekt en daardoor op de site gaan kijken en een donatie doen.

En zoals je aangeeft we zullen een leuke missie moeten maken voor TDNL maar om de drempel te verlagen zou ik dat zonder al te veel verplichte mods gaan doen.

ook goed omschreven. kan me er helemaal in vinden.

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 02:39 PM
Bericht: #13
Ik ben het met ghostwhiper eens,

ik speelde met Ghostwhiper, Dutchman en zo af en toe grasmat en Luigi op de server die Ghostwhiper heeft gemaakt omdat we de TDNL server niet in kwamen.

We hebben ook besproken over dit topic,
en ik denk ook dat we het met zo min mogelijk mods moeten doen

Bijvoorbeeld zo'n standaard game type aan zetten kan alleen maar in het voordeel werken,
want als we bijvoorbeeld wat ghostwhiper al heeft voorgesteld de server op BECTI mod of TDNL versie daarvan laten draaien,
dat trekt zeker weten mensen want als de leden er eerst op beginnen te spelen dan zien non leden dat de server in gebruik is en dan komen zij ook.
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 03:12 PM
Bericht: #14
Maar het probleem is niet bepaalde scenario's, wel of niet in de server kunnen komen of andere zaken.
En op het moment dat jij donaties aan neemt voor een EUTW server om maar iets te noemen, moet je dan niet altijd kunnen garanderen dat die server goed werkt?
Hoe zit dat dan met de mensen die doneren? Die verwachten wel dat het werkt en het niet ineens 3 uur offline is voor een andere sessie.
Plus daar komt bij dat je dan nog strakker de boel in handen moet hebben.

Ik vind het allemaal heel nobele ideeën, maar het past niet in de werkelijkheid. Het is ook allemaal heel vaak al geprobeerd.
Ja er moet weer een standaardscenario komen. Voor jullie zelf voor door de week. Maar niet voor donateurs, want dat is een illusie.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 03:20 PM
Bericht: #15
(06-07-2015 03:12 PM)Outlaw28 schreef:  Maar het probleem is niet bepaalde scenario's, wel of niet in de server kunnen komen of andere zaken.
En op het moment dat jij donaties aan neemt voor een EUTW server om maar iets te noemen, moet je dan niet altijd kunnen garanderen dat die server goed werkt?
Hoe zit dat dan met de mensen die doneren? Die verwachten wel dat het werkt en het niet ineens 3 uur offline is voor een andere sessie.
Plus daar komt bij dat je dan nog strakker de boel in handen moet hebben.

Ik vind het allemaal heel nobele ideeën, maar het past niet in de werkelijkheid. Het is ook allemaal heel vaak al geprobeerd.
Ja er moet weer een standaardscenario komen. Voor jullie zelf voor door de week. Maar niet voor donateurs, want dat is een illusie.

eens.

In feite gewoon houden zoals de server nu is ingeregeld en gewoon een minder uitgebreide.

Spelers kunnen nu zelf een missie opstarten via het map-vote-systeem (als het goed is was dat de setting toen ik laatst op de server was). Als deze zo niet is ingesteld zou ik dat willen voorstellen.

[Afbeelding: b_560_95_1.png]
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 05:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-07-2015 om 05:23 PM door ghostwhiper.)
Bericht: #16
als we nu gewoon eens op teamspeak overleggen ipv op het forum langs elkaar heen praten.

@wistle het ene moment zeg je zelf te hosten met je eigen mods en nu is het zoals het nu geregeld is prima,
help dan de server op te starten voor het grotere publiek ipv zelf hosten dan komen we ergens.
zodra er spelers in komen zijn er vanzelf mensen die vrijwillig via paypal oid een donatie doen.

been there, done that, got the sticker to proof it

@outlaw geef mij maar kick en ban rechten dan zorg ik voor een strak regime.
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 06:25 PM
Bericht: #17
(06-07-2015 05:18 PM)ghostwhiper schreef:  @wistle het ene moment zeg je zelf te hosten met je eigen mods en nu is het zoals het nu geregeld is prima,
help dan de server op te starten voor het grotere publiek ipv zelf hosten dan komen we ergens.
zodra er spelers in komen zijn er vanzelf mensen die vrijwillig via paypal oid een donatie doen.

Het topic gaat over het server budget van Tangodown en in die zin heb ik ook geschreven dat ik zelf host. Ik heb, als ik zelf dedi-host, de keuze welke mods en welke missie ik draai en ben daarom veel flexibeler. Dus, omdat ik zelf host vindt ik het niet nodig om te doneren.

De tangodown server is voor de huidige community goed ingesteld vind ik. Je kunt een missie starten via het vote systeem en de mods worden altijd bekend gemaakt op het forum zodat je weet welke je moet downloaden om in de server te komen.

[Afbeelding: b_560_95_1.png]
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 06:55 PM
Bericht: #18
misschien is het beter om het dan af te splitsen inderdaad.

maar ben het absoluut niet met je eens dat de server goed is ingesteld integendeel als je meer publiek wil gaan trekken en het aantrekkelijker wil maken voor mensen om zich bij TDNL aan te sluiten is het het slimste om te zorgen dat er vanilla gedraaid word zonder mods.
ik ben al een groot deel van de dag online in de server geweest maar er komt niemand bij vanwege die drempel.
en wat betreft de communitie de mensen die op teamspeak komen en arma doen gaan juist niet in de TDNL server vanwege de mods en daarnaast vanwege de missies die mogelijk zijn.
daarnaast heb ik je weinig op teamspeak gezien.

misschien is het beter om tijdens een OP maar bij jou een Dedicated op te zetten met de OP er op en de huidige TDNL server niet langer actief te houden.
zoals het nu is is het weg gegooid geld als ik heel eerlijk ben en ik zal zelf ook geen donatie doen aangezien ik dat dan beter aan een eigen server kan uitgeven.
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 07:08 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-07-2015 om 07:12 PM door Outlaw28.)
Bericht: #19
(06-07-2015 05:18 PM)ghostwhiper schreef:  @outlaw geef mij maar kick en ban rechten dan zorg ik voor een strak regime.

Ik faal er in te begrijpen wat je bedoeld..

Overigens ben ik wel van mening dat die server goed is ingesteld. Daar hebben mensen naar gekeken die daar bekwaam genoeg voor zijn. En daarnaast is het plaatsen van een standaard scenario niet de oplossing. Zelfs al krijg je een verdwaalde vent die eigenlijk op dat leuke koffiezetapparaat wilde bieden op ebay..
Het is een zeer onstabiele bron van inkomsten. Het is leuk als mensen doneren en ik juich dat ook van harte toe, maar het is geen richting die je op moet willen. De server is van en voor Tangodown en dat zal het moeten blijven.
Iedereen kan letterlijk alle missies draaien die ze willen op elk moment dat ze willen.
Stel, ik organiseer eindelijk weer eens (trainings)missies, dan wil ik dat op mijn tijd kunnen doen. En niet alles moeilijk plannen omdat er popie-jopie scenario's draaien, die nodig zijn om een onbetrouwbaar geldstroom(pje) te hebben.

De oplossing is heel simpel en is eerder al geopperd. Hoe vervelend ook. Het is de enige oplossing. Tangodown moet of meer gaan betalen, of over gaan naar een kleinere server en daar de gevolgen van inzien.

Ik wil er nogmaals aan herinneren dat dergelijk opties al tientallen keren over de afgelopen jaren zijn geprobeerd. Allemaal vruchteloos. Blijven vastklampen dat het wel werkt is gewoon gigantische onzin. Het is nooit gebeurd en het zal nooit gebeuren. Het zelf de missies moeten kiezen is niet de drempel voor mensen om weg te blijven. Er zijn duizenden servers die al goede scenario's draaien. Waarom zouden ze in vredesnaam voor die van TDNL kiezen..
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
06-07-2015, 07:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 06-07-2015 om 07:33 PM door ghostwhiper.)
Bericht: #20
maar outlaw waarom werkt het elders wel en hier niet?

ohw en 30 minuten is met escape from altis best wel krap soms
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)