Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)




 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
22-05-2017, 06:38 PM
Bericht: #31
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Het meatgrinder aspect ervan is juist wat ik tof vind aan de serie. True, het maakt teamwork enorm lastig want een team valt binnen no time uit elkaar. Je kan met de beste intenties samen op TS spelen maar nooit echt lang bij elkaar in de buurt staan want het duurt echt niet lang voordat er verliezen komen. De maps zijn te klein om zoals in squad om vijandelijke posities heen te trekken en er is geen down-time in de actie. Veel orders zijn er voor de commander daarom ook niet om te geven, want het is echt 'move forward, push the objective.' (dat had ik laatst een keer, ook in een filmpje van me, god wat werd ik schijtziek van die kerel haha)

Ik speel daarom ook veel meer als individu in het grotere geheel. Dat vind ik tof, ook aan bijv. de oude Operation Flashpoint waar je echt het gevoel had een klein wieltje in een grote machine te zijn. Dat heeft RO ook, jou individuele leven doet er lang niet zo veel toe als bijv. in Squad. Maar dat is niet verkeerd, en ook wel reflectief van de mass tactics van de tijdsperiode.

Wat ik gewoon heel tof vind is de chaos op het slagveld, de immersie ervan, en het fijnzinnige gevoel dat je moet ontwikkelen om er lang te overleven. Elke misstap word meteen afgestraft. Loop op het verkeerde moment, dood. Steek je hoofd te lang boven de muur, dood. Steek je hoofd te vaak op dezelfde plek tevoorschijn, dood. Loop voordat je de omgeving goed gescanned hebt, dood. Let niet op de geluiden om je heen, dood. Enzovoort haha. Ik kan gerust zeggen dat mijn ervaringen met de Red Orchestra serie mij een veel betere speler hebben gemaakt in elke FPS die ik er na gespeeld heb haha, want er is geen 1 andere titel die je zo genadeloos afstraft. Maar als je dan uiteindelijk al die lessen leert en je begint je weg naar voren 'te voelen', vijanden te zien in de afstand voordat ze jou zien en ze met een schot neerlegt waardoor je een tijdelijke opening creëert om verder te trekken, dan voel je je toch een klein beetje een held haha. Er zijn een hoop skills nodig om levend door die meatgrinder heen te komen, en dat geeft enorm veel voldoening.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
22-05-2017, 07:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-05-2017 om 07:20 PM door Nimster.)
Bericht: #32
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Eens! Smile Zonder meatgrinder is het geen RO. Maar dat maakt teamwork inderdaad ook lastig in public play, want de squad cohesie is dan relatief laag. Eigenlijk verwachtte ik ook niet zoveel van het teamwork in RS2, dankzij bovenstaande redenen. Maar de middelen voor goed teamwork zijn er wel degelijk, hoewel teamwork in RS2 natuurlijk lang niet zo 'complex' is als in Squad. Teamwork in RS2 is met name iets als: ga naar objective X, blijf leven (dat is het moeilijkste), schiet iedereen neer die een ander uniform draagt en blijf daar of ga door naar de volgende objective. Vandaag was ik Squad Leader en mijn squad mates begonnen al een beetje te vragen om een tunnel en welk objective we moesten verdedigen. Normaal gesproken spreek ik niet zoveel als SL maar ik begon mijn mic te gebruiken en plaatste een tunnel, gaf op advies van een squad mate een Defend order (krijg je daar ook punten voor?), gaf een paar gameplay tips en bracht iedereen naar het objective waar we onze positie lang verdedigd hebben. Het kan dus wel.

Teamwork in RS2 draait met name om communicatie en goede individuele skills zodat je je teammaten kunt bijstaan. Conventionele tactieken zijn niet zo belangrijk. Misschien dat je op de grotere maps een full squad flank kunt doen, maar that's it.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
27-05-2017, 10:56 AM
Bericht: #33
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Nog een paar dagen tot release. Nieuwste changelog:

Citaat:Hello everyone!

With less than a week left to go until launch (May 30th) the team at Antimatter Games and Tripwire Interactive are very excited (and hard at work)! Don’t forget that the pre-order discount of 25% off the Digital Deluxe ends at launch, when the standard version of the game will be available for a 10% discount of $22.49 but without any of the DD extras!

http://store.steampowered.com/app/418460...2_Vietnam/

Speaking of the Digital Deluxe version, the soundtrack should be making its way into your Steam folders at launch! The KF 2 weapon skins will be available to play within KF2 at the next major Killing Floor 2 update (They’ll actually be granted in the back end before that, but they need to actually be added into the game before you can use them).

And since Open Beta ended the team has continued to work towards squashing many bugs. The following list covers many of them that should be fixed in the launch build:

New Additions

Non-English language support! Players can now enjoy Rising Storm 2: Vietnam in French, German, Spanish, and Portuguese-Brazil. To select a language, right click on the game in your steam library and select a language from the ‘Language’ tab.
Rising Storm 2: Vietnam Steam trading cards are now available. Collect the whole set!



Major Changes

Stats Wipe for pre-release players - thank you to everyone who participated in the Closed Alpha, Closed Beta and Open Beta waves! Based on the level of progression observed in the Beta, the leveling thresholds have been altered to make leveling in RS2: Vietnam a challenging and rewarding experience. Player stats and achievements have been wiped and all players will begin again at the same level on May 30th.



General Changes & Updates
Gameplay

Motion blur has been removed from the settings menu. This will provide for a much smoother play experience. [i](Should you wish to turn motion blur back on, you may do so by editing an .ini file directly. The .ini file is called ROEngine.ini and is located under your “My Games” Rising Storm directory. Once in the .ini file, search for the word “blur” and change the line MotionBlur = False to MotionBlur = True)
Increased the distance at which players can disarm traps
Made it easier to pick up dropped weapons when playing online


Maps

Prevented an exploit where players using the DShK at C on Hill 937 could see and fire at helicopters taking off from the helicopter base
Prevented players on top of the water tower on Cu Chi from sniping players at US spawn
Increased the NVA reinforcements counter from 330 to 500 on Hill 937
Added 32 and 64 player reinforcement counts for the Territories versions of Compound and Firebase
Improved interior post-processing and lighting on building interiors in Hue City



GUI

Adjusted suppression indicators to increase their visibility
Modified the helicopter resupply icon for greater clarity
Changed the flamethrower tank ammo icon to match the tank design of the M9A1 flamethrower
Removed pre-launch materials from the main menu


Audio

Improved bullet cracks and whiz sounds and functionality
Adjusted the radius of explosion sound effect for the surface-to-air missile to make it play at a longer range


Bug Fixes
Crashes

Fixed a crash on launch that was affecting some users



Gameplay

We believe we have fixed the notorious ‘sprint zoom’ bug. We are interested to hear further reports if players still encounter this
Fixed an issue where destroying a helicopter engine did not reduce the engine’s RPM
Fixed an issue where MD82 mines were prone to being set off by the player who had planted them, when firing weapons near the mines
Fixed an issue where Huey Co-Pilots could not right click to send the ‘get out’ message
Fixed an issue where Huey Pilots would receive team kills when the helicopter crashed due to enemy weapons fire if passengers were killed
Fixed an issue where players were force-spawned before hitting ‘Join’



Maps

Fixed an issue on Cu Chi where spawns and combat area volumes would break if the US failed to capture Objective F on the first round of a match
Fixed an issue where a floor inside a shed on Cu Chi was not rendering at long distances, allowing players to easily see enemies trying to take cover inside
Increased the draw distance on the sides of the rubber factory on Cu Chi
Fixed additional snags and collision issues across all maps
Fixed an area of the tunnels in Hue City where players could see through the map while prone
Fixed an issue where players were being blocked by invisible collision on the balcony of Objective B on Hue City
Fixed an issue on Hue City where a balcony was unintentionally tall and prevented players from shooting over the parapet
Fixed a visual bug where running up a sloped tunnel in Hue City would cause players to appear to bounce up the slope
Fixed various mantling and LMG deployment issues with sandbags on Hue City
Fixed an area where players could fall through the floor in Objective B on Hue City
Fixed an area of Song Be where players could prone underwater
Fixed an issue where players could spawn under the map on Hill 937
Fixed various gaps between map boundary volumes on Hill 937
Fixed various areas on Hill 937 where helicopters could fly and land out-of-bounds
Fixed an exploit on Hill 937 where players could move through a blocked tunnel entrance with no collision and see under the map
Fixed the draw distance on environment assets in objective A on An Lao Valley
Fixed an area of An Lao Valley where players could become permanently stuck
Fixed various holes in the terrain across An Lao Valley and Cu Chi
Fixed the draw distance on a tunnel mesh on Cu Chi which allowed players to see under the map when approaching Objective E
Fixed an issue where players were unable to run or mantle over a log blocking a path on Song Be
Added a missing tunnel icon on Hill 937
Fixed an issue where one tunnel on Hill 937 was darker than all other tunnels on the overhead map
Fixed various floating objects across all maps


Art

Fixed an issue where FXAA anti-aliasing would not cause any noticeable difference to the game’s graphics
Fixed a bug where all characters were set to an incorrect (low) level of detail when viewed at close range. This was seen during Open Beta
Fixed an issue where disabling Anti-Aliasing would break the character customization screen in various ways
Fixed a ‘light bleeding’ issue primarily visible on interiors on Hue City
Fixed an issue where objects would briefly disappear and then reappear on the transition between LODs, primarily seen on Cu Chi
Fixed lighting issues on various meshes found on Cu Chi
Fixed an issue where Northern Pawns would run with two hands on the weapon with one arm clipping through their body
Fixed an issue where the second floor of the rubber factory on Cu Chi would not display shadows
Deleted several development placeholder packages which has significantly reduced the file size of the game
Fixed an issue where light was bleeding through the short walls around objective C on Cu Chi
Fixed a collision issue with wooden plank debris found on Hue City



GUI

Fixed an issue where filters in the server browser would not display correctly
Fixed an issue where objective icons on the deployment screen would be rendered at the wrong size
Fixed an issue where Ammo Request icons did not scale properly on the overhead map
Fixed an issue with the orders widget where orders would display as being issued by the enemy commander
Fixed an issue where changing weapons while the tip widget was displayed would remove the background and make the text stay on the screen


Audio

Removed Japanese speech from Vietnamese lines
Fixed an issue where moving while crouched with the pick mattock would cause the player’s footsteps to be silent
Fixed an issue where shooting enemies would not cause them to play ‘wounded’ sounds and voice lines
Fixed an issue where the impact of projectiles from the Spooky’s miniguns could be heard further away than artillery explosions
Fixed a bug where headshot and body shot impact audio would sometimes not play



Miscellaneous Fixes & Updates

Fixed an issue where the achievement ‘The Gang Solves the North Vietnam Problem’ would not unlock for the correct squad
Fixed a log warning caused by improper usage flags set on the Glass material
Fixed a log warning caused by the M79 projectile’s collision
Fixed a log warning for the Signal Smoke grenade
Changed the name of the IZH-43 to the IZH-58
Fixed an issue where build increments would not prevent players from selecting servers running different builds
Fixed an issue where Tree Canopy Volumes would rapidly break and then repair helicopter rotors
Removed the word ‘STUUUUUF’ from the server browser as the translators were having problems with it...


Optimization Passes

Fixed a log spam issue caused by VOIP that would affect game performance
Fixed an issue where Squad leaders not viewing the ‘Rally Here’ icon would receive log spam and would affect game performance


Web Admin

The Webadmin header no longer displays as ‘Red Orchestra 2’
Fixed an issue where 50% of kicks via Webadmin resulted in a client side crash for the player being kicked
Defaulted friendly fire damage and kill limits to zero
Prevented training maps from appearing in the ‘GameType’ field
Fixed an issue where modifying the welcome screen would untick ‘Enable Screen’ option on saving the new message


Steam Workshop

Corrected an issue where the SDK Frontend was not reading files from the Rising Storm 2 folder in My Documents



The final thing we are happy to announce today is that the game has received its PEGI and USK ratings (both 18) for the boxed versions of the games. This means that we can now be sure there will be no cuts for any versions (boxed or digital). We know this tends to be a major concern from our German fans so spread the word to your friends.

We look forward to seeing many of you in game on the 30th! And as a reminder, this is only the end of the beginning, with much more to come! We’ll soon be updating the Trello boards (https://trello.com/b/pTmp5jlk/rising-sto...am-roadmap) both with the outlines for our update plans for the next couple of years, plus the community requests in general.

The final thing we are happy to announce today is that the game has received its PEGI and USK ratings (both 18) for the boxed versions of the games. This means that we can now be sure there will be no cuts for any versions (boxed or digital). We know this tends to be a major concern from our German fans so spread the word to your friends.

We look forward to seeing many of you in game on the 30th! And as a reminder, this is only the end of the beginning, with much more to come! We’ll soon be updating the Trello board both with the outlines for our update plans for the next couple of years, plus the community requests in general. Tripwire Interactive and Antimatter Games signing off!


Twitter - @rs2vietnam
Facebook - facebook.com/RS2Vietnam/
Discord - discord.gg/rs2vietnam
Official TW Vietnam Forums - forums.tripwireinteractive.com/forum/rising-storm-2-vietnam
Steam Vietnam Forums - steamcommunity.com/app/418460/discussions/0/
Reddit Vietnam Forums - http://www.reddit.com/r/rs2vietnam
Rising Storm 2 Official Website - http://www.rs2vietnam.com

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
30-05-2017, 05:28 PM
Bericht: #34
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Vanavond is 'ie uit. Launch trailer:




TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
30-05-2017, 07:04 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-05-2017 om 07:31 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #35
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Het spel is zojuist uitgekomen, ik download nu een 1,2gb patch met een snelheid van 0,05kb per seconde. Dry

EDIT: Ondertussen heb ik de update binnen, vreemd genoeg loopt het spel erg bagger. Steam overlay zegt dat ik 53 tot 60 FPS behaal terwijl het spel rondom bagger loopt. Ik heb alles op het laagste en op het hoogste gezet zonder resultaat. Wanneer ik alles op low zet, heb ik +100 FPS, wanneer ik alles op het hoogste zet, heb ik 53 tot 60 FPS.

In beide gevallen voelt het aan of ik +/- 15 á 20 FPS behaal.

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
05-06-2017, 11:55 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-06-2017 om 05:36 PM door Nimster.)
Bericht: #36
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Is je FPS alweer beter, Deads? Ik heb zelf niet zoveel last van lage FPS op mijn bijna 5 jaar oude kaart (heel soms wel een paar hitches), maar de eerste paar dagen na release had ik weleens last van lag, hoewel de ping in de server browser gewoon laag was. Dat heb ik de laatste tijd niet meer gehad.

Ik heb plezier met Rising Storm 2. Smile Voor mij is op dit moment het enige gebrek een laag aantal maps. Hue, An Lao, Song Be, Hill 937 en Cu Chi. Er zijn nog drie kleinere maps die af en toe worden gespeeld, maar die vijf maps worden met continue regelmaat gespeeld. Ik hoop dat ze snel met een paar extra maps komen of dat ze community maps gaan toevoegen. Want vijf is op lange termijn niet genoeg. Maar Tripwire kennende gaat dat wel goed komen.

Een tip trouwens: de bajonet is op dit moment niet altijd een one-hit kill, zelfs niet als je iemand in de rug steekt. Dat overkwam mij laatst namelijk. Ik dacht, ik rijg hem aan mijn bajonet, maar hij draaide zich rustig om en schoot mij neer. Een klap met het pistool of de kolf is dan vreemd genoeg vaak wél weer een one-hit kill... de bajonet in Ostfront voelde veel beter aan. Vooral ook omdat je niet meteen stilstond na het steken. Je kon al sprintend doorlopen.

EDIT: vandaag een paar helikopter kills gemaakt met de RPG, haha. Heerlijk. Biggrin

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-06-2017, 09:46 AM
Bericht: #37
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Vrijdag een paar potjes? Als we samen de SL en commander slots invullen kunnen we het andere team compleet domineren. Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-06-2017, 12:20 PM
Bericht: #38
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Wel leuk dat je je wapens kan zeroen op 500 meter (of zelfs 1100 op een machinegun), maar het spel rendered niet verder dan 200 meter Biggrin

Ook wel verrassend dat het spel op UE3 is gemaakt

[Afbeelding: PW35sOYkzgp5xU%2BujLx3Ag2KQB0%3D.png]
YouTube - Soundcloud
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-06-2017, 06:46 PM
Bericht: #39
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Huh, ik dacht UE4. Hebben ze zeker gedaan om meer van RO2 te kunnen kopiëren.

Zeroing gebruik ik eigenlijk ook nooit. De meeste gevechten zijn toch dichtbij. En anders maar 'Kentucky windage' of 'Tennessee elevation' gebruiken, zoals Hickok45 het noemt. Tongue2

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
08-06-2017, 10:20 PM
Bericht: #40
RE: Rising Storm 2 Vietnam
Het vreemde is, die lags had ik alleen in jungle maps en niet in steden.

Ik heb een tijd niet meer gespeeld omdat ik in Malta zit. Ervaring met nieuwe patches heb ik helaas niet. Het rare is wel dat Steam overlay en Fraps 40 tot 63 fps aangeeft terwijl het ongeveer 20 fps aanvoelt. Het is wel gewoon speelbaar en niet constant. Meestal als ik 15 a 20 minuten bezig ben in een potje, is het compleet weg.

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht




Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)