Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
07-11-2014, 11:34 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-11-2014 om 11:34 AM door Grasmat.)
Bericht: #1
RE: Ik wil jullie Mening Wapenwet, Airsoft
Ik kan echt geen fuck geven. Als 15 jarige mogen meedoen, fine.

-Walk on the grasmat-
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 12:43 PM
Bericht: #2
hoeveel fps is .8 joule?

-Walk on the grasmat-
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 03:47 PM
Bericht: #3
Volgens Der Hollander komt dat uit op zo'n 293 fps bij 0.8 joules. Opzich nog redelijk te doen, maar ik denk dat je niet het onderscheid kunt maken tussen kind en volwassene. Als je het vanaf 15 gaat aanbieden, wat definieer je dan als zijnde "kinderen"? Mensen van 17 kunnen bijvoorbeeld echt wel een 360 fps BB opvangen volgens mij..

[Afbeelding: zapf.png]
"The only thing you should feel when you shoot someone, is recoil"
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 04:06 PM
Bericht: #4
als ik zou airsoften zou ik liever niet met 18 min spelen dat is mijn mening. net zoals met milsim gamen XD
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 05:17 PM
Bericht: #5
Ik vind het een rare gedacht waarom minder joule opeens wel/niet geschikt zou zijn voor een bepaalde leeftijd. Het maakt de regelgeving alleen maar onoverzichtelijk. Óf je doet gewoon mee, met standaard Airsoft limieten of niet, niet zo half gaar er tussenin. Bovendien gaat Airsoft helemaal niet alleen over de snelheid van een bb, maar ook of je de verantwoordelijkheid kan dragen voor een Airsoft apparaat en de regelgeving naleeft. Of een 18 plus dat beter kan of doet dan een 18 min, dat weet je nooit, hangt er per persoon van af.

Ik denk dat 18 plus een goede regel is, niet omdat ik niet met 16+ in het veld wil staan, maar dat het bezit van een Airsoft apparaat ren serieuze gelegenheid is. 18 plus prima dus IMO.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 05:19 PM
Bericht: #6
(07-11-2014 05:17 PM)zoog schreef:  Ik denk dat 18 plus een goede regel is, niet omdat ik niet met 16+ in het veld wil staan, maar dat het bezit van een Airsoft apparaat ren serieuze gelegenheid is. 18 plus prima dus IMO.

Hier kan ik het dan wel weer goed in vinden. Het is en blijft een stuk speelgoed dat onder Wet Wapens en Munitie valt..

[Afbeelding: zapf.png]
"The only thing you should feel when you shoot someone, is recoil"
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 07:13 PM
Bericht: #7
(07-11-2014 05:19 PM)MilanV97 schreef:  
(07-11-2014 05:17 PM)zoog schreef:  Ik denk dat 18 plus een goede regel is, niet omdat ik niet met 16+ in het veld wil staan, maar dat het bezit van een Airsoft apparaat ren serieuze gelegenheid is. 18 plus prima dus IMO.

Hier kan ik het dan wel weer goed in vinden. Het is en blijft een stuk speelgoed dat onder Wet Wapens en Munitie valt..

Juist. Als niet Airsofter, maar wel verzamelaar van militaria kan ik zeggen dat als er dreigwaarde in zit (kortom: het er realistisch uit ziet), het daadwerkelijk als echte wapens worden gezien. Speelgoed of niet.
Ik ben persoonlijk van mening dat iemand die niet 18+ is, niet voldoende inzicht kan hebben en ook niet de wettelijke verantwoordelijkheid heeft, op het moment dat er misbruik gemaakt van word.
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 07:53 PM
Bericht: #8
Niet om lullig te doen, maar is het niet irritant als je zo'n koter erbij hebt lopen die van mammie en pappie allerlei airsoft spullen heeft gekregen? Dat zie ik weleens in die video's. Het lijkt me inderdaad meer een 18+ volwassenensport.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 08:25 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-11-2014 om 08:25 PM door zoog.)
Bericht: #9
(07-11-2014 07:53 PM)Nimster schreef:  Niet om lullig te doen, maar is het niet irritant als je zo'n koter erbij hebt lopen die van mammie en pappie allerlei airsoft spullen heeft gekregen? Dat zie ik weleens in die video's. Het lijkt me inderdaad meer een 18+ volwassenensport.
16 jaar betekend IMO niet direct dat je het niet zelf kunt betalen of alles van paps en mams krijgt. Op die leeftijd had ik ook gewoon eigen cash voor een TV en console op m'n kamer, prijzige skateboards, festivals etc. En 18+ betekend ook weer lang niet altijd dat je met "volwassenen" te maken hebt qua gedrag/instelling Tongue2

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
07-11-2014, 09:09 PM
Bericht: #10
Dat is zo ja. Ik weet niet, het lijkt me een beetje vreemd om er een kind bij te hebben tussen al die volwassen. Maar misschien valt het ook wel mee.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)