Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
25-08-2017, 06:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-08-2017 om 06:13 PM door Nimster.)
Bericht: #11
RE: RSRBR: Richard Burns Rally 2014
Holy shit. Die rally school is moeilijk. Je moet de laatste tutorial binnen maximaal 1:24 halen. Maar man, man, man wat is dat een uitdaging zeg. 1:26 was mijn snelste poging, meestal zit ik rond de 1:29. En dan zit ik 100% op de limit. Het vergt absolute perfectie. Ik ben nu al drie avonden bezig om hem te halen maar ik weet niet of dat wel gaat lukken. Ik vraag me af of dat nou aan de NGP physics of aan mij ligt. Ik denk dat ik het wel weet... Tongue2 Er zijn video's van spelers die 1:17 of 1:20 met gemak halen. Heel knap. Het lijken wel aliens.

Oh well. Het leert me wel snel te gaan.

Vrij snel na dit topic ben ik opgehouden met RBR. Vorig jaar heb ik het nog een keer geprobeerd. Maar die RSRBR mod (van RallyeSim, vandaar de 'RS') is zo gebruikersonvriendelijk en er is zoveel mee mis dat ik er geen zin meer in had. Je moet alles zelf instellen om het werkende te krijgen. Zelfs het sturen werkte niet. Maar ik ben nu begonnen met een andere mod, of plugin beter gezegd in het geval van RBR, namelijk RBR Tournament. Oftewel Czech Plugin (RBRTM / CZ). De installatie is veel gemakkelijker en hij is veel nauwer verbonden met de NGP physics van WorkerBee die toch wel heel erg goed zijn. Zo volgt RBRTM bijvoorbeeld NGP op de voet met updates, terwijl RSRBR een oudere versie heeft. En met het nieuwe programma RBR Car Installation Tool (RBRCIT) is het nu heel gemakkelijk om custom auto's en hun physics toe te voegen. Ook kun je de FixUp en NGP plugins er mee up-to-date houden.

RBRTM met NGP dus proberen de komende tijd. Mijn berichten hierboven kun je negeren. Tongue2

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
30-08-2017, 10:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-08-2017 om 11:05 PM door Nimster.)
Bericht: #12
RE: Richard Burns Rally en mods
Hier een video. Excuses voor de framedrops. Tijdens de gameplay gebeurt het niet en haal ik een constante 60 FPS (mag ook wel voor zo'n oud spel). Het is nog erg lastig, maar wat helpt is het omlaag brengen van de degrees of rotation in de Logitech profiler en het een en ander aanpassen in de setup van de auto; met name het verhogen van het koppel van het voorste differentieel en de voorste remdruk en het stijver maken van de voorste rollbar. Je kunt echt ALLES instellen als je zou willen, tot aan de kleinste details aan toe. Zelfs de bandendruk kun je instellen! Oh ja, en ik heb in de controls het remmen iets aangepast, zoals hier.

Het verlagen van de degree of rotation is naar mijn mening niet valsspelen, want zelfs als je hem verlaagt naar de meer juiste 540 graden voelt het nog steeds niet nauwkeurig genoeg aan vind ik. Te veel onderstuur. Op dit moment ben ik aan het experimenteren met 411 graden en dat voelt beter aan, ook als ik het vergelijk met de echte onboards. Misschien dat ik hem later weer wat hoger doe.

De physics zijn erg goed. Veel beter dan in DiRT, wat nogal golvend aanvoelt en veel meer grip biedt. In RBR voel je veel beter de zwaarte van de auto, de hobbeltjes in de weg etc, en heb je veel meer controle over de auto. Je ziet de betere physics zelfs in de gameplay video's als je ze vergelijkt met echte beelden. Het voelt gewoon meer aan als rally. Smile

Een van de dingen die mooi zijn aan RBR is de vele tracks. Hier is de door fans gemaakte Ouninpojah, vergeleken met die in het echt (niet mijn video). Bekijk maar eens een paar stukjes om te zien hoe goed het is nagemaakt. In DiRT Rally is hij ook nauwkeurig nagemaakt, maar in RBR heb je de hele stage in plaats van opgedeeld in stukken. Cool

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
01-09-2017, 09:32 PM
Bericht: #13
Netjes hoor Smile rijdt je met automaat of manual transmission?

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
02-09-2017, 01:17 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-09-2017 om 07:23 PM door Nimster.)
Bericht: #14
(01-09-2017 09:32 PM)zoog schreef:  Netjes hoor Smile rijdt je met automaat of manual transmission?

Manual. Smile Automaat is in het begin handig om te wennen aan de grip, of het gebrek daaraan, en de physics. Handmatig went snel, je hoeft alleen maar de kleuren en het geluid in de gaten te houden.

Het begint nu steeds meer te wennen trouwens. Zelfs de default setups van de auto's zijn nu niet verkeerd. Of er moet een bug inzitten waardoor custom setups worden getoond als default... in ieder geval, het voelt goed aan. Vooral als je zijwaarts in hoge versnelling perfect op het volgende stuk terecht komt. Tongue2 Dat lukt mij niet echt in DiRT Rally. Het gevoel van snelheid is hier ook veel beter. De graphics zijn misschien minder goed, maar samen met de realistischere physics en gripniveau's hebben ze hier iets heel knaps neergezet.

Ik gebruik nu trouwens Nicky Grist voor de pacenote geluiden. De default pacenotes zijn nogal slecht vind ik. Deze zijn wat nauwkeuriger en het is leuk om de notes door Nicky Grist te laten voorlezen. Ook een paar mooie nieuwe tracks gedownload. Zoveel content. Smile

EDIT: nog een video, deze keer in... Nederland!

Ik weet niet wat het is met die Impreza's, maar ook in deze game rijden ze weer heerlijk.

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)