Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
24-08-2014, 10:46 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-08-2014 om 10:47 PM door zoog.)
Bericht: #1
Wiki enzo
De Wiki gaf de laatste dagen een foutmelding. Na een update is op dit moment de Wiki even helemaal FUBAR. Ik hoop het morgen of overmorgen op orde te krijgen. Geen idee waarom hij loopt te bokken. Booooeeee!

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
24-08-2014, 11:04 PM
Bericht: #2
RE: Wiki enzo
(24-08-2014 10:46 PM)zoog schreef:  De Wiki gaf de laatste dagen een foutmelding. Na een update is op dit moment de Wiki even helemaal FUBAR. Ik hoop het morgen of overmorgen op orde te krijgen. Geen idee waarom hij loopt te bokken. Booooeeee!
Heb je backups? Smile

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
25-08-2014, 12:13 AM
Bericht: #3
I noticed. Maar zoals Sacha vraagt, heb je een backup?

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
25-08-2014, 08:58 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-08-2014 om 09:07 AM door zoog.)
Bericht: #4
Ja, backups van een tijd terug én backups van gisteren vóór de update, zowel database, filesystem als een content dump van de pagina's inclusief historie naar een xml file. Aangezien het originele issue lijkt te komen door de versie van onze wiki icm bepaalde aanpassingen op de server, heeft het terugzetten naar de backup van gisteren niet heel veel zin denk ik. Vermoedelijk dat ik from scratch de meest recente wiki software opnieuw installeer en de xml dump met alle content importeer. Want alle extensions en de skin die we gebruikten zijn sowieso niet compatible met de laatste versie, dus dat moet hoe dan ook opnieuw bekeken worden (lees: liever geen custom skin meer Tongue2). Een nieuwe install is dan waarschijnlijk het beste uitgangspunt.

Best raar, gisteren de update geïnstalleerd, update script gedraaid zonder foutmeldingen, en vervolgens een internal server error 500 Sad

Reageren op dit bericht
25-08-2014, 11:27 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-08-2014 om 11:32 AM door zoog.)
Bericht: #5
De content is momenteel voor nu weer beschikbaar op een verse installatie via http://www.tangodown.nl/wiki/

Het enige issue is dat ik de image references nog niet goed krijg. Alle images zijn wel geïmporteerd en alle data is rebuild, maar de verwijzingen naar de images kloppen alsnog niet. Image namen komen wel overeen, maar toch is de linking vanaf de pagina's gebroken. Maintenance checkImages resulteert in "good images: 0 / 609" Whistle

Reageren op dit bericht
25-08-2014, 11:38 AM
Bericht: #6
http://www.tangodown.nl/wiki/index.php?t...&oldid=937

Iedereen random kan editen. Gooi dit dicht nu voordat het een teringbende wordt!

Reageren op dit bericht
25-08-2014, 11:44 AM
Bericht: #7
Done

Reageren op dit bericht
25-08-2014, 11:44 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-08-2014 om 11:47 AM door Sacha.)
Bericht: #8
Ik denk dat de oude plugins iets deden met de afbeelding namen:
- Met de oude wiki gebruikte je [[bestand:afbeelding.jpg]] bijv. bestand: is van een NL plugin oid? by-default gebruik je namelijk file.
- Verder zijn alle bestandsnamen aangepast met daarbij de afmeting van het bestands naam, dus bijv 480px-Collone.jpg ipv Collone.jpg oid.

Voorbeeld: http://www.tangodown.nl/wiki/index.php?t..._Formaties

Dit wordt of de oude plugins weer opzoeken of met de hand de wiki entries aanpassen.

En mag ik weer een account? Wink

Reageren op dit bericht
25-08-2014, 11:47 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-08-2014 om 11:49 AM door zoog.)
Bericht: #9
Nope, geen image plugins. Die 480px presets worden aangemaakt zodra je in de Wiki een thumbnail van die grootte aanroept voor dat bestand als ik het goed heb. Veel plaatjes hebben meerdere van dat soort presets omdat ze ooit met verschillende thumnail sizes zijn gebruikt in pagina's.

Het gekke is, de Quick Start Guide als voorbeeld, verwijst naar Colonne.jpg. Als ik dan bij de filelist kijk bestaat Colonne gewoon, namelijk http://www.tangodown.nl/wiki/index.php?t...olonne.jpg Maar de pagina's weigeren deze verwijzing (omdat ze het als thumbnail aanroepen wellicht?) Denk dat ergens in de database niet de juiste tabellen worden aangemaakt of iets. Ondanks dat het via het standaard image importeer script is ingeladen, en alles gerebuild is enz.

Reageren op dit bericht
25-08-2014, 11:49 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-08-2014 om 11:50 AM door Sacha.)
Bericht: #10
Maar als [[file:etc.jpg]] wel werkt maar [[bestand:etc.jpg]] niet, wat dan?

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)