Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
17-08-2014, 05:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-08-2014 om 09:00 PM door Outlaw28.)
Bericht: #1
Communityoverleg dinsdag 26-08
Lang geleden
Het is weer een tijdje geleden dat we een communityoverleg hebben gehad, maar er zijn weer een aantal zaken die besproken moeten worden en daarom leek het me eens goed om weer eens samen te komen.

Wat en hoe
Het zal gewoon gehouden worden op de Teamspeak server van Tangodown op Dinsdag om 20.00 uur. Hopelijk dat iedereen dan ook kan. Als er een hoop mensen zijn die niet kunnen, zullen we het overleg verplaatsen naar een andere datum.

Wat is een communityoverleg?
Tangodown is een community in plaats van een clan. Dat wilt zeggen dat het grotendeels door communityleden word gedragen. De meningen van deze leden zijn daarom ook belangrijk. Tijdens dit overleg kan je alles vragen, mededelen, suggereren of aandragen. Je hebt de gehele vrijheid om met elk onderwerp aan te komen. Er mogen dan ook best kritische vragen worden gesteld, zolang alles maar netjes blijft en er geen geruzie ontstaat. Als je wat wilt bespreken, meld het dan even in dit topic en ik zet het op de lijst. Daarmee kan ik een soort "agenda" maken en kunnen we elk punt doornemen.

Onderwerpen
Tangodown:
-Kosten server en donaties
-joint op

Preset:
-Inkrimpen of juist niet
-Medical system
-Eigen modset

Ingame:
-Trainingen binnen Tangodown
-Gebruik CAS en JTAC
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-08-2014, 02:14 AM
Bericht: #2
RE: Communityoverleg zaterdag 23-08
Goed idee! Ik zal nadenken over wat onderwerpen, maar deze zien er al prima uit Smile

[Afbeelding: sig?id=76561198003837901]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-08-2014, 10:51 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-08-2014 om 10:57 AM door Sacha.)
Bericht: #3
Ik zal a.s. zaterdag er zeer waarschijnlijk niet zijn. Ik geef alvast mijn feedback hier op het forum.

(17-08-2014 05:40 PM)Outlaw28 schreef:  -Inkrimpen of juist niet
Zelf zou ik zeggen MARSOF eruit en A3MP. Wink
Maar hier heb ik mijzelf eerder over uitgelaten.

(17-08-2014 05:40 PM)Outlaw28 schreef:  -Medical system
Dit is geheel aan de missie maker/planner wat voor gameplay hij/zij wilt. Hij bepaald de tempo van de scenario en hoe de gewonden opgelapt dienen worden. Hij kan het bij iets als Farooqs houden en iederen of enkel de medic mensen heel makkelijk reviven. Je kan ook kijken naar wounding systemen afgeleid van ACE of zwaarder, denk dan hierbij aan Xmed, AGM of CSE. Dit zijn uitgebreidere wounding systemen die meer tijd vereisen van de spelers bij voorbereidingen en uitvoering ervan. Hiermee loop je wel de risico dat je maar een beperkt aantal spelers hebt die je daadwerkelijk als medic/cls in kan zetten, eenmaal op z'n plek dan loopt de hele gameplay vast omdat je iedereen voor deel moet oplappen. Dit maakt geen leuk avondje spelen. Door de omvang van een gemiddelde sessie hebben we niet de mogelijkheden of een infrastructuur die grote clans wel hebben voor het behandelen van gewonden en moeten we het doen met wat wij hebben om het leuk te houden. Zelf zou ik echt niet 30 minuten naar een zwart scherm willen staren om vervolgens in spectator te komen of om te respawnen.

Zelf heb ik sinds ArmA 3 met 4 verschillende wounding systems gewerkt binnen TDNL. In totaal heb ik er iets van 9 aangeraakt en mee gewerkt, allemaal in hun eigen staat van buginess. Zelf zweef ik nog een beetje tussen Farooqs en F3 Simple Wounding System.

Maar zoals ik zei, dit is aan de missie maker/planner.

(17-08-2014 05:40 PM)Outlaw28 schreef:  -Eigen modset
Voor ArmA 3 hebben wij dit al. Wat je denk ik bedoelt is een eigen mod (@TDNL of @TDMF) Ik hoop hier later deze week wat meer erover te kunnen vertellen.

Hoe dan ook ligt dit geheel aan de missie-makers of zij dit willen gebruiken en de spelers of zij bereid zijn om dit te downloaden wanneer er niet direct een zichtbaar voordeel aan is.

(17-08-2014 05:40 PM)Outlaw28 schreef:  -Gebruik CAS en JTAC
Dit is geheel aan de persoon die de missie maakt en/of organiseert. Vergeet niet dat we hiervoor al een mod in de preset hebben zitten.

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
18-08-2014, 11:52 AM
Bericht: #4
Addendum:

Als A3MP eruit kan ( hier wordt niks meer mee gedaan eigenlijk ), dan kan dit vervangen worden met dit: http://forums.bistudio.com/showthread.ph...m-BI-in-A3

Meer maps en dit bespaard ons 2GB in de repo. Smile

Reageren op dit bericht
18-08-2014, 12:26 PM
Bericht: #5
(18-08-2014 11:52 AM)Sacha schreef:  Addendum:

Als A3MP eruit kan ( hier wordt niks meer mee gedaan eigenlijk ), dan kan dit vervangen worden met dit: http://forums.bistudio.com/showthread.ph...m-BI-in-A3

Meer maps en dit bespaard ons 2GB in de repo. Smile

vind zelf dat A3MP er niet meer inhoeft.. wat sacha al aangeeft.. we doen er totaal niks mee. enkel een missie op cherna.. (hier zou je alleen de map cherna in de preset kunnen zetten of een alternatief linkje in de op-order) het scheeld idd al 5gb die we toch nooit gebruiken.

[Afbeelding: oX6Txnq.png]
Reageren op dit bericht
18-08-2014, 01:03 PM
Bericht: #6
Ik heb daar een andere mening over, maar die bewaar ik even voor het overleg. Buiten Sacha kan de rest wel?

Jammer dat je niet kan Sacha. Als missiemaker en eigenlijk een manusje-van-alles is jouw mening natuurlijk wel belangrijk
Reageren op dit bericht
18-08-2014, 01:18 PM
Bericht: #7
Ben er niet bij zaterdag. Hier dus alvast mijn 'gedachten':

REPO:
Misschien kunnen we als alternatief een repo maken voor clientsided mods? Dan geen repo op arma3sync, maar gewoon een aantal weblinks naar armaholic? Dan zetten we die in een forum topic als sticky.

Ben het eens met Storm en Sacha; dat is een goed alternatief.

Medical system:
Ben het opnieuw eens met Sacha. Het is voor de missiemaker om dat te beslissen. Wel heb ik betreft de uitgebreidere medical systems twee opmerkingen:

(1) De uitgebreide medical systems benodigen een installatie van een mod die zowel client als server moet hebben draaien. Daarom vindt ik het belangrijk dat indien we een advanced medical system gaan gebruiken, we een keuze moeten maken. Ik vindt het zelf niet handig als de ene missiemaker Xmed gebruikt en de week daarop de CSE mod voor de missie is benodigd. Zaak voor de community om dan een keuze te maken. (Mijn voorkeur ligt bij CSE: eenvoudig in gebruik dankzij plaatsbare modules en veel functionaliteit). Als dan een medical system is gekozen moeten hier trainingen voor worden opgezet. Zonder training mogen newbies niet meedoen met missies die een uitgebreid medical system benodigen aangezien dan een hele missie in de soep kan lopen.

(2) Mijn ervaring met ACE (waar ook een uitgebreide medical system inzat) was dat oplappen bijna een continue bezigheid is. Dat vondt ik zeer vervelend en vondt ik niet bijdragen aan het realisme. Daarom ben ik geneigd om te lenen richting een simpel medical system zoals Farooq's revive.

[Afbeelding: b_560_95_1.png]
Reageren op dit bericht
18-08-2014, 01:57 PM
Bericht: #8
Ik wil afspreken te kiezen tussen geavanceerdere medische systemen. Dan kunnen we missies hebben met farooqs, maar ook iets meer hardcore missies. Dat je iets kiest als xmed, wilt niet zeggen dat je altijd xmed gebruikt. Maar je kan niet steeds switchen tussen xmed, cse, etc. Daar moet een keuze in gemaakt worden, anders word het maar verwarrender. Ik ben wel in staat om trainingen te bedenken en te geven.
Reageren op dit bericht
18-08-2014, 02:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-08-2014 om 02:21 PM door Sacha.)
Bericht: #9
(18-08-2014 01:18 PM)Whistle schreef:  REPO:
Misschien kunnen we als alternatief een repo maken voor clientsided mods? Dan geen repo op arma3sync, maar gewoon een aantal weblinks naar armaholic? Dan zetten we die in een forum topic als sticky.
Dit heeft Tangodown in het verleden gedaan en dit heeft tot veel narigheid en ellende geleid. Om dit tegen te gaan heeft TDNL toen YOMA en later SixUpdater in de hand genomen om dit tegen te gaan.

(18-08-2014 01:18 PM)Whistle schreef:  Als dan een medical system is gekozen moeten hier trainingen voor worden opgezet. Zonder training mogen newbies niet meedoen met missies die een uitgebreid medical system benodigen aangezien dan een hele missie in de soep kan lopen.
Wat als de "certified" medics niet kunnen of willen? Disconnects hebben, crash of lijden aan wife-agro? Dan heb je effectief geen medics meer. Vooral met een medic systeem die werkt met een type class (bijv: b_medic_f) ipv de apperatuur en handelingen die de speler verricht, dan heb je echt massive issues als de medic wegvalt (tijdens een non-jip/no-respawn/dood-is-dood sessie).

(18-08-2014 01:18 PM)Whistle schreef:  (2) Mijn ervaring met ACE (waar ook een uitgebreide medical system inzat) was dat oplappen bijna een continue bezigheid is. Dat vondt ik zeer vervelend en vondt ik niet bijdragen aan het realisme. Daarom ben ik geneigd om te lenen richting een simpel medical system zoals Farooq's revive.
Dit! precies dit!

(18-08-2014 01:57 PM)Outlaw28 schreef:  Ik wil afspreken te kiezen tussen geavanceerdere medische systemen.
Waarom zou je iets zo ingrijpend voor de spel-beleving en impact heeft op de gameplay even op een zaterdag avond willen beslissen? Dit is namelijk niet iets wat je even beslist en we ermee verder gaan. Ik heb niet echt het idee gehad dat er naast de vocal minority in de community echt een vraag was naar complexere wounding systems. Van alle opties die er zijn, welke zijn uitgebreide getest met grote aantallen spelers? Van welke weten we dat er hard aan de weg getimmerd wordt en zal blijven worden zodra wij het opnemen in de repo (zie de @A3MP fiasco)? Welke kunnen eenvoudig opgepakt worden door de lowest common denominator zonder dat het gameplay bederft?

Ik zie vragen zoals deze nog niet eens beantwoord.

(18-08-2014 01:57 PM)Outlaw28 schreef:  Ik ben wel in staat om trainingen te bedenken en te geven.
En als jij er niet bent voor welke reden dan ook?

Reageren op dit bericht
18-08-2014, 03:36 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-08-2014 om 03:37 PM door Grasmat.)
Bericht: #10
Ik heb CSE en XMED uitgeprobeerd en een beetje mee gespeelt, en het zijn redelijk makkelijke systemen(Tot nu toe). Ik denk dat je ongeveer 10 minuten training nodig hebt om te weten hoe het werkt.

-Walk on the grasmat-
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)