Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
24-05-2014, 09:21 PM
Bericht: #1
DayZ SA Fishing tutorial
Momenteel wip in de dev branch..

Denk dat als dit straks allemaal in stable zit en die nieuwe studio komt met de eerste echte zombies het een heel anders spel word.

Dieren zijn nu nog placeholders en veel systemen zullen nog wel veranderen.
Maar het eerste begin is er.

Vissen.
Wormen zoeken
hout hakken
koken

voel me een beetje zo..

De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-05-2014, 01:15 AM
Bericht: #2
RE: DayZ SA Fishing tutorial
DayZ pusht steeds meer richting survival. Vraag me af of canned food dan ook schaarser gaat worden (nu vind je nog bergen daarvan in elk vers dorpje).

Persoonlijk zit ik te wachten op permanente items (tenten / backpacks die na server restart blijven bestaan) zodat je bases kan gaan bouwen. Oh en vehicles zou ook wel aardig zijn, al zijn het maar fietsen, om wat sneller rond de map te komen.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-05-2014, 11:25 AM
Bericht: #3
uiteindelijk zullen ze daar toch een soort van balans in moeten vinden.
Nu heeft dat meer te maken met dat loot niet respawned.. zodra dat wel allemaal werkt zullen ze de hoeveelheid loot wel naar beneden schroeven gok ik.

Ik zit voornamelijk nu te wachten tot we eindelijk een beetje goeie zombies krijgen, en inderdaad ook op iets van een opslag mogelijkheid voor je spullen (stash).

En ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen dat je gebouwen kunt baricaderen en op slot doen zoals in epoch.

Voertuigen zal nog wel even duren.. mijn mooiste herinneringen in de mod waren toch veelal met een voertuig.. ik noem geen namen (vxr) Biggrin
Reageren op dit bericht
25-05-2014, 01:09 PM
Bericht: #4
Godzijdank pushen ze wat richting survival.
Ik ben fan van DayZ, maar heb een gruwelijke hekel aan de PvPers.
Mensen die alleen maar bandits spelen en mensen gaan snipen. Zelfs op non-PvP servers.
Ik wil lekker kunnen survivallen. Uiteraard kan het wel eens voorkomen dat je iemand af moet schieten. Om bedreiging te voorkomen, om loot die je nodig hebt, o.i.d, maar nu is het gewoon te veel. Ik vind die shitload aan M4's dan ook ongelofelijk kut. Terug naar basics, meer primitieve tools en minder vuurwapens zou fijn zijn.
Ook ben ik geen voorstander van vehicles. Ok. Het kan dat er ergens nog een hele auto staat, maar wat heeft een voertuig nou voor een nut? Ze zijn groot, felgekleurd, maken veel lawaai en je loopt een risico met het tanken. Daar komt bij dat iedereen alles gaat afzoeken om voertuigen te jatten, etc. Als er dan toch per se voertuigen in moeten, die in mijn ogen een afbreuk doen naar de essentie van het spel, doe het dan zoals je bij DayZ Origins ook deed. Letterlijk alle parts verspreiden over de hele map. Meerdere defecte voertuigen, met maar zeer, zeer weinig parts. Het enige dat kut is, dat mensen dan weer gaan PvPen voor parts.
Reageren op dit bericht
25-05-2014, 01:22 PM
Bericht: #5
heb je de mod gespeeld?

Een voertuig moet je eerst repareren.. en aangezien je niet 4 banden in je eentje kan dragen was dat vaak een heel gedoe.
Ik hoop niet dat er kan en klare voertuigen komen.. een voertuig moet iets zijn wat je over langere periode of gezamelijk aan de praat moet zien te krijgen.

En dan word zo'n voertuig heel waardevoel als je met meerdere speelt.. want die kun je dan gebruiken om loot te gaan zoeken.. deden we toen ook.. wel een apart gevoel hoor.. met zijn 3-en richting een supermarkt waarvan je weet dat het gevaarlijk is.. de auto uit zicht parkeren en hopen dat hij er nog is als je terug kom. Bovendien maakt een voertuig lawaai, dus iedereen weet waar je ben. We lieten dan ook altijd 1 iemand wacht houden bij het voertuig en de andere gingen op zoek naar spullen die we nodig hadden.

Een heli mag er van mij best in als het echt gruwelijk veel werk is zo'n ding te repareren en aan de praat te houden.

Ik hoop op wat meer crafting en huizen baricaderen zoals in project zomboid.

En pvp-en voor parts.. dan heb je in het echt ook.. als onderdelen schaars zouden zijn. Bovendien hoef je niet op zoek naar onderdelen.. je kan ook in je hutje in het bos gaan wonen.

Als ze maar genoeg mogelijkheden toevoegen om er een echte mmo van te maken.

En wat wapens betreft.. ik hoop dat goeie zombies dat grotendeels oplossen.. weinig ammo.. en als je al een schot los krijg je de hel over je heen.. zie ook hier weer project zomboid. 1 of 2 zombies moet nog gaan.. maar als je teveel geluid maak en er meerdere op je af komen moet vluchten de enige optie zijn.

Als ze maar niet meer door muren heen kunnen lopen Biggrin
Reageren op dit bericht
25-05-2014, 02:43 PM
Bericht: #6
Ja vxr kan wel goed autorijden Tongue2

-Walk on the grasmat-
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-05-2014, 03:36 PM
Bericht: #7
(25-05-2014 01:22 PM)OldRavenNL schreef:  heb je de mod gespeeld?

Een voertuig moet je eerst repareren.. en aangezien je niet 4 banden in je eentje kan dragen was dat vaak een heel gedoe.
Ik hoop niet dat er kan en klare voertuigen komen.. een voertuig moet iets zijn wat je over langere periode of gezamelijk aan de praat moet zien te krijgen.

En dan word zo'n voertuig heel waardevoel als je met meerdere speelt.. want die kun je dan gebruiken om loot te gaan zoeken.. deden we toen ook.. wel een apart gevoel hoor.. met zijn 3-en richting een supermarkt waarvan je weet dat het gevaarlijk is.. de auto uit zicht parkeren en hopen dat hij er nog is als je terug kom. Bovendien maakt een voertuig lawaai, dus iedereen weet waar je ben. We lieten dan ook altijd 1 iemand wacht houden bij het voertuig en de andere gingen op zoek naar spullen die we nodig hadden.

Een heli mag er van mij best in als het echt gruwelijk veel werk is zo'n ding te repareren en aan de praat te houden.

Ik hoop op wat meer crafting en huizen baricaderen zoals in project zomboid.

En pvp-en voor parts.. dan heb je in het echt ook.. als onderdelen schaars zouden zijn. Bovendien hoef je niet op zoek naar onderdelen.. je kan ook in je hutje in het bos gaan wonen.

Als ze maar genoeg mogelijkheden toevoegen om er een echte mmo van te maken.

En wat wapens betreft.. ik hoop dat goeie zombies dat grotendeels oplossen.. weinig ammo.. en als je al een schot los krijg je de hel over je heen.. zie ook hier weer project zomboid. 1 of 2 zombies moet nog gaan.. maar als je teveel geluid maak en er meerdere op je af komen moet vluchten de enige optie zijn.

Als ze maar niet meer door muren heen kunnen lopen Biggrin

Jazeker.
Dat was aan het begin leuk.

Wat mij betreft mag je nog wel meer onderdelen bij elkaar zoeken, dan alleen dat. Gewoon een scrap auto ofzo. Maar niet te overdreven, met pinnen, gatlings en kettingzagen. Je moet ook dingen van andere voertuigen af kunnen halen.
Ik weet heel goed hoe die voertuigen werken. Wij speelden als clan ook altijd goed samen en op den duur hadden we gewoon alle voertuigen. Zo makkelijk was het allemaal. Je wist waar je shit kon vinden.
En toen werd het saai, want waar speel je dan nog voor. Het moet zodanig zijn dat je non-stop naar onderdelen moet zoeken en dat het sporadisch voorkomt dat je eindelijk een auto af hebt. Als het aan mij ligt kunnen de pompen bij de stations ook op raken (tot restart uiteraard), waardoor ook dat lastig is. Het is gewoon te makkelijk allemaal.

Een heli vind ik helemaal niet logisch in een survival game. Daarnaast vlieg je als heli gewoon wat rond en je hebt alle voertuigen van mensen gewoon gevonden binnen tien minuten. Wat mij vetter lijkt is een werkende trein. Waarom? Omdat het kan. Die fueled op kolen die je kan minen in de quarries of hout die je kan hakken. Lijkt me super. Gaat helemaal langs de kust, naar het noorden. Zo'n gigantische trein. Of zo'n flinke dieselloc, die je moet fuelen met fuel tanks. Ik weet dat iemand dat ooit werkend heeft gekregen als mod op ArmA 2. Echt vet.

Ik zou ook graag of huizen willen barricaderen, zodat je dat als stash kan gebruiken of dat je net zoals in DayZ Origins gewoon echt een shack kan bouwen.
Hopelijk ook iets van bunkers of putten in de grond ofzo.

PvPen voor parts is logisch, maar nu word er gePvPd om het PvPen. Mensen looten die lijken ook niet. Gaan gewoon ergens campen en schieten dan gewoon mensen af (vaak nog freshspawns ook) en dat is klote. Zowel wapens als munitie moet schaarser. Sowieso vind ik M4's op oude Soviet grond vrij onlogisch. Craftable wapens lijkt me wel wat.

En over zombies. Op dit moment ben je buiten steden gewoon veilig (op wat bandits na). Het bos is gewoon saai enzo. Ik hoop dat er eens wat roaming hordes worden toegevoegd o.i.d. of wolven of een beer voor mijn part. Zolang het geen forest running simulator is.
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)