Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
12-03-2014, 04:26 PM
Bericht: #1
Waar moet ik beginnen?
Hallo

Ik en een vriend van me willen graag beginnen met airsoft spelen.
Wat ik al weet is dat je een verklaring goed gedrag nodig heb wat 30 euro kost en 84 euro voor de NABV moet betalen.
Ik ben van plan dat aan het eind van de maand te regelen.

Maar nu is de vraag wat dan ?
Waar kan ik het beste een wapen kopen?
Het liefste doe ik dat online of in een winkel in nederland.
Waar kan ik beste gear kopen ?
(Het liefst geef ik voor een wapen 50 tot 150 euro uit)

En dan als ik me wapen en gear heb aangeschaft.
Kan ik me dan ergens opgeven om mee te spelen ?
En zitten er ook kosten aan het mee spelen ?
En waar kan ik het best naar toe als je voor het eerste gaat spelen?

En voor de rest als jullie nog goeden beginners tips hebben voor onze 2 dan hoor ik het graag Biggrin
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-03-2014, 04:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-03-2014 om 04:52 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #2
RE: Waar moet ik beginnen?
Het zijn geen wapens maar replica's of AA (Airsoft apparaten). Vroeger zei ik ook wapens tegen replica's, terwijl het compleet andere dingen zijn. Smile

Elke groep heeft z'n eigen richtlijnen zo ook met wedstrijden. Soms betaal je entree terwijl je bij een andere wedstrijd niks hoef te betalen. Dit is afhankelijk van de organisatie.

Daarnaast worden alle wedstrijden ook weergegeven op de site van NABV.

Eerst zou ik alles goed op een rijtje zetten. Welke rollen wil je eventueel spelen, wat voor een soort wedstrijden, welke soort replica of gear wil je gaan gebruiken etc.

Kosten kunnen variëren, voor €150 zal je weinig vinden in Nederland. De meeste replica's rond die prijs zijn hoofdzakelijk AA pistolen.

Zover ik van andere heb begrepen zijn de meeste shops in Nederland vrij duur. Veel mensen importeren vanuit Polen of allerlei andere goedkopen landen. Bij de douane zou dit geen probleem moeten zijn mits het bedrijf goed aangeeft wat in de verpakking zit.

Natuurlijk kan iedereen jou helpen, maar het beste is eerst om te zoeken wat je precies wilt. Het is een diepgaande sport! Wink

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
12-03-2014, 04:52 PM
Bericht: #3
(12-03-2014 04:44 PM)DeAdSeYe schreef:  Het zijn geen wapens maar replica's of AA (Airsoft apparaten). Vroeger zei ik ook wapens tegen replica's, terwijl het compleet andere dingen zijn. Smile

Elke groep heeft z'n eigen richtlijnen zo ook met wedstrijden.

Wat je als eerste zou doen is, goed alles op een rijtje zetten. Welke rollen wil je eventueel spelen, wat voor een soort wedstrijden etc.

Zover ik van andere heb begrepen zijn de meeste shops in Nederland vrij duur. Veel mensen importeren vanuit Polen of allerlei andere goedkopen landen. Bij de douane zou dit geen probleem moeten zijn mits het bedrijf goed aangeeft wat in de verpakking zit.

Ik ben niet echt van plan airsoft te gaan spelen voor wedstrijden maar meer voor fun.

Ik heb werkelijk geen idee welke rol bij mij past.
In COD/Battlfield 4 houdt ik van campen mis helpt dat XD
Het liefst zouw ik naar mijn mening een wapen voor meduim tot long range kopen denk ik.
Me favo wapen in videos games is de P90 maar een m4 met een red dot lijkt me ook vet.

En inderdaad ik hoorde dat uit andere landen importen goedkoper is maar ik weet dus niet of je ze dan kan vertrouwen.
Ook als er wat is met het AA geweer dan kan ik ze zo terug gaan naar de winkel in nederland. En met iets uit polen gaat dat lastig.
Reageren op dit bericht
12-03-2014, 05:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-03-2014 om 05:07 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #4
Meeste winkels die in Airsoft handelen zijn te vertrouwen. Uiteraard altijd eerst wat reviews en gebruikerservaringen lezen, maar ergens op onze forum zwerft een Poolse winkel rond waar diverse mensen van TDNL replica's gekocht hebben en allerlei andere gear.

Denk eerder dat marksman bij jou past, als je meer van campen en medium tot long range houd.

Bijv. een leuke DMR replica, maar voor €150 zal je niet veel vinden op dit gebied.

[Afbeelding: Gilboa%20DMR%2018.jpg]

Verwacht niet om honderden meters te schieten net als een echte sluipschutter, het zijn immers plastic balletjes en alles heeft een effect, de millimeter en het gewicht van de plastic balletjes, hoeveel FPS jou replica heeft, wat voor een soort replica je hebt etc.

Maar als je het meer voor de fun wilt doen en geen honderden euro's kwijt wilt zijn, zou ik replica's huren bij wedstrijden. Smile

Reageren op dit bericht
12-03-2014, 06:08 PM
Bericht: #5
Hoi, kijk op http://www.airsoft.nl daar is ook een beginnersguide opgenomen. Het is teveel en valt in herhaling om dat hier neer te zetten.

Succes, en de regel is dat je na een skirm pas weer een AA mag kopen.

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Reageren op dit bericht
12-03-2014, 06:13 PM
Bericht: #6
http://www.airsoftdb.nl/2013/08/13/begin...nederland/ << De link waar djlexNL het over heeft (gok ik), maakt het wat makkelijker.
Reageren op dit bericht
12-03-2014, 07:32 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-03-2014 om 07:32 PM door Pek.)
Bericht: #7
(12-03-2014 06:08 PM)djlexNL schreef:  Hoi, kijk op http://www.airsoft.nl daar is ook een beginnersguide opgenomen. Het is teveel en valt in herhaling om dat hier neer te zetten.

Wat is dat voor kulregel? waar heb je dat vandaan? Tongue2

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
12-03-2014, 08:30 PM
Bericht: #8
Omdat lex meer AA's heeft dan dat hij aan skirms mee heeft gedaan

-Walk on the grasmat-
Reageren op dit bericht
12-03-2014, 08:32 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-03-2014 om 08:35 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #9
(12-03-2014 08:30 PM)Grasmat schreef:  Omdat lex meer AA's heeft dan dat hij aan skirms mee heeft gedaan

Haha Laugh

Meanwhile at lex's home!

[Afbeelding: huge-racks-of-guns-620x413.jpg]

[Afbeelding: Wall-of-guns-620x413.jpg]

[Afbeelding: diemaco_after.jpg]

[Afbeelding: opticsnsn.jpg]

Reageren op dit bericht
12-03-2014, 09:35 PM
Bericht: #10
(12-03-2014 07:32 PM)Redsaber schreef:  
(12-03-2014 06:08 PM)djlexNL schreef:  Hoi, kijk op http://www.airsoft.nl daar is ook een beginnersguide opgenomen. Het is teveel en valt in herhaling om dat hier neer te zetten.

Wat is dat voor kulregel? waar heb je dat vandaan? Tongue2

wacht moet ik nu eerst een AA huren een skirm spelen en dan mag ik een AA kopen?
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)