Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
26-02-2014, 09:39 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-02-2014 om 09:40 PM door Nimster.)
Bericht: #1
Acceptatie airsoft in NL
Ik ben hier al een tijdje nieuwsgierig naar. Hoe kijken Nederlanders eigenlijk tegen airsoft aan? Het is in Nederland natuurlijk nog een nieuwe sport en dat zorgt ongetwijfeld voor onduidelijkheid, maar wordt het al geaccepteerd of heb je het gevoel dat men er een beetje op neerkijkt? Als jij jouw collega's / vrienden / familie vertelt dat je airsoft, hoe reageren ze dan? En hoe leg je uit wat het is als ze er niet bekend mee zijn?

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-02-2014, 10:54 PM
Bericht: #2
RE: Acceptatie airsoft in NL
Hoe kijken veel schietsporters (Sportschutters) tegen Airsoft: "Dat is voor kinderen die geen geweren kunnen betalen"... Hoe kijken tieners (12 tot 18) tegen airsoft aan: "Cool! met echte nepgeweren schieten", hoe denkt het KLPD erover? "Nou... wij weten niet hoe het in de wet geregeld is".. Hoe denkt overig Nederland? Geen idee!

Biggrin

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
27-02-2014, 08:25 PM
Bericht: #3
Is het dan niet zo dat veel Nederlanders er een beetje op neerkijken? Dat ze het bijvoorbeeld soldaatje / oorlogje spelen voor volwassenen noemen en er een beetje lacherig over doen? Of dat ze het op één hoop met LARPen gooien? Ik ken mensen die zelfs neerkijken op historische reenactment, dan zullen ze airsoft al helemaal gek vinden.

Ach, laat ze maar lekker lullen. Biggrin

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
27-02-2014, 09:04 PM
Bericht: #4
Ik denk dat elke vorm van LARP negatief in het normale Nederlandse beeld staat.. Tongue2

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
27-02-2014, 09:55 PM
Bericht: #5
Als ik kijk naar mijn collega's dan is het aardig gemengd;

- een aantal vindt het zeer gaaf en zijn onder de indruk
- de meeste denken; "komt hij weer met z'n vreemde hobby's"
- een aantal snappen er nog niks van (zelfs na meermaals uitleggen)
- een grotendeel vind het allemaal wel best

Ik denk dat de media vooral een groot deel zal spelen in de wereld van airsoft; en gezien er nog weinig aandacht aan is besteed (zowel positief als negatief), zal "het volk" er nog weinig over kunnen zeggen.

Op dit moment is het voornamelijk besteed aan de "milsim nerds" en de "run&gun kooters", maar nog niet een publieke "sport" zoals paintball en sportschieten.

@Nimster; no offense, maar reenactment is ook gewoon LARPen, maar zonder trollen (pun intended) Wink
En hoewel ik me persoonlijk in geen van beide kan vinden, vind ik het wel gaaf dat er mensen zijn die het leuk vinden en daarom als hobby hebben.

Zolang men met interesse over hun hobby kunnen praten, dan denk ik dat er niemand zal zijn die erop tegen is. Helaas kan dit beeld snel veranderen op het moment er een gek komt die met een replica negatief in het nieuws komt.

[Afbeelding: 4qmypz.jpg]
"we hebben een LZ nodig... met smoke..." ~ djlexNL (GC) aan Medevac
Reageren op dit bericht
27-02-2014, 10:49 PM
Bericht: #6
Wat wordt tegenwoordig wel nog geaccepteerd in Nederland?

Maak niks uit welke hobby je hebt, er zullen altijd mensen op tegen zijn. Daarnaast gaan mensen extra dingen erbij verzinnen om iemand anders belachelijk te maken, ongeacht welke hobby je hebt...

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-02-2014, 12:50 AM
Bericht: #7
Citaat:En hoewel ik me persoonlijk in geen van beide kan vinden, vind ik het wel gaaf dat er mensen zijn die het leuk vinden en daarom als hobby hebben.

Je hebt een airsoft spel gespeeld, waarbij je een bepaald scenario voorgeschoteld krijgt? Dan heb je al geLARP'd imo Tongue2

Reageren op dit bericht
28-02-2014, 02:52 PM
Bericht: #8
(28-02-2014 12:50 AM)Pek schreef:  
Citaat:En hoewel ik me persoonlijk in geen van beide kan vinden, vind ik het wel gaaf dat er mensen zijn die het leuk vinden en daarom als hobby hebben.

Je hebt een airsoft spel gespeeld, waarbij je een bepaald scenario voorgeschoteld krijgt? Dan heb je al geLARP'd imo Tongue2

http://nl.wikipedia.org/wiki/Live_action...aying_game

... ik ga het niet eens uitleggen.

[Afbeelding: 4qmypz.jpg]
"we hebben een LZ nodig... met smoke..." ~ djlexNL (GC) aan Medevac
Reageren op dit bericht
28-02-2014, 05:22 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-02-2014 om 05:22 PM door Pek.)
Bericht: #9
(28-02-2014 02:52 PM)Grezvany13 schreef:  http://nl.wikipedia.org/wiki/Live_action...aying_game

... ik ga het niet eens uitleggen.

Zucht.. Laat maar inderdaad. Dry

Reageren op dit bericht
28-02-2014, 07:11 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-02-2014 om 07:13 PM door Nimster.)
Bericht: #10
(27-02-2014 09:55 PM)Grezvany13 schreef:  @Nimster; no offense, maar reenactment is ook gewoon LARPen, maar zonder trollen (pun intended) Wink

Ja, weet ik. Ik zei ook niet dat het niet zo is. Wink

Airsoft is naar mijn mening niet LARPen. Je gaat immers als jezelf en je speelt niet echt een rol. Tenzij je voor een Navy SEAL look of een Black Hawk Down look gaat of iets dergelijks, dan ben je wellicht aan het LARPen. Zelfs een rol als chauffeur of radioman is IMO niet LARPen, dan is het gewoon je taak. Het wordt anders als je een bepaalde rol speelt tijdens een milsim event waarbij je 'alsof' moet doen, bijvoorbeeld als je een burger of een VIP speelt. Dat is dan duidelijk live-action roleplay.

Maar goed, het is een grijs gebied, dat is waar.

(27-02-2014 10:49 PM)DeAdSeYe schreef:  Wat wordt tegenwoordig wel nog geaccepteerd in Nederland?

Maak niks uit welke hobby je hebt, er zullen altijd mensen op tegen zijn. Daarnaast gaan mensen extra dingen erbij verzinnen om iemand anders belachelijk te maken, ongeacht welke hobby je hebt...

Triest maar waar.

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)