Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
16-02-2014, 05:15 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2014 om 05:35 PM door Pek.)
Bericht: #1
[WIP] "Dajar Lake" Airsoft Terrein - Zeijen, Drenthe
[Afbeelding: 23wlaht.jpg]

Dajar Lake
Zeijen Province, Netherlands

Wie?
Onze groep (Highland Airsoft Groep) is een kleine groep airsofters, Samen met 2 anderen, streefden we ernaar om een eigen trainingslocatie te bemachtigen, en deze eventueel te gebruiken om evenementen (skirms) te organiseren.

Wat?
Recent hebben we contact gehad met de gemeente Tynaarlo, welke ons op een redelijk groot veld wezen rond Zeijen. De eigenaar had er vroeger altijd paintball in samenwerking me een onderneming uit Assen. Echter zijn die lui vertrokken vanwege een kink in het bestemmingsplan. Kort geleden heeft het stuk grond de stempel Recreatie kregen en was er groen licht om op te organiseren. Nu moest de grondeigenaar nog iemand vinden om het aan uit te besteden, en zo kwamen wij met hem in contact.

Waar?
het betreft een veld met een totaaloppervlakte van 19.000 m2. Maar waarschijnlijk kunnen we met wat onderhandelen uitkomen op 35.000 m2. Hieronder een kaart van het gebied + er in getekend met zaken welke er (waarschijnlijk) op geplaatst gaan worden. 2 stukken terrein die ervoor zorgen dat het 35.000 m2 wordt staan er nog niet bij om dat die factor nog een 50/50 is.

[Afbeelding: bec2ew.png]

GOOGLE MAPS

We kiezen voor een semi-afghaanse thematiek, dit hebben we gekozen omdat er niet veel thematiek aan de velden in nederland zit. 3division probeert het wel met hun storyline, maar gaat niet verder dan een aantal houten dekkingen en thats that.

Wanneer?
Zoals het tijdschema er nu uitziet willen we het voor 1 juli afhebben. Dat betekend: Stormschade (Ja, dat ligt er nog!) opruimen, gebouwen neerzetten, dekkingen maken, bunkers graven. Ook gaan we voor het mogelijke stuk grond een chinook hull bouwen zodat we ook open terrein gevecht simuleren.

Hoe
We beginnen nu met €0,- euro budget. Als straks het bestemmingsplan rond is met de grondeigenaar beginnen we met materialen, maar vooral ook sponsoren benaderen.

We proberen rond 1 juli klaar te zijn, zodat we de zomermaanden nog deels mee kunnen pakken. Eventueel kunnenw e naast het airsoft, later ook paintball en andere evementen organiseren (Zoals bootcamps waar veel vraag naar is)

Zijn er mensen die zaken willen bespreken, hun input willen geven, en willen meedenken over bepaalde zaken?

Ik hoor het graag!

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
16-02-2014, 06:51 PM
Bericht: #2
RE: [WIP] "Dajar Lake" Airsoft Terrein - Zeijen, Drenthe
Top dat jullie dit doen en ben zeker benieuwd naar het resultaat!

Heb net even Google Maps erbij gepakt om het allemaal wat beter te bekijken, en een aantal dingen die mij opvallen:

- parkeermogelijkheden
- omkleedruimte(s), R&R, opslag, etc
- omgevingsvervuiling (door BB's)
- geluidsoverlast

De reden dat ik deze punten noem heeft te maken met de locatie, of eigenlijk wat er al staat.
Ik zie namelijk dat het achter/tegen een paardensportcentrum staat, wat de bovenstaande punten met zich meebrengt.

De parkeerruimte is nu waarschijnlijk gebaseerd op het aantal bezoekers voor dit centrum, en gezien de speeltijden vrijwel overeenkomen (avond en weekend), kan dit nogal druk worden bij veel bezoekers gezien het een nogal groot veld is.

Ook zie ik op jouw afbeelding alleen een klein schuurtje staan, iets wat volgens mij niet groot genoeg is om alle spelers onder te brengen. Ik neem ook aan dat de faciliteiten van het centrum niet toegankelijk zijn, gezien penny's en airsofters niet bepaald samen gaan Wink

Hoewel er (uiteraard) alleen met Bio BB's gespeeld mag worden, kan ik me voorstellen dat het niet wenselijk is als deze in de buurt van de paarden komen. Niet alleen qua verwondingen (ongelukken zijn altijd een risico), maar ook wanneer deze in de graasvelden of zelfs het voer van de paarden komen, dat kan dat grote medische problemen geven (de maag van een paard is immers zeer gevoelig).

Ook geluidsoverlast, zowel door de replica's als door schreeuwende spelers, is een puntje van aandacht. Paarden, mits goed getraind zoals voor de politie, kunnen hier zeer slecht tegen, met alle gevolgen van dien.
Ik neem aan dat dit in goed overleg gaat met het centrum, maar zorg dat jullie hier vooral af goed rekening mee houden.

Je gaf al aan dat er in het verleden paintball werd gespeeld, dus waarschijnlijk zullen ze niet al te veel problemen geven. Houd wel rekening met het feit dat een paintball niet zo snel door netten heen gaan, maar BB's wel! Dus zeker punt 3 is iets wat, in mijn ogen, goed naar gekeken moet worden.

OK... dat waren de aandachtspunten Wink Nu feedback!

Het terrein is fantastisch, al lijkt het me moeilijk om gebalanceerd in te delen.

Ook het idee om het wat minder "Nederlands" te maken, en zich af te scheiden van de standaard (paintbal) velden is iets wat ik zeker een dikke plus vind. En hoewel het niet bepaald om de hoek ligt voor mij, ben ik zeker wel van plan om hier te gaan spelen.

Persoonlijk denk ik dat meer CQB wenselijk is, gezien het huidige idee vrij minimaal is. Wellicht is het mogelijk om, indien de extra velden er ook bij komen, deze te gebruiken om een klein dorp op te zetten ipv 3 huisjes midden in het veld. Of het gehele groene gebied hiervoor te gebruiken met een "tunnel" richting de het rode gebied als safe-zone.

Hopelijk lukt het jullie om een echte Afghaanse feeling mee te geven, en wellicht is dit een idee;
Ik kwam dit tegen op een modelbouw site ( http://www.matakishi.com/afghancompoundbuild.htm ), om compounds te maken. Het idee is simpel: neem gewoon houten muren/vloeren/etc. en gooi er structuur op om het als steen te laten lijken. Verf het in grondtonen en je bent zga klaar.
Het hoeft niet duur (zeker met het huidige budget), maar je kunt zo wel in no-time een compleet dorp neerzetten. En het is gemakkelijk (en goedkoop) te onderhouden, en wanneer er meer geld is kan het uitgebreid of vervangen worden (en eventueel verkocht aan andere locaties).

[Afbeelding: 4qmypz.jpg]
"we hebben een LZ nodig... met smoke..." ~ djlexNL (GC) aan Medevac
Reageren op dit bericht
16-02-2014, 07:23 PM
Bericht: #3
Citaat:parkeermogelijkheden
Er is zeker rekening gehouden met parkeren. De huidige parkeerplaats is niet zo supergroot, echter kan er aan de overkant van de weg ook geparkeerd worden en eventueel langs de weg of bij 1 van de grasvelden welke NIET als terrein zijn aangegeven

Citaat:omkleedruimte(s), R&R, opslag, etc
De terreineigenaar heeft een grote kantine.. Een hele grote kantine.. Dit kunnen we gebruiken om de spullen neer te leggen en waar ken zich kan omkleden. Tevens is er een grote groepsaccomodatie aanwezig maar men kan overnachten, dus dit is ook beschikbaar gesteld. Het kleine hokje wat je ziet is het toiletgebouw.. Tongue2

Citaat:omgevingsvervuiling (door BB's)
Goed punt, zal het meenemen!

Citaat:geluidsoverlast
Geen issue, omdat het bestellingplan: Recreatie is, mogen we geluid maken. Niemand KAN erover klagen (tenzij we dikke hardcore gaan draaien met 130 dB)

Citaat:Persoonlijk denk ik dat meer CQB wenselijk is, gezien het huidige idee vrij minimaal is. Wellicht is het mogelijk om, indien de extra velden er ook bij komen, deze te gebruiken om een klein dorp op te zetten ipv 3 huisjes midden in het veld. Of het gehele groene gebied hiervoor te gebruiken met een "tunnel" richting de het rode gebied als safe-zone.

We gaan meerdere gedeeltes ombouwen tot CQB terrein. De 3 gebouwtjes is een begin, maar het zal zeker uitgebreid worden naar een volwaardig dorp. Ook door strategisch dekkingen neer te zetten kunnen we het spel opdelen zodat het niet Rush&Gun wordt.

Citaat:Je gaf al aan dat er in het verleden paintball werd gespeeld, dus waarschijnlijk zullen ze niet al te veel problemen geven. Houd wel rekening met het feit dat een paintball niet zo snel door netten heen gaan, maar BB's wel! Dus zeker punt 3 is iets wat, in mijn ogen, goed naar gekeken moet worden.

We gebruiken voor het afzetten worteldoek, Dit is stevig en niet doorzichtig oid, dus BB's komen daar zeker niet doorheen.

Citaat:http://www.matakishi.com/afghancompoundbuild.htm

Thanks! Hier zullen we veel aan hebben!

----

Bedankt voor je feedback, we gaan er eens even naar kijken en je hoort het ASAP. Verder nog dingen dieje erover kwijt moet? of andere mensen die hun mening kwijt willen? Wink

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
17-02-2014, 03:56 PM
Bericht: #4
Kunnen mensen deze enquête even invullen in het kader van het veld?

http://www.thesistools.com/web/?id=392573

Reageren op dit bericht
18-02-2014, 10:02 PM
Bericht: #5
Ziet er uit als een goed veld Pek, succes ermee.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
13-05-2014, 08:07 PM
Bericht: #6
Hey,

Ik ben nieuw hier alswel in de airsoft wereld, maar wat is de status van dit veld ? Aangezien ik in Beilen woon lijkt me dit wel interessant Smile
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
13-05-2014, 08:21 PM
Bericht: #7
Het veld is op het moment onbeschikbaar.. Interne zaken binnen het bedrijf vaarvan het is.

Reageren op dit bericht
14-05-2014, 10:00 AM
Bericht: #8
(13-05-2014 08:21 PM)Pek schreef:  Het veld is op het moment onbeschikbaar.. Interne zaken binnen het bedrijf vaarvan het is.

Jammer, Ik had graag meegeholpen met de opbouw en misschien zelfs exploitatie van het veld.

Heb je enig idee of het veld binnenkort wel weer beschikbaar komt ?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
14-05-2014, 03:31 PM
Bericht: #9
(14-05-2014 10:00 AM)Petturik schreef:  
(13-05-2014 08:21 PM)Pek schreef:  Het veld is op het moment onbeschikbaar.. Interne zaken binnen het bedrijf vaarvan het is.

Jammer, Ik had graag meegeholpen met de opbouw en misschien zelfs exploitatie van het veld.

Heb je enig idee of het veld binnenkort wel weer beschikbaar komt ?

Onbekend... Maar we zijn aan het kijken naar andere opties, want je moet wel verder blijven denken natuurlijk Wink

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)