Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
29-07-2009, 12:31 PM
Bericht: #11
RE: ArmA 2: Teams en indelingen
Killg0re_NL reporting for duty.

Infantry: Engineer bevalt me wel (fixen van transport, en andere voertuigen)
En Gevechts heli piloot, en daarna transport piloot.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 01:37 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2009 om 01:37 PM door Zweefvlieger.)
Bericht: #12
DMR 5mag
Javelin 1 missile
Red smoke
Long distance rifleman

(29-07-2009 01:37 PM)Zweefvlieger schreef:  DMR 5mag
Javelin 1 missile
Red smoke

[Afbeelding: siggr.gif]
..Proud to be Dutch..
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 03:16 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2009 om 03:19 PM door Svantovit.)
Bericht: #13
Hoewel ik wel een beetje van afwisseling hou, zie ik de voordelen van toewijzen van classes.

Infantry:
Rifleman/MG Heavy (Mk48/M240)/Grenadier/Spotter
Armor (Cav.):
Boordschutter/Navigator
Air:
Boordschutter/Navigator

Voor verdeling over teams is het wellicht verstandig meer functiegericht toe te wijzen. Daarbinnen dan de benodigde classes voor die functie in te delen, verschillende classes kunnen in veschillende teams terugkomen zo hou je een beetje afwisseling. Geef zelf de voorkeur aan Assault of Recon.

Assault:
FT Leader
Rifleman / Automatic Rifleman
Grenadier
Medic
AT Soldier
MG Heavy

Support:
FT Leader
Engineer
Artillery/Mortar Operator
AA soldier
Medic
MG Heavy

Recon:
Sniper
Spotter
Light Rifleman
Light AT
Engineer

Assault/Recon/Support kun je dan ook weer indelen als Zware- /Lichte- /Ondersteuningsvoertuigen.
Support verzorgt ook base building en strongpoints opbouwen.
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 04:25 PM
Bericht: #14
Liefst speel ik met een sniper wapen (maakt me niet uit welk) en een SMAW met HEAA projectielen. Team maakt me niet uit.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 07:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2009 om 07:03 PM door Svantovit.)
Bericht: #15
(29-07-2009 04:25 PM)widow.nl schreef:  Liefst speel ik met een sniper wapen (maakt me niet uit welk) en een SMAW met HEAA projectielen. Team maakt me niet uit.

Niets persoonlijks, maar ik neem jou even als voorbeeld om de OP en het doel erachter wat duidelijker te krijgen.

Opzich vind ik het prima dat er mensen zijn die met een sniper wapen willen spelen inclusief een AT oop hun rug. Ik loop zelf ook wel eens met een MG en een AT, aangezien de samenwerking op de meeste servers niet echt lekker loopt ben je vaak op jezelf aangewezen. Zo ben je voorbereid in alle situaties.

Maar naar mijn idee is het doel om teams te maken juist om te voorkomen dat je niet op jezelf bent aangewezen, en je optimaal een specifieke rol vervult binnen het team.

Waarom zouden we anders vooraf teams maken?

M.a.w. als ik een sniper rol vervul zal ik niet heel vaak in de voorste linie van een vuurgevecht liggen, en dus niet vaak binnen een ideale afstand komen om een AT af te vuren. Tevens moet je uit positie komen om een AT af te vuren. Als sniper zoek je waarschijnlijk begroeit gebied, waardoor je een grotere kans hebt om je AT tegen een boom aan te vuren.

Moeten we hybride rollen maken?

Hetzelfde geldt voor mensen die willen vliegen, daar zit nog wel verschil tussen. Iemand die een Engineers rol wilt vervult hoef je niet te plaatsen in een Air Assault maar juist bij support, want hij zal voornamelijk wrecks willen oppikken, supplies droppen, etc. Ik zie wellicht een A-10 ook bij support ingedeeld worden.

Zoals ik hierboven heb vermeld, zie ik er meer in om een rol te kiezen binnen een doelgroep. Zonder dat je vooraf gebonden ben aan een team. Zodra je voor die sessie een rol hebt gekozen, je daar wel zoveel mogelijk aan houdt.
Graag jullie visie hierop.
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 07:54 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2009 om 07:58 PM door Herpes.)
Bericht: #16
Mijn voorkeuren:

Infantry: Anti-tank/Demolition/Heavy machinegunner

Voertuigen: Heli (gunner, ik vind vliegen pittig), attack plane piloot... ben ngeoefend, maar vind t wel erg cool en is voor mij waarschijnlijk makkelijker om te leren dan heli piloot.

verder is er niets wat ik ultiem anus vind in t spel, dus ben niet te beroerd een rol aan te nemen buiten de aangegeven voorkueren.
(29-07-2009 07:01 PM)Svantovit schreef:  Hetzelfde geldt voor mensen die willen vliegen, daar zit nog wel verschil tussen. Iemand die een Engineers rol wilt vervult hoef je niet te plaatsen in een Air Assault maar juist bij support, want hij zal voornamelijk wrecks willen oppikken, supplies droppen, etc. Ik zie wellicht een A-10 ook bij support ingedeeld worden.

Ik kan niet echt afleiden of jou punt in strijd is met de volgende opmerking, dus als mijn opmerking nergens op slaat alvast mijn excuses:

klein praktisch puntje:
Het is volgens mij het meest praktische om de piloot en of gunner van een neergetort voertuig zelf verantwoordelijk te maken voor het ophalen van het wrak. geen voertuig is geen werk... dus kunnen ze t best zelf doen.
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 08:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2009 om 08:07 PM door Fledder.)
Bericht: #17
(29-07-2009 07:54 PM)Herpes schreef:  klein praktisch puntje:
Het is volgens mij het meest praktische om de piloot en of gunner van een neergetort voertuig zelf verantwoordelijk te maken voor het ophalen van het wrak. geen voertuig is geen werk... dus kunnen ze t best zelf doen.

Opzich waarheid, maar het duurt ook best lang om een wrak te halen en te repareren etc. Als een team getransporteerd dient te worden (lees MHQ verplaatsen) dan verdient dat prioriteit. Maar dat kan altijd goed worden afgesproken.

Squads zeer leuk, het zal toch moeilijk worden met een vaste indelingen, want niet iedereen is elke avond online.. daarnaast krijg je met het huidige speltype elke keer een bonus vliegtuig.. dus steeds meer tools om te gebruiken.

Ik wil zeker niet dit idee de kop indrukken, maar ik heb het idee alsof ik al eerder dit type idee heb mee gemaakt.. (ik droom veel dus misschien komt het daar door) Wink
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 09:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2009 om 09:07 PM door zoog.)
Bericht: #18
(29-07-2009 07:01 PM)Svantovit schreef:  Graag jullie visie hierop.
Ik denk dat het zeker geen verkeerde manier is om het zo te benaderen. Maar misschien kan dat in de missie zelf bepaald worden, dus dat er bijvoorbeeld afgesproken wordt dat Alpha assault is en Bravo support en dat we de rollen daarop afstemmen?

(29-07-2009 08:05 PM)Fledder schreef:  Squads zeer leuk, het zal toch moeilijk worden met een vaste indelingen, want niet iedereen is elke avond online..
Ik ben ook niet zozeer voor een "vaste" indeling in vaste teams elke game weer. Ikzelf had het idee dat we bijvoorbeeld 1x per week een georganiseerde game kunnen spelen waarbij van te voren het e.e.a. geregeld wordt qua team indeling en rollen zoals hier nu ook besproken wordt. Lijkt me ook niet de bedoeling dat je nu altijd als je in de server bent je perse een bepaalde rol moet doen. Maar een bepaalde vorm van structuur zou goed kunnen werken, hoe dat precies uitpakt weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Misschien is het beter om in dit topic een lijst aan te maken met voorkeursrollen van elke member (die dat wilt) zodat er een gemakkelijk overzicht is van wat iedereen graag speelt en dat we per game (en dus niet hier nu op het forum) de teams verdelen als er genoeg mensen zijn. Voor de duidelijkheid kunnen we dan ook allemaal in onze nick van TS bijvoorbeeld erachter zetten welke rol je in de game gaat spelen. Dus bijvoorbeeld "Zoog_Medic". Zo kun je in één oogopslag zien hoe de teams goed en evenwichtig verdeeld kunnen worden.

Wat denken jullie?

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 09:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2009 om 09:10 PM door Nimster.)
Bericht: #19
Ja, vaste rollen gaat niet zo goed werken denk ik... het is ook veel te veel geregel denk ik. Je moet het soepel en simpel houden.

Het beste kunnen we idd Zoog's idee gebruiken (de missie plannen in de Gaming Lobby).

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
29-07-2009, 09:12 PM
Bericht: #20
En als het trouwens in de Gaming Lobby georganiseerd wordt kun je in de reply natuurlijk ook meteen aangeven met welke rol je die game mee zou willen spelen.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)