Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
17-12-2013, 10:54 AM
Bericht: #11
RE: DayZ Standalone game
Was wel leuk gister, even gespeeld met Deadseye en OldRaven, de eerste twee servers die ik joinde kreeg ik vrij snel al dat de verbinding met de server verloren was gegaan, no message from server in 15 sec… blabla

Daarna een bluescreen en moest ik mijn gehele PC herstarten… niet echt een positief begin dus.

Na wat aanpassingen aan de config settings van DayZ leek het beter te gaan en heb ik drie uur achter elkaar kunnen spelen, Deadseye en OldRaven jonde uiteindelijk de server waar ik speelde, via Steam gaat dit vrij gemakkelijk.

Je merkt echt dat speler op zoek zijn naar hoe het allemaal precies werkt, je hebt honderden nieuwe items, veel zijn te combineren of door er met je rechter muisknop op te klikken anders inzetbaar. Bijvoorbeeld, ik was gewond geraakt door een zombie, en had geen bandage. Door mijn t-shirt uit te trekken kon ik daarvan meerdere lappen maken die als bandage functioneerde.
Spelers zoeken elkaar ook op in plaats van direct op elkaar te schieten, het voelt een beetje als de early DayZ days, hopelijk houden we dit lang vast. Heb door mezelf vriendelijk op te stellen meteen een aantal nieuwe Steam vrienden gemaakt waarmee ik door Electro heb gelopen.

Ik hoop dat servers niet allemaal tijd-/tijdzone gebonden gaan zijn, gisteravond konden we alleen maar servers joinen die op 's avonds waren ingesteld, aangezien ik alleen 's avonds kan gamen zou dat voor mij echt een gamebreaker zijn, het is zo donker dat je om loot te zoeken echt een zaklamp nodig hebt… al snel had ik mijn gamma omhoog gezet (call me a cheater!) omdat het wel erg vermoeiend is om zo door een stad rond te bewegen die je niet of nauwelijks kent.

Alle gebouwen zijn inderdaad toegankelijk gemaakt, heel veel kleine kamertjes waar veel loot te vinden is, als je het kunt vinden tenminste in het holst van de nacht Biggrin

Ik vind de prijs van 24,99 redelijk, weet iemand of dit eenmalig was of ga je ook betalen bij een volgende update?

Er moet nog wel een hoop gebeuren, ik vind deze Alpha minder volwassen dan de Arma3 Alpha, het voelt nog niet echt stabiel aan allemaal, vooral de menu's en instellingen zien er niet uit en geeft eigenlijk een cheap gevoel aan de game, maar daar zal de focus niet gelegen hebben, dat begrijp ik, maar het had wel iets gelikter gemogen van mij.

Binnenkort een gamesessie organiseren?

.
[Afbeelding: tdnl_sig.jpg]

***** Check de Tangodown video's op Youtube *****
****** Check mijn ArmA2 video's op Youtube ******

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 11:02 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-12-2013 om 11:03 AM door Diephuis.)
Bericht: #12
Aangeschafd de eerste minuten dat die op steam zat, merkte gisteravond dat BISstore offline zat toen ik bleef kijken tot die weer in de lucht ging zag ik DayZ ertussen, op Steam gekeken en per direct aangeschafd en al gespeeld en moet zeggen had meer bugs en glitches verwacht maar valt reuze mee.
Overigens loop ik op een gemakkelijke 80 tot 110 fps waar bij ArmA 2 zelf 70 - 90 fps en ArmA 3 tot en met 60 - 70 fps
Features zien er overigens belovend uit en het is ook vermeld dat het echt een alpha stage game is.
Dus als je volledige game wilt nog even wachten Tongue2

Amor Patriae Nostra Lex
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 11:23 AM
Bericht: #13
(17-12-2013 01:05 AM)DeAdSeYe schreef:  Look what i found!

Payday Dallas masker! Laugh

[Afbeelding: 7amh.jpg]

Dean Hall ‏@rocket2guns 9u

Huge thanks to @locust9 and whole team at @PAYDAYGame for making awesome game and being awesome devs with their masks! #Payday

.

Reageren op dit bericht
17-12-2013, 11:46 AM
Bericht: #14
Was erg leuk.

Ik had meer problemen gehad bij de start, maar ik heb er geen 1 gehad.
Eerst even uitvogelen hoe de controls zijn.. ik laat ze op DayZ staan.. je kan ze terug zetten naar ArmA2 als je wil, maar ze hebben al aangegeven dat die gaat verdwijnen aangezien ze hun eigen controle schema gaan gebruiken.

Even wennen dat je je vuisten moet selecteren om te vechten Biggrin

De nachten zien er wel goed uit.. ik hoop net als widow wel dat het niet locatie gebonden is, want dat zou betekenen dat als je alleen s'avond kan spelen altijd in het donker speel.. en af en toe een eer nacht vind ik niet erg.. maar ik heb liever dat het licht is.. dan zie je ook wat ze hebben gemaakt Smile
Inventory is wip , maar werk al goed.. leuk dat je items kan combineren.. en inderdaad kleding aan flarden kan scheuren om bandages te maken.

Ik begon vlak bij balota airfield. Er is veel minder loot.. of misschien is het meer verspreid.. ik zocht aan het begin alleen op de geijkte dayz mod plekken.. en het is nu echt overal.
Bij de airfield staat een gebouwtje met een gevangenis erin.. daar op de bovenverdieping onder een bed vond ik een M4. Zo zie je dus dat het overal kan liggen.
Overigens zonder ammo.. wat schaars is als het goed is.
Daarna naar de flatgebouwen gegaan.. sjeemig.. echt alle verdiepingen kun je in en alle kamers.. je kan je daar echt een breuk zoeken.. en goed verstoppen.
In de flats was weinig loot.. dus het loont niet echt daar eindeloos te zoeken.
Vond alleen een fles alcohol (kun je drinken, of gebruiken om dingen te ontsmetten) , een blikje sardientjes en een blikje fris.
Vanmorgen weer even gekeken of ik op dezelfde plek begon en al mijn loot nog had.. en jawel.

Even verder gezocht daar.. de flats uit.. kwam een paar zombies tegen die ik met veel moeite met mijn baseball bat neer kreeg.
Melee werkt wel goed.. maar is wel wennen.. ik was eerst vergeten een gevechtshouding aan te namen (spatie) waardoor ik elke keer mis sloeg.
Je kan ook alleen je vuisten gebruiken, maar dan ben je wel even bezig met een zombie. Wel grappig. Als je ze goed raak, vaak van achter.. vallen ze.
In een auto vond ik een bijl en een waterfles.
Die waterfles is erg handig.. want je neemt elke keer maar 1 slok (25%) en die kan je bijvullen. Een blijke drinkt hij in 1x leeg.
Net als een blikje sardientjes.. daar neemt hij ook elke keer maar 1/4 van.

Bij de flats is ook een ziekenhuis en zo'n kantoor achtig gebouwtje.
Ook daar kan je in.. het ziekenhuis vond ik een med kit. Op het dak van het andere gebouw lagen 2 mosins.. maar heb mijn m4 gehouden.

Het loopt allemaal soepel bij mij.. hoge framerate.. ook met al die flats en kamers.. en dan hebben ze het nog niet eens geoptimaliseerd.

Ik zie nu wel wazig.. zal we veel bloed hebben verloren.

Ik vind de prijs prima.
Ze gaan hetzelfde doen als ArmA3.. als je nu de alpha koop betaal je 23 euro of zo.. en je betaal verder niets.. je krijg gewoon kosteloos de beta en de final.
Als je pas met de beta instap verhogen ze de prijs.. en met de final ook weer.
Hoe eerder je instap hoe minder je dus betaal.

Het een ArmA3 mod noemen vind ik niet helemaal eerlijk.. als je ziet hoe ontzettend veel werk ze erin hebben zitten.. en ze zijn nog maar aan het begin.
Chernarus herken je bijna niet meer.. en de onderliggende architectuur is compleet anders.

Er is weer een hoop uit te vogelen Biggrin
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 11:51 AM
Bericht: #15
Hoe werkt dat met dingen maken? Net in een klein dorp een dooie gevonden met een rugzak. Daar zat een schep en wat hout in, maar wat kan je ermee en hoe gebruik je het?

Voor de rest wel een aardige game, nog niet zoveel van gezien maar ik ergerde me al kapot aan de manier van bewegen in huizen Sad

7P rule:
Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
[Afbeelding: banner4.gif]
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 11:58 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-12-2013 om 11:59 AM door OldRavenNL.)
Bericht: #16
je kan nog niet alles met elkaar combineren.. veel werkt nog niet.

Als voorbeeld.. ik heb bv een fles alcohol of fles desinfecterende spray.
Als je je shirt uitdoet of een ander shirt op de grond bij je heb kun je rechtermuisknop kiezen dat je ze in stroken wil scheuren als verband.
Vervolgens kun je als je een fles spray heb ook met rechtermuisknop kiezen dat je die wil desinfecteren.
Items conbineren kun je door de ene over de ander te slepen.. als hij oranje word.. kun je hem combineren en krijg je die optie.

In huizen kun je beter lopen.. rennend door een huis zoeken is niet echt handig nee Wink
Ik heb standaard altijd lopen ingesteld als ik begin dubbel tap op de shift toets.
Als ik rennen wil hou ik dan shift ingedrukt.. ben dit gewend omdat in de mod rennen meer geluid maakt en zombies aantrekt en ik dus standaard altijd liep.
Wat ik ervan begrijp is dat de zombies nu heel basic zijn.. en nog niet op geluid reageren.
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 01:47 PM
Bericht: #17
Ik loop idd door de huizen en dorpen. Ben nu al een aantal huizen en schuren in geweest, maar ik vind helemaal niks. Het enige wat ik in een huis heb gevonden is een rotte appel.
Wat ik wel raar vind is dat er ook geen zombies zijn.

Op welke server zitten jullie, misschien een punt afspreken zodat we daar alvast naartoe kunnen gaan?

7P rule:
Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
[Afbeelding: banner4.gif]
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 02:26 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-12-2013 om 02:29 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #18
Loot is inderdaad weinig te vinden, sommige locatie vindt ik veel loot, andere weer juist weinig.

Het is ook afhankelijk waar veel spelers zijn geweest of juist weinig spelers zijn geweest. Ben nu in een klein dorpje en heb al veel gevonden. Blikjes drinken, flesjes drinken, blikjes eten, broek met 6 zakken (kan ik 2 items meer meenemen), petten, brillen, maskers, 4x crowbar etc.

In de stad ligt ook meestal veel, maar daar hangen ook weer veel spelers rond wat uiteindelijk eindigt op PvP.

Gister werd ik aangevallen door een persoon, maar hij wist niet dat ik een mes had. Naar een aantal keer steken rende hij weg, maar logde snel uit. Niet vlak erna werd ik besprongen door 3 mensen, eentje gelukkig mee de dood in genomen.

Later vond Widow mijn lijk, en niet veel later maakte Widow nog 1 van die 2 personen af.

Was gister inderdaad erg leuk, maar omdat de loot nu wat minder is duurt het ook weer langer om elkaar te vinden. We moeten ergen een centrale punt weten te vinden, waar we eventueel bij elkaar komen en vanuit daar gaan zoeken naar loot.

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 03:27 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-12-2013 om 03:30 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #19
Geweldige atmosphere!

Nu heb je 1 vaste personage, bij change server wordt je personage + items meegenomen naar een andere server.
[Afbeelding: xyyw.jpg]

Random screenshots.
[Afbeelding: owp5.jpg]

[Afbeelding: xbi5.jpg]

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 05:01 PM
Bericht: #20
(17-12-2013 02:26 PM)DeAdSeYe schreef:  Later vond Widow mijn lijk, en niet veel later maakte Widow nog 1 van die 2 personen af.

Had ze zelfs allebei afgemaakt met mijn mosin! Revanche!!! Smile

.

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)