Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
17-12-2013, 08:15 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-12-2013 om 08:27 PM door zoog.)
Bericht: #1
Nieuwe website - experimenten en vervolgstappen
Zoals in de meeting van 1/10/2013 was besproken zou er gewerkt gaan worden aan een nieuwe website (zie voor debrief meeting http://www.tangodown.nl/forum/thread-5490.html )

In oktober is gestart met het oriënterend onderzoek naar een goed CMS systeem en een vernieuwd, simpelere en meer game-neutrale uitstraling voor de nieuwe TDNL website. In dat onderzoek is gaandeweg een nieuw idee ontstaan wat ik her en der heb gepeild en waarvoor ik de vernieuwing van de website tijdelijk heb stilgelegd.

Het nieuwe idee dat op kwam was om back naar de roots te gaan van wat Tangodown als doel heeft, een ontmoetingsplaats waar mensen samen dingen kunnen doen waar ze geïnteresseerd in zijn, community driven. Zo kwam het idee om te kijken/oriënteren/experimenteren of we van Tangodown een soort social network zouden kunnen maken, waarin je als community de leden van dat netwerk vormt. En waar je dan voor verschillende games, game-genres of andere interesses "kringen" zou kunnen maken als member (google+ achtig), waarbij anderen zich daarop kunnen abboneren. In die kringen zou je dan events organiseren, nieuws posten, filmpjes posten, documentatie aanmaken etc. voor dat specifieke interesse gebied kunnen volgen en aan kunnen bijdragen als lid van het social network door zelf filmpjes te posten, albums te posten etc. (dat kan een game zijn, dat kan een interesse zijn als airsoft etc). Zo ga je van een relatief statisch top-down forum idee naar een veel dynamischere omgeving waarbij het veel meer bottom-up vanuit de community en verschillende sub-interesses die daar leven.

Het doel was dat er uiteindelijk een web van leden ontstaat die, net zoals in een regulier social network, zelf kenbaar kunnen maken waar ze zich op willen richten, en deze middelen ook tot hun beschikking hebben. Men kan connecties maken, een profiel opstellen met interesse qua games, het wordt zo een decentrale en dynamische digitale ontmoetingsplaats voor like-minded gamers. Dit zouden we dan gaan testen als "schaduw website" met een beperkte groep om te kijken wat voor effect het had op de ervaring, om zo te kijken of het écht iets zou zijn.

Anyway, na veel testen, zoeken, nog meer testen de afgelopen twee maanden met gratis, open-source of demo's van betaalde software is het tot nu toe niet gelukt om out-of-the box software te vinden die dit doet zoals ik voor ogen heb. Het is het steeds allemaal toch net niet of niet elegant genoeg. Ofterwijl, dat experiment is onderzocht, maar staat vanaf nu weer op een laag pitje.

Dus nu wordt er weer opnieuw gekeken naar simpelweg een vernieuwing van de website, met mogelijk sommige hybride elementen van een social features (alleen die een echte toevoeging hebben!), om het dynamische aspect van een community mogelijk wat beter te faciliteren.

Op dit moment is het onderzoek naar de website vooral nog in de functionele fase, dus het zoeken van een goed systeem (vermoedelijk Wordpress) en om te kijken of extra functionaliteiten met plugins gerealiseerd kunnen worden (zoals een goed gamesessie agenda systeem waarbij dit ook mooi op de frontpage staat met thumbnails van de specifieke game etc).

Dat is op dit moment de huidige stand van zaken mbt de vernieuwing van de Tangodown website.

Edit: oja, daarbij staat het opschonen, aanpassen of verwijderen van oude/verouderde documentatie op de to-do list als de website ook vernieuwd wordt, zodat alles in één keer een nieuwe update kan krijgen.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
17-12-2013, 11:31 PM
Bericht: #2
RE: Nieuwe website - experimenten en vervolgstappen
Success Tongue2

Uit eigen ervaring, onder anderen voor de DD website, is het zeer lastig om een solide basis te vinden voor een community CMS, laat staan een kant-en-klaar oplossing. Ik denk dat ik nu kan wel kan vertellen welke CMS-en er allemaal zijn en wat hun voor en nadelen zijn...

Conclusie; zelfbouw of met een team op een bestaand systeem doorbouwen.

Voor DD is er gekozen om vanaf scratch iets op te bouwen (op basis van CodeIgniter), gezien de meeste mensen hiermee konden werken, en hierdoor 100% vrijheid beschikbaar is om te bouen wat nodig is.

Voor Tangodown, welke volgens mij minder vereisten nodig heeft, is een basis als Wordpress (+ Buddypress + BBPress) een mooie start. Misschien kun je ook kijken naar Drupal (en gebruiken als framework) of Joomla (+ Community Builder), maar ik neem aan dat je deze opties al afgewogen hebt.

Mocht je Wordpres gaan gebruiken, dan kun je me altijd een PM sturen met vragen; gezien ik dit systeem op dit moment geheel uit m'n hoofd ken Wink

[Afbeelding: 4qmypz.jpg]
"we hebben een LZ nodig... met smoke..." ~ djlexNL (GC) aan Medevac
Reageren op dit bericht
18-12-2013, 12:10 PM
Bericht: #3
Ja, het blijft lastig. Ik vind BuddyPress erg tegenvallen moet ik zeggen, niet echt user friendly voor de eindgebruiker. Goed om te weten dat je veel verstand hebt van Wordpress Smile Ik heb ook nog zitten kijken naar en platform/framework achtig iets, waarop je heel makkelijk zelf kunt bouwen, maar ben nu weer even de naam kwijt Sad

Reageren op dit bericht
18-12-2013, 12:20 PM
Bericht: #4
Als je Previews hebt, laat het me weten Laugh

Eventueel wil ik je ook wel helpen met het herschrijven van zaken

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
18-12-2013, 12:36 PM
Bericht: #5
A.U.B. neem geen Joomla!

Dat spul is echt gif en moet hard dood!

( Dit is de systeembeheerder die nu praat. )

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
18-12-2013, 01:24 PM
Bericht: #6
(18-12-2013 12:36 PM)Sacha schreef:  A.U.B. neem geen Joomla!

Dat spul is echt gif en moet hard dood!

( Dit is de systeembeheerder die nu praat. )

Eenschhh!!

( Dit is een oud web-developer die nu praat. )
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-12-2013, 09:56 PM
Bericht: #7
Ik heb niets tegen Joomla; behalve dat het traag is, onmogelijk om voor te ontwikkelen en niet mee te werken is... Maar verder is het een prima systeem Tongue2

[Afbeelding: 4qmypz.jpg]
"we hebben een LZ nodig... met smoke..." ~ djlexNL (GC) aan Medevac
Reageren op dit bericht
21-12-2013, 02:29 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-12-2013 om 02:30 PM door zoog.)
Bericht: #8
Een voordeel van een beter CMS systeem (zoals bijv. Wordpress) is dat we bijvoorbeeld ook specifieke leden uit de community redacteur zouden kunnen maken voor een bepaalde game en die nieuwsberichten ook van tags kunnen voorzien. Deze leden zouden dan de frontpage kunnen bijhouden met community updates of andere zaken over "hun" game. Denk bijvoorbeeld aan verschillende leden die community ontwikkelingen van Arma, DayZ of Star Citizen via de website `naar buiten´ kunnen profileren. Zo wordt ook voor website bezoekers duidelijk wat er allemaal gebeurd bij Tangodown en wordt deze taak juist uitbesteed aan mensen die zich écht met die specifieke game bezighouden binnen de community (met dus ook een grotere kans dat dit structureel ook echt gebeurd) Smile

Reageren op dit bericht
24-12-2013, 01:34 PM
Bericht: #9
(21-12-2013 02:29 PM)zoog schreef:  Een voordeel van een beter CMS systeem (zoals bijv. Wordpress) is dat we bijvoorbeeld ook specifieke leden uit de community redacteur zouden kunnen maken voor een bepaalde game en die nieuwsberichten ook van tags kunnen voorzien. Deze leden zouden dan de frontpage kunnen bijhouden met community updates of andere zaken over "hun" game. Denk bijvoorbeeld aan verschillende leden die community ontwikkelingen van Arma, DayZ of Star Citizen via de website `naar buiten´ kunnen profileren. Zo wordt ook voor website bezoekers duidelijk wat er allemaal gebeurd bij Tangodown en wordt deze taak juist uitbesteed aan mensen die zich écht met die specifieke game bezighouden binnen de community (met dus ook een grotere kans dat dit structureel ook echt gebeurd) Smile

+1

Ben zelf enorm voorstander van wordpress, heel fijn om mee te werken.

Waarom het wiel opnieuw uitvinden Smile?

Denk wel dat we myBB wel als forum engine moeten behouden, wordpress eigen forum functionaliteit is wat mij betreft wat karig.. ik geloof zelfs dat er een integration module is voor myBB om wordpress users accounts te integreren en vice versa
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
24-12-2013, 01:48 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-12-2013 om 01:48 PM door zoog.)
Bericht: #10
MyBB blijft de forum engine inderdaad. Voorheen kon je Wordpress met MyBB bridgen inderdaad, maar die feature is inmiddels ook zo slecht en/of niet meer ondersteund dat je dat niet meer moet willen Smile

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)