Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

03-12-2013, 01:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-12-2013 om 01:51 PM door Sacha.)
Bericht: #11
RE: Steun Tangodown: word TDNL SUPPORTER
Laat ik alvast een aftrap geven voor het behoud van de server.

1) Een server zoals deze is essentieel voor een kleine community zoals Tangodown, je kan geen lange termijn community bouwen zonder. Het is een central punt geworden als het gaat om gaming, testen en de distributie van mods.

2) €768 mag misschien veel geld zijn, maar dit is zeer goedkoop voor wat we ervoor terug krijgen. Het is een Intel 4x3.7 Ghz server met 16GB aan RAM en 1TB aan RAID1 storage. We kunnen op de desktop inloggen om zaken naar wens aan te passen en we kunnen als het moet op de achterkant inloggen mag er iets stuk zijn met het OS. Waar ga je elders dit terug krijgen voor zo'n bedrag?
Als ik bijvoorbeeld kijk naar: http://i3d.net/dedicated/single-socket.php dan kost iets wat we nu hebben 2100 per maand en dan krijgen we er minder voor terug. http://www.gameservers.com/dedicated/ kost ons dan 1666.32 per jaar. Ik heb geen flauw idee wat het ons gaat kosten bij http://www.multiplaygameservers.com/orde...er/arma3/, het zal denk ik meer zijn (als we de 2 x ArmA 2 en 2 x ArmA 3 bij elkaar optellen) en leveren we tevens een stuk vrijheden in. Kijk maar naar http://allgameserver.com/gameservers/arm...-hosting/, je zal zien dat we niet eens zo slecht uit zijn met deze server. Ja, dit zijn de bedragen die betaald worden voor gameservers. En als ik kijk in termen van performance, dan hebben we een beest! Zelf zit ik meer in de wereld en ik vraag me nog steeds af hoe Hetzner dit kan veroorloven. Is het (relatief gezien) veel geld, ja. Is het duur, deze server is ontzettend goedkoop.

3) Ik heb gevraagd of jullie suggesties konden doen voor scenarios die op de servers kunnen. Ik was uiteindelijk zelf (tot vorige week) bezig met alle nieuwe scenarios van Armaholic af te halen en te updaten zodat de jullie, de spelers iets hadden om erop te doen. Dit is deels goed gegaan, maar ik kreeg niet de impressie dat er veel gespeeld werd.
Ik heb aangeboden om mods op te nemen in de preset, zelfs even een aparte server opgezet die mods draaide buiten de preset. Een server waar ook minder op gespeeld werd. Ik heb er vanalles aan gedaan om de server speelbaar te maken, maar schijnbaar werkt het niet. Wat moet er dan gedaan worden zodat er meer op gespeeld wordt? Serieus, wat moet er gedaan worden?

Wat de server betreft hebben altijd een open door policy gehad. We laten clans erop spelen als ze het lief vragen. Als iemand een mod voor een sessie of een scenario wil hebben dan geven we er gehoor aan. En af en toe draaien we er zelfs andere game-servers erop (Zelf wil ik er nog een Civ5 pitboss server erop installeren! Biggrin) Dat niemand erom vraagt kan ik niks aan doen.

4) Ik ben echt voor het behoud van de server omdat het los van twee kleine incidenten het goed gedraaid heeft. Maar goed, als de server er niet is, waar moeten we dan de mods gaan hosten? De gameservers gaan hosten? Je kan niet verwachten dat een desktop op een ADSL of kabel verbinding dezelfde functionaliteit of beschikbaarheid zal bieden. Wil je naar een goedkoper model met minder performance en minder mogelijkheden? Hoe wil je dat dan doen met Joint-Ops (het lijkt alsof de andere servers crappier zijn dan die van ons)? Serieus, wat is het alternatief?

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-12-2013, 02:23 PM
Bericht: #12
Aangezien ik niet bij het overleg kan zijn het volgende.

Allereerst lijkt het er naar mijn mening een beetje op dat Tangodown langzaamaan steeds minder druk bevolkt wordt. We hebben het geprobeerd, maar het lijkt erop dat er te weinig effort is gedaan vanuit de community zelf om iets op poten te zetten. Het gesprek dat we op TS hadden n.a.v. spoor zijn pleidooi heeft volgens mij niet gewerkt. Doet niet af dat jij Sacha, geweldig werk hebt gedaan en hard hebt gebuffeld om vanuit jouw kant alles netjes achter gelaten. Ik denk dat iedereen jou daar dankbaar voor is. Maar... dat je hard hebt gewerkt voor de server hoeft niet te zeggen dat hierdoor de community gaat groeien... Daarvoor is effort vanuit de community en de staf nodig.

Ten aanzien van de staf het volgende: De staf verwacht dat wij als leden onszelf inzetten voor de community. Dat is inderdaad een goede gedachte. Maar... dat betekent niet dat er een reden toe is voor de staf om zo weinig aanwezig te zijn. Dat werkt niet motiverend vind ik. Het is jammer dat er weinig coaching, gesprekken en richting wordt gegeven aan de community behalve de 'wiki'. Ik vind het belangrijk dat een staf zich laat zien en hun stem laten horen, naast het forum. Dat neem ik de staf toch een beetje kwalijk. Ik ben vaak online, maar zie toch echt members van de staf te weinig online. Ik snap dat het lastig is omdat er andere dingen belangrijker zijn, maar neem dan de beslissing om bepaalde zaken af te staan. Zoek naar een vervanger oid?

Vanuit het oogpunt dat het aantal op TS actieve members van de community steeds kleiner wordt denk ik dat het niet slim is om te verwachten dat leden binnen de community geld uitegeven aan iets dat te weinig wordt gebruikt. Als ik kijk naar mijzelf: Ik heb in het afgelopen half jaar misschien 5 of 6 keer op de delta server gespeeld. Als ik daar +-60 euro per jaar ga uitgeven aan iets dat ik maar 10x in het jaar gebruik vindt ik dat overbodig. Ik vind TDNL nog altijd een leuke plek om met mensen te praten e.d. maar ik kan mij niet veroorloven geld aan iets uit te geven wat ik bijna niet gebruik. Dat is toch echt een kwestie van afwegen wat de baten en lasten zijn...

[Afbeelding: b_560_95_1.png]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-12-2013, 05:00 PM
Bericht: #13
(03-12-2013 02:23 PM)Whistle schreef:  Ten aanzien van de staf het volgende: De staf verwacht dat wij als leden onszelf inzetten voor de community. Dat is inderdaad een goede gedachte. Maar... dat betekent niet dat er een reden toe is voor de staf om zo weinig aanwezig te zijn. Dat werkt niet motiverend vind ik. Het is jammer dat er weinig coaching, gesprekken en richting wordt gegeven aan de community behalve de 'wiki'. Ik vind het belangrijk dat een staf zich laat zien en hun stem laten horen, naast het forum. Dat neem ik de staf toch een beetje kwalijk. Ik ben vaak online, maar zie toch echt members van de staf te weinig online. Ik snap dat het lastig is omdat er andere dingen belangrijker zijn, maar neem dan de beslissing om bepaalde zaken af te staan. Zoek naar een vervanger oid?

Whistle, of het was voor jouw tijd of het is langs je heen gegaan.
Een aantal jaren geleden was de staff nadrukkelijk aanwezig en werden er door de staff dingen georganiseerd. Echter de community werd lui. Als de staff niets regelde dan gebeurde er niets. Tot we een aantal mensen erbij kregen en de community steeds actiever werd. Toen kregen we het probleem dat mensen de staff te prominent aanwezig was en dat dit juist onze groei in de weg zou staan. De staff heeft daar gehoor aan gegeven en een stap teruggedaan in het belang van de community. De staff acteert nu op de achtergrond en een aantal van ons zijn bezig met vernieuwingen op lange termijn.

Dit is in hele grote lijnen wat voorafgegaan is. Nu verwijt jij de staff dat we te weinig aanwezig zijn

Even terugkomend op jouw laatste twee zinnen uit de tekst hierboven: Bij deze nodig ik je uit om jouw ideeen in een PM uit een te zetten en te beschrijven hoe jij daar invulling in zou gaan geven. Wellicht kun je de staff komen versterken??

(03-12-2013 02:23 PM)Whistle schreef:  Vanuit het oogpunt dat het aantal op TS actieve members van de community steeds kleiner wordt denk ik dat het niet slim is om te verwachten dat leden binnen de community geld uitegeven aan iets dat te weinig wordt gebruikt. Als ik kijk naar mijzelf: Ik heb in het afgelopen half jaar misschien 5 of 6 keer op de delta server gespeeld. Als ik daar +-60 euro per jaar ga uitgeven aan iets dat ik maar 10x in het jaar gebruik vindt ik dat overbodig. Ik vind TDNL nog altijd een leuke plek om met mensen te praten e.d. maar ik kan mij niet veroorloven geld aan iets uit te geven wat ik bijna niet gebruik. Dat is toch echt een kwestie van afwegen wat de baten en lasten zijn...

Je mag doneren wat je kunt missen. Niemand verplicht je iets en niemand schrijft voor hoeveel je moet doneren. Als jij het niet de moeite waard vind om iets te doneren is fine, even goede vrienden hoor. Maar laat in het vervolg dit soort opmerkingen achter wege svp. Is niet nodig...

Moderator edit: max handtekening size 400px breed bij 130px pixels hoog.
"Si vis pacem, Para bellum." -
"Als je vrede wilt, bereid voor op oorlog" aldus Gaius Julius Ceasar
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
03-12-2013, 11:33 PM
Bericht: #14
Ik ben misschien een beetje van de oude stempel maar er zullen toch meer regeltjes moeten komen en zeker de werkzaamheden die er zijn verdeeld moeten worden, vele handen maken ligt werk. De Delta server zal moeten blijven dat is buiten kijf en dat zal ook het probleem niet zijn. Een grotere community opbouwen met de huidige opzet gaat niet lukken, ik ben daar tijdens de laatst co duidelijk in geweest. Niet naar het verleden kijken, maar kijken hoe het anders kan, het is al moeilijk in het dagelijks leven om zaken voor elkaar te krijgen laat staan over het net.

Positief denken mannen !!

Unus pro omnibus, omnes pro uno
Reageren op dit bericht
24-12-2013, 02:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-12-2013 om 03:15 PM door zoog.)
Bericht: #15
Sinds de aankondiging is er €90 euro binnengekomen van supporters die hun supporter package hebben verlengt Smile

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
24-12-2013, 03:11 PM
Bericht: #16
Ik maak wat voor het einde van het jaar over! Smile

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
24-12-2013, 08:19 PM
Bericht: #17
Ik ga gewoon door met storten Wink
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)