Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
14-11-2013, 11:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-04-2014 om 07:42 PM door Sacha.)
Bericht: #1
De ArmA 3 Preset
De Preset
Na discussies binnen de staff en voorbereidingen aan mijn kant is dit de voorlopig preset. Deze is bijna gelijk aan het voorstel die Pek eerder deze week poste.
  • CBA_A3
  • Task_Force_Radio
  • ACRE
  • MARSOF
  • CAF_AG1.5
  • ST_HUD_A3 (client-sided)
  • VTS_WeaponResting (client-sided)
  • Weapon Safety (client-sided)
  • Outlw_magRepack (client-sided)

De laatste drie zijn optioneel, de overige verplicht.
JayArma3Lib en ACRE zullen op termijn komen te vervallen zodra ACRE2 uitkomt en deze is stabiel gebleken. Voorlopig zullen we het moeten doen met ACRE.
Tijdelijk gebruiken we TaskForceRadio ipv ACRE totdat ACRE2 er is!

Maar Sacha, hoe kan ik de mods downloaden?
Ik heb een ArmA3Sync repository klaar staan waar morgen of begin volgende week instructies voor zal schrijven. Voor die mensen die niet kunnen wachten: ArmA 3 Sync is een combinatie tussen van Yoma en ArmA 2 Launcher. Als je veel met ArmA 2 Launcher gewerkt hebt zal je ArmA 3 Sync op prijs stellen. De auto-config gegevens zijn overigens: http://ftp.delta.tangodown.nl/ port: 8123 en anoniem inloggen.

Zodra Play-withSix wat prominenter wordt en ACRE2 is stabiel kunnen we misschien overgaan naar PWS, maar tot die tijd zitten we wel goed denk ik.

Maar Sacha, wat is de filosofie achter deze preset?
Er is een reden waarom de preset tamelijk minimalistisch is heeft een reden.

Het korte antwoord is:
De bedoeling is de preset zo minimaal te laten groeien en enkel een mod toe te voegen als het echt wat toevoegen aan de gameplay en niet de zoveelste smaakje van hetzelfde pakje. Daarmee wil ik een wildgroei voorkomen van mods waardoor je niet een preset hebt van 6GB en missies onspeelbaar op termijn worden omdat de mods uit de standaard preset missen.

Het lange antwoord is een copy/paste van een discussie die ik maaanden geleden op het staf forum ben begonnen:

Maar Sacha, ik wil mod XYZ in de preset erbij hebben!
Ik heb opzich geen bezwaar tegen nieuwe mods, met een goeiuh reden? Start hier een topic in het AddOn forum en leg uit welke mod je erbij wil hebben, maar belangrijker waarom?

(Hier moet ik VCB moeten imiteren)
Zou het een positieve effect hebben op ArmA 3?
Gaan we er ook gebruik van maken?
Rechtvaardigt het de extra download en de grootte?
Komt het met veel dingen die we niet nodig hebben of niet gebruiken?
Is de mod afhankelijk van andere mods?

Doe je dit niet dan heb je heb je niet genoeg tijd genomen om erover na te denken of om het te testen en kijk je stom voor je uit wanneer het er veel dingen stuk gaan zodra je ermee gaat spelen.

Met dit gezegd, MARSOF staat in de planning om opgenomen te worden in de preset. Gezien dit op een dag een integrale onderdeel zal worden van ArmA 3 preset en scenarios heb ik een paar eisen aan gesteld.
Ik zie graag de MARSOF units in onze preset, maar gezien de huidige staat wil ik een paar garanties hebben voordat dit in de preset komt.

MARSOF is in de preset!

Maar Sacha, mijn missie die ik wil inplannen voor deze sessie heeft mod XYZ nodig?
Dit is geen probleem.

Ik herhaal:

Dit is geen probleem!

Geef a.u.b. ruim van te voren aan om welke mod dit gaat en dan zorgen wij dat op de dag zelf:
  • De mod in de preset staat zodat spelers deze kunnen downloaden!
  • De server klaar staat zodat je de scenario kan spelen!

Ter afsluiting
Ik zal over een week of twee verifySignature op 2 zetten op de publieke server zodat er enkel met de mods gespeeld kunnen worden die in de preset staan. Ik zal nog wat client-side mods zoals BlastCore en JSRS erin ook opnemen, dus je niet je hele ArmA 3 ervaring wordt daarmee om zeep geholpen. Verder komt dit de stabiliteit in de continuïteit ten goede en voorkomt het ook dat de server een 63 MB grote logfile uitspuugt waardoor de server gaat laggen, er rubberbanding optreed omdat spelers met wapen en skin mods moeten spelen die de server niet snapt en 1.4 miljoen warnings uitspuugt.

Zijn er nog vragen?

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
15-11-2013, 01:48 AM
Bericht: #2
RE: De ArmA 3 Preset
De Preset
Duidelijk en simpel genoeg voor missie-makers om deze te ondersteunen.

Natuurlijk hebben we straks wel het probleem dat huidige missies niet meer werken met ACRE2 (gezien ik geen backwards-compatibility verwacht), maar dit zal waarschijnlijk niet veel extra werk zijn.

Voor nu, mooie basis!

Misschien wel een idee om even te kijken naar problemen voor missie-makers (zoals JSRS deed/doet in de editor), en dit goed aan te geven.

Maar Sacha, hoe kan ik de mods downloaden?
Misschien handig om hiervoor een sticky en/of wiki pagina aan te maken, met daarop verschillende methodes om mods te downloaden, up-to-date te houden en te gebruiken.

De hardcore ArmA spelers zijn hier onderhand wel bekend mee, maar nieuwe spelers nog niet.

Maar Sacha, wat is de filosofie achter deze preset?
Duidelijk verhaal, al zullen de meeste mensen geen problemen hebben met 50GB aan mods Wink
Natuurlijk is het belangrijk om het simpel te houden voor missie-makers en nieuwe spelers, en vooral voor de stabiliteit van de server.

Maar Sacha, ik wil mod XYZ in de preset erbij hebben!
De vraag die ik heb; door wie en hoe word er besloten welke extra mods in de preset komen?
Word dit gedaan door de staff, of openbaar tijdens CO's en/of forum discussies? (nadat de voorwaarden zijn voldaan).

Maar Sacha, mijn missie die ik wil inplannen voor deze sessie heeft mod XYZ nodig?
Goed om te horen en zeker iets waar ik 200% achter sta. Misschien is het dan ook handig om om de mod compatibility lijst te linken voor missie-makers Wink

Vraag: Is er een lijst met mensen welke toegang hebben tot de server(s)? Zodat missie-makers hiermee contact kunnen opnemen om extra mods en/of instellingen mee af te stemmen.

Vraag 2: Op welke manier is het mogelijk om missies te test draaien? Zeker in het begin van ArmA 3, en bij nieuwe missie-makers, is het waarschijnlijk handig om een missie van te voren een keer te testen om bugs en fouten (oa RPT flooding). Misschien kan hier een beetje duidelijkheid over komen of zelfs "regels".

Ter afsluiting
Luid en duidelijk.

[Afbeelding: 4qmypz.jpg]
"we hebben een LZ nodig... met smoke..." ~ djlexNL (GC) aan Medevac
Reageren op dit bericht
15-11-2013, 11:30 AM
Bericht: #3
Duidelijk en helder, bedankt man! De filosofie 'less is more' spreekt me zeker aan.

Wel een vraag: zou je kunnen uitleggen, al dan niet een apart topic, wat de mods in de preset doen? STHUD begrijp ik wel, maar het verschil tussen ACRE en ST_ACRE_VOLUME niet, en eigenlijk CBA en Jaylib ook niet. VTS_Weaponresting heb ik nog nooit gebruikt, maar zag ik wel bij jou in je video's terugkomen, maar wat het precies doet weet ik ook niet Biggrin

Bedankt!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
15-11-2013, 12:28 PM
Bericht: #4
(15-11-2013 01:48 AM)Grezvany13 schreef:  Natuurlijk hebben we straks wel het probleem dat huidige missies niet meer werken met ACRE2 (gezien ik geen backwards-compatibility verwacht), maar dit zal waarschijnlijk niet veel extra werk zijn.
We gaan het zien. De ItemRadio wordt nu vervangen door een PRC-343 en voertuigen krijgen radios in de huidige ACRE. Ik ga er vanuit dat dit ook van toepassing is ACRE2.

(15-11-2013 01:48 AM)Grezvany13 schreef:  Misschien handig om hiervoor een sticky en/of wiki pagina aan te maken, met daarop verschillende methodes om mods te downloaden, up-to-date te houden en te gebruiken.
WIP

(15-11-2013 01:48 AM)Grezvany13 schreef:  De vraag die ik heb; door wie en hoe word er besloten welke extra mods in de preset komen?Word dit gedaan door de staff, of openbaar tijdens CO's en/of forum discussies? (nadat de voorwaarden zijn voldaan).
Dit ligt op dit moment bij de staff. Leden zijn vrij om te lobbyen voor wijzigingen en als een mod vaak genoeg vereist is wordt het vanzelf wel opgenomen. Dit zal in de toekomst wel veranderen, maar het is zaak om een herhaling van de TDNL A2 modpack te voorkomen.

(15-11-2013 01:48 AM)Grezvany13 schreef:  Vraag: Is er een lijst met mensen welke toegang hebben tot de server(s)? Zodat missie-makers hiermee contact kunnen opnemen om extra mods en/of instellingen mee af te stemmen.
Ja, deze lijst is er.
  • Staffleden

(15-11-2013 01:48 AM)Grezvany13 schreef:  Vraag 2: Op welke manier is het mogelijk om missies te test draaien? Zeker in het begin van ArmA 3, en bij nieuwe missie-makers, is het waarschijnlijk handig om een missie van te voren een keer te testen om bugs en fouten (oa RPT flooding). Misschien kan hier een beetje duidelijkheid over komen of zelfs "regels".
Hiermee, http://arma3.swec.se/server/data/62936

(15-11-2013 11:30 AM)ShortsNL schreef:  Wel een vraag: zou je kunnen uitleggen, al dan niet een apart topic, wat de mods in de preset doen? STHUD begrijp ik wel, maar het verschil tussen ACRE en ST_ACRE_VOLUME niet, en eigenlijk CBA en Jaylib ook niet. VTS_Weaponresting heb ik nog nooit gebruikt, maar zag ik wel bij jou in je video's terugkomen, maar wat het precies doet weet ik ook niet Biggrin
Goed punt, ik kom er begin volgende week op terug. X Rebirth wacht thuis op mij! Smile

Reageren op dit bericht
15-11-2013, 12:54 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-11-2013 om 12:56 PM door zoog.)
Bericht: #5
(15-11-2013 11:30 AM)ShortsNL schreef:  het verschil tussen ACRE en ST_ACRE_VOLUME niet, en eigenlijk CBA en Jaylib ook niet.
Met ST_ACRE_VOLUME kun je je stem-volume in-game aanpassen van ACRE. Ofterwijl, als je bijvoorbeeld Player vs Player speelt kun je je in-game stemgeluid op fluisteren zetten, op praten of op schreeuwen. Dit heeft invloed op de radius/afstand waarop je nog gehoord kunt worden door andere spelers in de server.

(15-11-2013 11:30 AM)ShortsNL schreef:  en eigenlijk CBA en Jaylib ook niet
Gewoon negeren, CBA is voor addon makers die ze extra functionaliteit geeft etc, en jayarma3lib is vereist voor ACRE, anders werkt ACRE niet. Het is voor de speler niet relevant wat het precies is aangezien het geen nieuwe features geeft aan de speler, maar vooral op de achtergrond nodig is Smile

(15-11-2013 11:30 AM)ShortsNL schreef:  VTS_Weaponresting heb ik nog nooit gebruikt
Daarmee kun je je wapen laten rusten op bepaalde oppervlakken, om zo betere stabiliteit te hebben (minder terugslag) bij het schieten. Denk aan muurtjes of raamkozijnen.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
16-11-2013, 12:57 AM
Bericht: #6
Thanks!
Reageren op dit bericht
19-11-2013, 02:43 PM
Bericht: #7
Ik ben des avonds bezig met de documentatie en ik hoop de spelers kant hiervan (de server-kant hiervan voor de staff is al afgerond) vanavond af te ronden.

Twee weken na het vrijgeven van de documentatie zal ik de server op verifiySignatures=2 zetten. Hiermee dwingt de server af dat voor de speler dezelfde mods vereist zijn wil je kunnen meespelen.

Reageren op dit bericht
22-12-2013, 04:50 PM
Bericht: #8
1e post aanpassen graag (geen ACRE meer dus Sad )

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Reageren op dit bericht
28-12-2013, 04:33 PM
Bericht: #9
Zou Blastcore in de preset kunnen?
Reageren op dit bericht
28-12-2013, 05:48 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-12-2013 om 05:49 PM door zoog.)
Bericht: #10
Blastcore is een client-side addon die je (als het goed is?!) kunt gebruiken op de Tangodown server.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)