Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
28-09-2013, 06:42 PM
Bericht: #1
Planetary Annihilation
Sommigen zullen het inmiddels ook gezien hebben, maar Planetary Annihilation is de 27e in beta gegaan. Je kan nu eindelijk grote motoren bouwen op asteroïden of een maan, en dat ding dan een planeet in rammen Laugh

Voor degenen die PA niet kennen, het is een enorme RTS in de stijl van Total Annihilation en Supreme Commander, maar dan op inter-planeetaire schaal: je kan vechten om een universum, op meerdere planeten tegelijk.
En zoals boven al gezegd, zul je sommigen van die kleinere planeten of asteroïden kunnen gebruiken als een wapen Ph34r

Ik zelf heb niet heel erg veel TA of SupCom gespeeld omdat ik het altijd een beetje te afstandelijk vond met die robots enzo, maar ik heb weinig zelfbeheersing wat games betreft en dus de beta aangeschafd lol. Laugh
Voornamelijk door het idee je te kunnen verstoppen op een andere planeet haha, en niet dat die maps zo klein zijn dat je altijd weet waar iemand zit.

Planeten zijn randomly generated, mensen kunnen een eigen zonnestelsel opbouwen met een editor, en op elke planeet kun je uit een aantal start-locaties kiezen die aan jou zijn voorbehouden (de tegenstander krijgt dus andere start-locaties voor zijn neus).

De prijs is wel hoog trouwens, maar via de Uber store (hun eigen website) is de game al een 10tje goedkoper dan via Steam.
Daarnaast moet ik er bij zeggen dat de alpha access NOG duurder was. De uiteindelijke game word bij de release goedkoper. Dit lijkt een rare aanpak en ze worden er behoorlijk op aangevallen door sommigen, maar dat heeft natuurlijk te maken met het feit dat dit een Kickstarter game is, en bij deze Kickstarter campaign zijn toen beloftes gemaakt bij verschillende tiers. Hoe duurder de tier, hoe eerder je de game kon spelen. Om die eerste Kickstarter backers niet tegen de borst te stoten hebben ze dus die prijzen aangehouden.

Dit is de beta trailer:

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-09-2013, 06:46 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-09-2013 om 06:46 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #2
RE: Planetary Annihilation
Ik hou een hele tijd deze game in de gaten, het ziet zeker interessant uit.

Maar als ik het heb begrepen is PA nu uit de alpha?

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-09-2013, 08:16 PM
Bericht: #3
Jup, het is sinds gisteren beta gegaan.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht
28-09-2013, 10:37 PM
Bericht: #4
k heb hem gebackt / gepleged. Maar krijg alleen de volledige game en doe niet mee aan de beta.
ziet er UBER uit Smile Wink

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Reageren op dit bericht
02-10-2013, 05:09 PM
Bericht: #5
Heb eerder vanmiddag een potje online gedaan, en allemachtig wat een schaal haha. Je moet echt met zoveel dingen rekening houden op een gegeven moment: niet alleen de normale grond zee en lucht-units, maar ook nog dingen die rondzweven boven in de atmosfeer (orbital units), en natuurlijk de nukes en anti-nukes. En vervolgens niet alleen op 1 planeet, maar op meerdere tegelijk haha.

Op de screenshots hieronder zie je mijn start-planeet en de maan die er om heen draait, waar ik een aantal motoren aan het installeren was om de maan de aarde in te boren haha.
Wat je net niet ziet is dat mijn commander ten tijde van deze screenshots al op een derde planeet zat, een grote ijsrots waar ik een 2e echte basis was begonnen.

[Afbeelding: EBFF1C63FDC35C28CF98FFCB9E0BA07C661C446A]

[Afbeelding: 2CFDBCF330F8950754FD65EEFBDD5C922E9284BE]

[Afbeelding: 02056E93D89DBB4530EA589718050E4FDDDA1AB4]

Reageren op dit bericht
02-10-2013, 08:16 PM
Bericht: #6
Ziet er zeker leuk uit, ben nu toch aan het twijfelen geraakt om het te kopen. Smile Ik hoor vele positieve reacties.

Reageren op dit bericht
18-10-2013, 10:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-10-2013 om 10:04 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #7
Dit spel komt het beste tot z'n recht wanneer je met meerdere spelers bent. Zojuist met 7 andere AI gespeeld, free-for-all.

Best heftig hoor! Op het begin ging het even shit, maar nadat mijn defences werkte en hun economie flink uit had gedund, had ik gelukkig niet meer zoveel weerstand.

De AI mag nog wat moeilijker zijn, maar intens was het zeker.

Deze spel is gebaseerd op grote schaal gevechten, geen unit limiet (althans nog niet tegengekomen) en daarnaast bouw je niet 5 of 10 units. Soms heb je gewoon een lijst open staan van 120 units, in 4 of 5 verschillende fabrieken.

Verschillende planeten heb ik nog niet geprobeerd... SiC, zin om een potje online volgende week?

StarCraft 2 moeten we eigenlijk ook nog inplannen. Smile

Reageren op dit bericht
18-01-2014, 12:22 AM
Bericht: #8
Late reactie maar prima Deadseye Laugh

Gister is er een nieuwe patch uitgekomen, die weer aardig wat nieuwe dingen toevoegd. Zo is er nu de teleporter, die gebruikt kan worden om van A naar B te komen. Dat werkt zowel op een planetaire schaal maar is met name nuttig om interplanetaire invasies op te zetten.
Zo kun je nu dus met een orbital fabber (fabricator) naar een andere planeet vliegen, een teleporter neerzetten en meteen een stroom van 100 units doorsluizen om je nieuwe stekkie te verdedigen. Deze orbital fabbers kunnen alleen enkel de teleporter op het land bouwen, de rest blijft orbital, dus moet je of je commander mee sturen (die overigens ook een teleporter kan bouwen) of meteen builder units door de teleporter sturen om fabrieken te bouwen.
Orbital is nu ook tier 1 geworden in plaats van tier 2, dus je kan veel sneller de ruimte in en kolonies starten.

Ook nieuw is de mogelijkheid om patrol area's op te zetten, die heel makkelijk de hele planeet kan omsluiten. Zo kan je dus een air factory opzetten om eindeloos scout vliegtuigen te bouwen, en de factory een patrol area om de hele planeet heen geven waardoor de vliegtuigen automatisch op pad gaan. Oh, en een stapel nieuwe units: flame tank (nog niet in actie gezien) is er een van, maar er zijn nog wat units.

Vandaag ook weer een potje online gespeeld, 5 spelers FFA.
Uiteindelijk was ik alleen over met 1 andere gozer, die later helaas een crash had. Zijn commander blies niet op, en zijn fabrieken stonden op eindeloos units uitpompen, dus heb het potje wel gewoon afgemaakt.
De kerel die nog over was, was toevallig de enige met wie ik gevochten heb. De rest heeft elkaar uitgeroeid.
We hadden een leuke stalemate, ik had hem in het begin geharassed met bots. Al snel had hij een verdedigingslinie opgebouwd waar ik op stuk liep, dus toen hield ik mijn units terug en heb een groot leger opgebouwd terwijl ik ook een verdedigingslinie opzette met laser turrets en muren die inkomende schoten blokkeren.
Hij heeft 1 grote aanval geprobeerd die niet verder kon door mijn verdedigingslinie, en met mijn inmiddels aardig opgebouwde leger heb ik het zijne geflanked en in de pan gehakt.

In de tussentijd had ik mijn commander naar een dichtbijzijnde maan gestuurd om daar de controle over te nemen en met tier 2 fabbers een aantal motoren te installeren.
Uiteindelijk een hele tijd geen actie gehad met mijn naaste blauwe buur. Ik bouwde een paar reusachtige artillerie-stukken, maar voordat ze echt goed tot hun recht konden komen kwam er een enorm leger uit de fog of war opdoemen die er overheen spoelde als een tsunami, al heeft de artillerie er nog een paar gaten in weten te slaan voordat ze kapot gingen.
Voordat de aanval plaatsvond waren de motoren op de maan echter klaar, en had ik hem op pad gestuurd op een directe lijn op mijn buur zijn basis (maakt niet uit eigenlijk, het roeit toch alles op de hele planeet uit, maar toch).
Vlak voordat mijn hele basis kapot geschoten werd, sloeg de maan in en veegde de hele aardbol schoon.

Resultaat: een volgestroomde krater waar eerst een groot fabriekencomplex stond.
[Afbeelding: 085FB8080B4ED9D4922A39883CB50601E7557745]

De andere 3 spelers waren op dit punt al kapot, en mijn buur had zijn commander naar nabijgelegen planeten gestuurd dus de slag was nog niet voorbij.
Mijn commander was voortijdig van de maan afgevlogen en is naar een metalen planeet toegegaan, waar ik inmiddels een vervangende basis aan het opbouwen was (mocht weer van niks beginnen). Na een tijd had ik een goede basis en de hele planeet in handen, en was ik begonnen onze originele planeet te herkolonizeren.
Hier wat units die terug gaan naar hun thuisplaneet:
[Afbeelding: F6B9892E93CE722D37978B8CFD7C594A58008EDC]

Een leuk overzichtsplaatje van de planeten (de 5e was de maan die ik onze woestijnplaneet in gejaagd heb, dus er waren er nog 4 over).
[Afbeelding: 9B4A2C6947264BDC2FA5FC32E90D0A8AB5005979]

Mijn buurman zat op de lava-planeet, ik op de metalen planeet en de woestijn, en uiteindelijk ook nog op de overgebleven maan.
Op de screenshot boven zie je 1 van mijn orbital death lasers met zijn berekende pad naar de vijandelijke lava planeet (hij moet zich een keer om de zon en een andere planeet heen slingeren voordat hij op locatie kan komen, dus het duurt een redelijke tijd).

Één van de andere tegenstanders had de overgebleven maan gekoloniseerd, maar aangezien hij uitgeroeid was bleef er niks over dan een ruine, die ik later tegen kwam toen ik de planeet wou koloniseren:
[Afbeelding: FC7297A2B9BDA1766873C650210C5629AC296D5A]

Het mag duidelijk zijn dat je met nogal veel dingen rekening moet houden haha Laugh

Reageren op dit bericht
18-01-2014, 12:50 AM
Bericht: #9
als ik over een jaar geen spellen meer heb te spelen van mijn steam sales ga ik hier zeker aan beginnen Smile
Reageren op dit bericht
18-01-2014, 12:58 AM
Bericht: #10
Volgende keer als ik online zou zijn, moet je me maar roepen SiC.

Maken we al die spelers af! Tongue2

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)