Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
26-07-2013, 01:12 PM
Bericht: #11
RE: DCS Donderdag [1 augustus]
Heb gisteravond ook even door de mod forum heen gekeken, staan veel interessante dingen tussen!

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2013, 07:17 PM
Bericht: #12
In, gooi mij deze keer maar in de A10 samen met sacha.
Reageren op dit bericht
26-07-2013, 07:22 PM
Bericht: #13
Dikke, Ik denk dat we ook voor de tijd mijn TARS eens moeten ontfucken. Wacko

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2013, 07:35 PM
Bericht: #14
Jep Sacha, als je tijd hebt dan kijken we er eens naar.
Reageren op dit bericht
26-07-2013, 09:30 PM
Bericht: #15
tuurlijk doe ik ook mee Wink

[Afbeelding: LKNog.jpg]
RainbowSix 3 Ravenshield word weer gespeeld.
Als je geintresseerd bent, doe mee !!!
Sessies worden wekelijks gepland
Reageren op dit bericht
29-07-2013, 01:34 PM
Bericht: #16
Ik wilde voor a.s. donderdag de volgende frequenties gebruiken:

FC3: 30.000 VHF FM
A-10c: 31.000 VHF FM
Huey: 32.000 VHF FM
Ka-50: 35.650 VHF FM (Preset 1 op R-828 control Panel)

Awacs: 119.6 VHF AM (Algemeen kanaal)
JTAC: 251.000 VHF AM

In de spoilers staat hoe dit werkt voor welke module:

FC3/ CA:

A-10c:

Huey:

Ka-50:

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel.
Reageren op dit bericht
29-07-2013, 01:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2013 om 01:49 PM door zoog.)
Bericht: #17
Nice! Moeten we ook nog iets van procedures afspreken? Wie en wanneer neemt contact op met andere flights om bijv informatie in te winnen over de status van opfor in de target area etc? Of.is dat gewoon standaard de flight lead van een specifieke module?

De hueys vertrouwden eigenlijk vorige keer qua navigatie op de black sharks. Eigenlijk kan dit natuurlijk niet, in het geval de Sharks neer gaan en de hueys nog terug moeten kunnen. Ik zal me sowieso nog inlezen op die radio navigatie, maar ik geloof ook dat grondtroepen transponders mee kunnen hebben waar de hueys op in kunnen homen met een bepaalde radio. Dat is veel minder nauwkeurig dan navigatie op die beacons van vliegvelden etc, maar geeft volgens mij wel wat houvast. (volgens mij was daar een youtube video van of in game tutorial)

Misschien ook iets afspreken van holding pattern voor hueys in de buurt van target area zodat black sharks hun ronde over target area kunnen maken om extra controle te doen.

Heb er zin in!!

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
29-07-2013, 01:54 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2013 om 02:10 PM door Laurens.)
Bericht: #18
(29-07-2013 01:47 PM)zoog schreef:  Nice! Moeten we ook nog iets van procedures afspreken? Wie en wanneer neemt contact op met andere flights om bijv informatie in te winnen over de status van opfor in de target area etc? Of.is dat gewoon standaard de flight lead van een specifieke module?

De comms tussen flights wordt inderdaad gedaan door de flight leads. Omdat als het goed iedereen wel op 119.6 MHz AM staat kan iedereen wel meeluisteren. Behalve als er besloten wordt om over te gaan op JTAC Frequentie, dan zal de comms gedaan worden tussen flight lead en JTAC.

(29-07-2013 01:47 PM)zoog schreef:  De hueys vertrouwden eigenlijk vorige keer qua navigatie op de black sharks. Eigenlijk kan dit natuurlijk niet, in het geval de Sharks neer gaan en de hueys nog terug moeten kunnen. Ik zal me sowieso nog inlezen op die radio navigatie, maar ik geloof ook dat grondtroepen transponders mee kunnen hebben waar de hueys op in kunnen homen met een bepaalde radio. Dat is veel minder nauwkeurig dan navigatie op die beacons van vliegvelden etc, maar geeft volgens mij wel wat houvast.

Ben nu aan het spelen met navigatie voor de huey's, zodat alle doelen kunnen bereikt worden door de huey's zelf.

EDIT: Dan moeten we alleen wel van FM radio switchen voor comms, want die wordt ook gebruikt voor navigatie. Gelukkig is dat niet zo erg, als we maar niet op de frequenties komen te zitten van andere flights.

(29-07-2013 01:47 PM)zoog schreef:  Misschien ook iets afspreken van holding pattern voor hueys in de buurt van target area zodat black sharks hun ronde over target area kunnen maken om extra controle te doen.

Het lijkt me inderdaad handig voor de huey's om voor de target area te wachten, voordat de huey's invliegen.
Reageren op dit bericht
29-07-2013, 03:43 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-07-2013 om 03:45 PM door zoog.)
Bericht: #19
(29-07-2013 01:54 PM)Laurens schreef:  
(29-07-2013 01:47 PM)zoog schreef:  Nice! Moeten we ook nog iets van procedures afspreken? Wie en wanneer neemt contact op met andere flights om bijv informatie in te winnen over de status van opfor in de target area etc? Of.is dat gewoon standaard de flight lead van een specifieke module?

De comms tussen flights wordt inderdaad gedaan door de flight leads. Omdat als het goed iedereen wel op 119.6 MHz AM staat kan iedereen wel meeluisteren. Behalve als er besloten wordt om over te gaan op JTAC Frequentie, dan zal de comms gedaan worden tussen flight lead en JTAC.

Ik kan het nu natuurlijk niet testen, maar de huey piloot kan dus wel op verschillende radio's tegelijk luisteren maar gewoon maar op één tegelijk spreken door middel van die knop INT,1,2,3? Of is ook het luisteren afhankelijk van waar die knop op staat ingesteld?

Edit: Wacht, ik denk dat eerste, want vorige week hoorde ik jullie wel maar jullie mij niet omdat die knop niet goed stond. Dus inkomend verkeer zal onafhankelijk zijn van waarop de radio knop staat ingesteld (en enkel afhankelijk zijn van of de specifieke radio aan staat en op de juiste frequentie zit).

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
29-07-2013, 03:59 PM
Bericht: #20
Inderdaad dat eerste Wink.
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)