Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
15-07-2013, 01:18 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-09-2013 om 11:11 AM door Pek.)
Bericht: #1
Startup parameters + uitleg
Arma3 heeft, net als Arma2, bepaalde startup parameters beschikbaar.
Alle parameters heb ik even op een rijtje gezet, plus een kleine uitleg
  • -cpuCount= Hier kan je bepalen hoeveel (fysieke) CPU's je wilt gebruiken (uiteraard niet hoger zetten dan het aantal CPU dat je bezit)
  • -exThreads= Ben er nog niet uit wat dit precies is, maar de waarde zijn 7 voor High-end Quadcores, 3 tot 5 voor midrange Quadcores, en 1 tot 3 voor Dualcores
  • -high= Zet ArmA3 als belangrijk CPU process op de kaart.
  • -maxMem= Hier kan de de waarde van het RAM geheugen bepalen. LET OP! Je kan niet zomaar wat invoeren. Er zit een bepaalde waarde aan verbonden. Bijvoorbeeld: 8192 (8GB) || 4096 (4GB) || 2048 (2GB0 || 1024 (1GB)
  • -noPauze Zorgt ervoor dat het spel niet op pauze springt tijdens een Alt+tab. Ideaal voor Multitaksers, Missiondevelopers en streamers
  • -noSplash Hiermee sla je de blaartrekkende introsequence van ArmA3 over..
  • -world=empty Laad een lege map in het menu, wat het opstarten versneld.
  • -nologs Zorgt ervoor dat Arma 3 niet alles blijft loggen. Kan een FPS verhoging van 10 opleveren, maar bij een crash kan je niet nagaan wat de oorzaak is.

** -cpuCount en -exThread kunnen veel helpen het spel makkelijker te laten lopen, aangezien die waarden de load verdelen over de CPU/GPU.

Voorbeeld:
Code:
-cpuCount=4 -exThreads=7 -high -maxMem=8192 -noPause -noSplash -world=empty

In Steam:
[Afbeelding: oAN7USU.jpg]

Bron: Day0 Forums

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
15-07-2013, 01:21 PM
Bericht: #2
RE: Startup parameters + uitleg
Mooi om dit eens uitgelegd te zien staan allemaal, erg handig. Thanks Pek!

.
[Afbeelding: tdnl_sig.jpg]

***** Check de Tangodown video's op Youtube *****
****** Check mijn ArmA2 video's op Youtube ******

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Steam
Reageren op dit bericht
15-07-2013, 01:27 PM
Bericht: #3
Ja een heel heldere uitleg, makkelijk en simpel. Super daar heb ik veel aan!! +1

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
15-07-2013, 01:52 PM
Bericht: #4
Thumbsup Thumbsup
Reageren op dit bericht
15-07-2013, 01:59 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-07-2013 om 02:00 PM door zoog.)
Bericht: #5
Nice. Zelf gebruik ik vooral die nosplash enz, heb nog nooit wat met cpucount of maxmem gedaan, zal het eens gaan proberen Smile

(15-07-2013 01:18 PM)Pek schreef:  
  • -cpuCount= Hier kan je bepalen hoeveel (fysieke) CPU's je wilt gebruiken (uiteraard niet hoger zetten dan het aantal CPU dat je bezit)

Vraagje: gaat het hier niet om het aantal fysieke cores ipv fysieke CPU's? Over het algemeen hebben de meeste PC's toch één fysieke CPU, waar vervolgens weer meerdere cores in zitten (die dan ook weer via hyperthreading gesplitst kunnen worden). Ik heb die specifieke parameters nog nooit gebruikt, dus ff checken Smile

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
15-07-2013, 02:16 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-07-2013 om 02:27 PM door Arctor.)
Bericht: #6
Ja zoiets hoorde ik ook over mijn octa-core. Dat het eigenlijk 2x een quad-core is. Ik heb wel eens met cpuCount/maxmem/exthread gekloot maar het had eigenlijk alleen maar een negatieve impact op fps op mijn machine. Probeer het uit, misschien werkt het voor jou en win je er wat frames mee!

Tevens zegt iedereen dat je beter maxmem niet gebruikt en memory in de settings op default zet. Arma gebruikt niet meer dan 4 gig (weet niet zeker bij A3 maar vermoed dat het hetzelfde is). Performance zou iets beter moeten zijn op default dan op high.

Ook kunnen shadows high/texture-detail high een performance boost geven (tov low) omdat dat het proces op de cpu dwingt en de video-kaart ontlast. Zoiets...? Het bespaart bij mij 10-15 frames en het ziet er veel beter uit op high

Weet iemand het verschil tussen -maxmem en -maxvram? Edit: nm, google Smile

[Afbeelding: k37iFCE.jpg]
Reageren op dit bericht
15-07-2013, 03:25 PM
Bericht: #7
Ik gebruik nog altijd Arma 2 Launcher, deze werkt ook perfect voor Arma 3. Hier kun je al deze dingen gewoon aanvinken, en thats it! Smile

[Afbeelding: Naamloos.jpg]

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
16-07-2013, 11:29 PM
Bericht: #8
Citaat:Vraagje: gaat het hier niet om het aantal fysieke cores ipv fysieke CPU's? Over het algemeen hebben de meeste PC's toch één fysieke CPU, waar vervolgens weer meerdere cores in zitten (die dan ook weer via hyperthreading gesplitst kunnen worden). Ik heb die specifieke parameters nog nooit gebruikt, dus ff checken Smile
\

Waarschijnlijk bedoel ik dat ook, alleen heb ik het verkeerd verwoord! Tongue2
Thanks voor de headsup!

Citaat:Ik gebruik nog altijd Arma 2 Launcher, deze werkt ook perfect voor Arma 3. Hier kun je al deze dingen gewoon aanvinken, en thats it! Smile

Kan inderdaad ook. Echter sommige hebben baat bij een handmatige aanpak.

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
12-09-2013, 11:32 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-09-2013 om 09:39 AM door djlexNL.)
Bericht: #9
Arma 3 verbetering
Als je wat instellingen hebt wat een gameplay verbetering kan opleveren, meld ze dan hier.

ik hoorde vanavond namelijk dat als je EDIT -nologs in je shortcut toevoegd je 10 extra framerate erbij krijgt omdat hij niet conitu alles zit te loggen (bijhouden).

heb jij een goede tip?

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Reageren op dit bericht
12-09-2013, 11:53 PM
Bericht: #10
RE: Arma 3 verbetering
-nologs

dat is diegene die je moet hebben lex
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)