Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
25-03-2013, 11:52 AM
Bericht: #21
RE: Door Kickers
Citaat:Maar goed, met uitspraken zoals " Minimaal 3D inderdaad " en " Blegh.. Van top down? lijkt me niks.. " geeft Pek eigenlijk aan niet zo zeer een tactical gamer te zijn zoals de banier in zijn onderschrift, maar een (Tactical) FPS gamer.

Gaan we bitchen? Tongue2 En 3D en tactisch zijn heerlijk te combineren. Ik hou ook van Command and conquer en CoH.. En dan zijn niet top down games, maar bird-eyes view gamen. Ik geef mijn mening over het spel door kickers. Ik vind het zelf niet aantrekkelijk. Omdat ik een dame afwijs om wat voor reden dan ook, betekend toch niet dat ik niet op dames val?

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
25-03-2013, 12:08 PM
Bericht: #22
Maar C&C en CoH zijn ook strategie spelen. De schaal en de scope zijn niet te vergelijken met tactische games als Door Kickers en Frozen Synaps. Met Door Kickers heb je geen resources (anders dan je mannen en grenaten etc), inkomsten die je moet beschermen, meerdere typen units, een leger die onderhoud nodig heeft etc etc. Een spel met een isometric view is niet per definitie te vergelijken met een ander spel met een isometric view.

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
25-03-2013, 12:14 PM
Bericht: #23
(25-03-2013 12:08 PM)Sacha schreef:  Maar C&C en CoH zijn ook strategie spelen. De schaal en de scope zijn niet te vergelijken met tactische games als Door Kickers en Frozen Synaps. Met Door Kickers heb je geen resources (anders dan je mannen en grenaten etc), inkomsten die je moet beschermen, meerdere typen units, een leger die onderhoud nodig heeft etc etc. Een spel met een isometric view is niet per definitie te vergelijken met een ander spel met een isometric view.

Ik vergelijk ze ook niet. Ik geef alleen maar aan dat C&C en CoH ook tactische games zijn, puur omdat ze zei dat me banner niet klopt. Door kickers trekt me gewoon niet. Jij hebt ook wel games waarvan je "Mehh, no thanks" zegt.

Be a yardstick of quality. Some people aren't used to an environment where excellence is expected.
Reageren op dit bericht
25-03-2013, 12:20 PM
Bericht: #24
Maar C&C en CoH zijn geen tactische games.

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
25-03-2013, 12:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-03-2013 om 12:34 PM door Pek.)
Bericht: #25
Niet als je ze op recruit speelt nee. Uitdaging zat. Al eens een 3-way Global conquest match geprobeert met Brutal AI in C&C3: KW? Damn yeah dat je tactiek nodig hebt om te winnen..

En wie bepaald dat het geen tactische games zijn? Ghost recon zou ook een normale Shooter FPS kunnen zijn.
Wie bepaald of een spel tactisch is? Games zoals waren bedoeld and Strategie spel, welke tactisch gespeeld dienen te worden. Kijk, dat je als fucktard beetje units gaat lopen spammen in meatgrinder style, is dat je eigen keuze. En er zit ook een stukje Resource management bij.

Games zoals BF3 kan je ook tactisch spelen. neem een voorbeeld aan de funwar tegen DD. Toen werden we ingemaakt omdat hun tactiek toepaste, waardoor ze een ondoordringbare verdedigingslinie hadden. Verder dan de 1ste 2 MCOMS kwamen we niet. En vergeet games zoals WoT en War Thunder niet. In WoT probeer je ook allemaal beetje een tactische positie in te nemen (Hence the term: probeer) en ga je voor "See them before they see you/shoot before they shoot you) en bij War Thunder moet je samenwerken met je sqaudron om bijvoorbeeld vijandige kisten van je staart af te houden. Het ligt allemaal aan hoe je het bekijkt.

Reageren op dit bericht
25-03-2013, 01:05 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-03-2013 om 01:06 PM door zoog.)
Bericht: #26
(25-03-2013 12:33 PM)Pek schreef:  Kijk, dat je als fucktard beetje units gaat lopen spammen in meatgrinder style, is dat je eigen keuze.
LOL Laugh

Of iets tactisch is wordt IMO inderdaad over het algemeen vooral bepaald door hoe je de game speelt. Het ene spel kan natuurlijk van nature hiervoor een beter platform zijn dan het andere (vrije keuzes vs tunnel shooter, one shot-one kill moeilijkheid vs bestormen en hakken etc). Maar veel games kunnen tactisch gespeeld worden, ongeacht of het zo bedoeld is en of het wel effectief is (dat laatste hopelijk wel).

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
25-03-2013, 01:12 PM
Bericht: #27
Citaat:Maar veel games kunnen tactisch gespeeld worden, ongeacht of het zo bedoeld is en of het wel effectief is (dat laatste hopelijk wel).

Counter-Tactics..Ik voel een paradox..

Reageren op dit bericht
25-03-2013, 02:08 PM
Bericht: #28
Elk spel kent wel tactiek. Ook dingen als voetbal hebben tactiek. Het onderscheid zit hem wat mij betreft in tactisch realisme. Kun je in de game real life tactics toepassen of niet?
Imo kan dat bij een game als Command and Conquer niet. Starcraft 2 heeft ook bakken tactiek nodig, maar je hoeft Sun Tzu er niet bij te halen. Verder prima games waar ik veel van kan genieten Tongue2

En alles kan inderdaad met een bepaalde tactiek gespeeld worden. Plants versus Zombies heeft ook een tactiek Tongue2 En BF3 zou je inderdaad enigzins tactisch kunnen spelen maar uiteindelijk is het wel een game die dat niet echt verder promoot dan 'gooi een munitiekist tegen je kameraad aan'. Tactiek is wel mogelijk maar je kan ook net zo goed runnen and gunnen. En in dat opzicht kan het dus als non-tactisch gezien worden ten opzichte van een game als RO. Een game als Ghost Recon aan de andere kant vereist wel tactiek omdat je zo snel dood bent, de AI flink agressief is, en daarnaast de maps het ook toestaan om meerdere routes te zoeken en verschillende tactische oplossingen te vinden voor je probleem.

Uiteindelijk komt het dus wel een beetje neer op van wat voor tactiek je geniet. Door Kickers vereist meer real life tactieken dan een potje Starcraft 2. Hoe stack je je team op bij een deur, wie gaat waar heen, wat doe je als een vijand van achteren op het geluid af komt, hoe houd je het beste compleet overzicht over de situatie, etc.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht
25-03-2013, 04:39 PM
Bericht: #29
Ik persoonlijk vind een game het predicaat "tactisch" verdienen als tactisch spelen ook echt een voordeel bied, niet zoals wat SiC zei over BF3. "Tactisch-realisme" is die tactiek, die dan zowel in de game als in real life toepasbaar en effectief moet zijn.

My 0,02 cents.

[Afbeelding: KpkVR.jpg]
Stand up and fight! Fight for a better day!
Reageren op dit bericht
25-03-2013, 07:05 PM
Bericht: #30
Fillumpie van missie 13, dacht, laat ik fraps eens aanzetten. Misschien leuk om te zien hoe iemand anders het speelt qua tactieken en manouvers.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)