Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
29-08-2012, 06:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-08-2012 om 06:52 PM door Nimster.)
Bericht: #1
Falcon BMS Training: Do 06-09
Ik denk dat het een goed idee is om een keer een trainingsvlucht voor BMS te doen. Schikt donderdag 06-09 jullie? Je moet dit niet echt zien als een training zoals we die kennen van ArmA, maar meer een soort van oefensessie. Informeel maar serieus.

Dingen die we kunnen oefenen:
  • Brevity en comms
  • Omgaan met bullseye (lezen en doorgeven)
  • Air-to-air
  • Formatievliegen en wingman zijn
  • Data Link
  • Pop-up attack (nap of the earth)

Etc.

Wie doet mee?

Zie ook de BMS wiki pagina:

http://www.tangodown.nl/wiki/index.php?title=Falcon_BMS

Relevante Krause video's:

Wordt er morgen (30-08) ook gevlogen trouwens? Zo ja, dan kom ik wat later.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
29-08-2012, 10:23 PM
Bericht: #2
RE: Falcon BMS Training: Do 05-09
Count me in!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
30-08-2012, 10:10 AM
Bericht: #3
goed idee, ik kom ook.
vandaag ga ik ook vliegen dus wat bedoel je met wat later? voor mij is het geen probleem om om 2100 te beginnen.
Reageren op dit bericht
30-08-2012, 10:51 AM
Bericht: #4
Bedoel je woensdag 5-9 of donderdag 6-9?
Reageren op dit bericht
30-08-2012, 11:38 AM
Bericht: #5
het zal wel donderdag 6/9 zijn. doorgaans is donderdag de vliegdag
Reageren op dit bericht
30-08-2012, 06:50 PM
Bericht: #6
Donderdag 06-09 inderdaad.

Ik zal wel even een TE ervoor maken.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
31-08-2012, 01:17 PM
Bericht: #7
RE: Falcon BMS Training: Do 06-09
De donderdag gaat helaas niet lukken.
Reageren op dit bericht
02-09-2012, 02:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-09-2012 om 03:12 PM door Nimster.)
Bericht: #8
Ik vraag me af hoe we het beste bullseye kunnen oefenen. Hebben jullie enig idee? Beter gezegd, weten jullie überhaupt hoe bullseye werkt?

Zie ook deze video op 1080p fullscreen, op 23:14. De flight lead vraagt een picture update aan AWACS en krijgt als reactie een groep bandits op een bullseye positie, waarna hij de HSD cursor gebruikt om die bullseye te vinden. Zo kun je dat dus doen. Vlak daarna zie je hem een air contact delen met de lead.

http://www.youtube.com/watch?v=xE7P4E7X_...ge#t=1394s

De reeks nummers aan de rechterkant van de HSD (als die SOI is) slaat dus op de bullseye onder de cursor, die je kunt slewen. De linker bullseye op de HSD is (denk ik) de bullseye van hetgeen wat je gelocked hebt. Zelfde geldt voor de linker bullseye op de FCR. En de bullseye linksonder op je HUD is je eigen bullseye, alsook het blauwe 'kompas' linksonder op de FCR en HSD. Toch? Kan iemand die hier iets meer over weet dit even uitleggen?

Ik ben zelf nauwelijks een autoriteit op het gebied van BMS, hoewel ik bekend ben met de meeste basics. Maar sommige dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Vooral de FCR geeft me af en toe problemen.

Help! Tongue2

EDIT: om even een idee te geven van hoe we deze training (oefensessie is het meer) gaan aanpakken: we stijgen op vanaf één van de AB's in Zuid-Korea en vliegen naar de KOTAR range. Tussen de eerste paar steerpoints oefenen we formaties (finger 4 en trail) en maken we zig-zag bewegingen zodat we het in formatie blijven kunnen oefenen. Ook oefenen we het delen van markpoints en posities via de Data Link. Bij steerpoint 3 gaan we nap-of-the-earth richting KOTAR. Eenmaal dichtbij de range gaan we in trail formatie, vliegen we 30 graden links of rechts van de range, en op ~2.4 mijl van het doel gaan we 35 graden neus omhoog om op die manier een pop-up attack te doen. Iedereen werpt elk twee bommen af en gaat weer in formatie. Op de terugweg kunnen we eventueel bullseye oefenen, hoewel ik zoals gezegd niet weet hoe we dit het beste kunnen doen.

Air-to-air kunnen we, als er tijd voor is, in een andere TE oefenen.

EDIT 2: meer bullseye info: http://falcon4.wikidot.com/concepts:bullseye

Reageren op dit bericht
03-09-2012, 08:37 PM
Bericht: #9
Hey Nimster,

Bullseye is niet zo heel erg moeilijk, echter zal je dit wel moeten oefenen.

Bullseye is een vast punt op een map van je missie welke uiteraard niet bekend is bij de vijaard. Wink
Vanaf het middepunt van bullseye wordt een circle gemaakt met ringen van 20 mijl tot volgens mij 180 mijl. Voor tackoff met rechtermuis en klik op Bullseye. Je ziet dat er een grote blauwe circle door de kaart loopt.

Als er een call wordt gemaakt door een awacs dat een Bogey vanaf bullseye 090 60 miles wordt geroepen, dan is de bogey 60 mijl ten oosten van het bullseye punt. Het is dus belangrijk dat je weet waar je je op dat moment op de map bevindt ten opzichte van het bullseye punt. In je hud links onder kan je je eigen positie zien ten opzicht van bullseye. Mooi voorbeeld wordt op deze website gegeven. http://www.185th.co.uk/squad_info/traini...ic_n&b.htm

Hoop dat jullie er iets aan hebben.
Reageren op dit bericht
04-09-2012, 06:03 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-09-2012 om 06:05 PM door Nimster.)
Bericht: #10
(03-09-2012 08:37 PM)Jankaas schreef:  Hey Nimster,

Bullseye is niet zo heel erg moeilijk, echter zal je dit wel moeten oefenen.

Bullseye is een vast punt op een map van je missie welke uiteraard niet bekend is bij de vijaard. Wink
Vanaf het middepunt van bullseye wordt een circle gemaakt met ringen van 20 mijl tot volgens mij 180 mijl. Voor tackoff met rechtermuis en klik op Bullseye. Je ziet dat er een grote blauwe circle door de kaart loopt.

Als er een call wordt gemaakt door een awacs dat een Bogey vanaf bullseye 090 60 miles wordt geroepen, dan is de bogey 60 mijl ten oosten van het bullseye punt. Het is dus belangrijk dat je weet waar je je op dat moment op de map bevindt ten opzichte van het bullseye punt. In je hud links onder kan je je eigen positie zien ten opzicht van bullseye. Mooi voorbeeld wordt op deze website gegeven. http://www.185th.co.uk/squad_info/traini...ic_n&b.htm

Hoop dat jullie er iets aan hebben.

Yep, ik was al bekend met het concept. Alleen ik zou niet weten hoe je dit zou kunnen oefenen. Ach, hoeft misschien ook niet. Het enige waar je bullseye eigenlijk voor gebruikt is de locatie van contacts en je eigen positie doorgeven. Als een friendly jou bijvoorbeeld lockt zou je "Buddy spike" + jouw bullseye positie kunnen doorgeven over de radio.

Het spreekt ook wel een beetje voor zich.

Trouwens, als jullie bepaalde dingen op de wiki willen zien, let me know Smile

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)