Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
19-08-2012, 05:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-08-2012 om 05:25 PM door Physiq.)
Bericht: #11
RE: Total War: Rome 2
(19-08-2012 03:27 AM)Jaimy schreef:  
(17-08-2012 07:08 PM)Physiq schreef:  Ik ben helemaal verslaafd aan Empire Total War op dit moment.

Dat is toevallig de enige Total War die ik heb, hij is inderdaad erg gaaf Smile Alleen vind ik het erg vervelend dat je je lijninferanterie niet in een horizontale lijn kan zetten. Of ik ben blind.
Je kunt ze wel in een horizontale lijn neerzetten.
Ik doe niets anders.

Ik heb meestal 6 secties van 120 man aan Line Infantry.
Die verdeel ik in 2 groups.
1 group voor, 1 group achter.

Elke X is een sectie.
De formatie is dus als volgt:
X X X
X X X

Die verplaats ik dan als één geheel naar voren (dat is zo vet om te zien)

Oké. Ik ging er te ver op in.

Je moet de sectie van infanterie selecteren.
Daarna houd je rechtermuisknop in op de positie waar je de meest linker man wilt hebben en sleep je de muis naar rechts.
Als het goed is zie je dan een lijn aan groene pijltjes (elk pijltje is een man)
Als je hem helemaal naar rechts sleept neemt je sectie een horizontale lijn aan.
Als je hem dan weer iets terug neemt en naar achter, neemt je sectie 2 horizontale lijnen aan.
Druk je hem dan weer verder naar links en naar achter, stacken ze achter elkaar.
Stel dat X nu een man is, dan ziet het er zo uit:
X X
X X
X X
X X
etc etc
Het is even oefenen maar zo gaat het wel.

Als je een goed land hebt opgebouwd die voldoende inkomsten heeft neem ik meestal een 5:2:1 ratio aan.
5 infanterie (meestal 4 lines en 1 Rangers of 5 line infantry), 2 cavalry, 1 artillerie.
Ik speel als de USA dus misschien heten ze anders als Rangers in jouw land maar anders moet je even kijken hoe ze bij jouw land heten.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
20-08-2012, 03:37 AM
Bericht: #12
(19-08-2012 05:23 PM)Physiq schreef:  
(19-08-2012 03:27 AM)Jaimy schreef:  
(17-08-2012 07:08 PM)Physiq schreef:  Ik ben helemaal verslaafd aan Empire Total War op dit moment.

Dat is toevallig de enige Total War die ik heb, hij is inderdaad erg gaaf Smile Alleen vind ik het erg vervelend dat je je lijninferanterie niet in een horizontale lijn kan zetten. Of ik ben blind.
Je kunt ze wel in een horizontale lijn neerzetten.
Ik doe niets anders.

Ik heb meestal 6 secties van 120 man aan Line Infantry.
Die verdeel ik in 2 groups.
1 group voor, 1 group achter.

Elke X is een sectie.
De formatie is dus als volgt:
X X X
X X X

Die verplaats ik dan als één geheel naar voren (dat is zo vet om te zien)

Oké. Ik ging er te ver op in.

Je moet de sectie van infanterie selecteren.
Daarna houd je rechtermuisknop in op de positie waar je de meest linker man wilt hebben en sleep je de muis naar rechts.
Als het goed is zie je dan een lijn aan groene pijltjes (elk pijltje is een man)
Als je hem helemaal naar rechts sleept neemt je sectie een horizontale lijn aan.
Als je hem dan weer iets terug neemt en naar achter, neemt je sectie 2 horizontale lijnen aan.
Druk je hem dan weer verder naar links en naar achter, stacken ze achter elkaar.
Stel dat X nu een man is, dan ziet het er zo uit:
X X
X X
X X
X X
etc etc
Het is even oefenen maar zo gaat het wel.

Als je een goed land hebt opgebouwd die voldoende inkomsten heeft neem ik meestal een 5:2:1 ratio aan.
5 infanterie (meestal 4 lines en 1 Rangers of 5 line infantry), 2 cavalry, 1 artillerie.
Ik speel als de USA dus misschien heten ze anders als Rangers in jouw land maar anders moet je even kijken hoe ze bij jouw land heten.

Ah nice! Straks eens uitproberen Smile
Reageren op dit bericht
20-08-2012, 05:35 PM
Bericht: #13
Geloof het of niet, maar op release was Empire total war een van hun slechtste games...
Met Napoleon total war hebben ze wel veel goed gedaan.

Rome total war is denk ik nog steeds een van hun betere games en Shogun 2 is eigenlijk ook een pareltje, maar de setting is wellicht niet voor iedereen.
Reageren op dit bericht
20-08-2012, 06:19 PM
Bericht: #14
Rome total war IS hun beste game vind ik (ik vind de romeinen ook gewoon erg interessant enz) en shogun is leuk maar komt lang niet in de buurt en napoleon en empire (en fall of the samurai) heb ik niet omdat ik de man op man zwaardgevechten echt veel leuker en mooier vind en daarbij moet je ook veel meer nadenken bij welke troepen je in een leger doet en de strategie is ook een stuk moeilijker omdat; je moet je boogschutters verdedigen met speren en je cavelerie niet met speren in aanraking laten komen en je zwaardvechters en boogschutters zijn meestal weer slap tegen cavelerie enz enz. en bij die empire enz hoef je als er cav aan komt alleen of zo'n vierkant te maken of ze doodschieten voor ze bij je komen en voor de rest hoef je alleen te flanken en zorgen dat er zoveel mogelijk van je mannen schieten. (dit is mijn mening kort uitgelegd ik weet dat er bij allebij wel wat meer komt kijken)
Reageren op dit bericht
21-08-2012, 12:34 AM
Bericht: #15
(19-08-2012 05:23 PM)Physiq schreef:  Ik speel als de USA dus misschien heten ze anders als Rangers in jouw land maar anders moet je even kijken hoe ze bij jouw land heten.
Hoezo speel je met een ander land dan Nederland?? Mad

Ik snap de haat richting Empire niet zo eerlijk gezegd. Misschien dat de setting je niet bevalt maar om het een slechte game te noemen slaat in mijn ogen nergens op.
Reageren op dit bericht
21-08-2012, 01:04 AM
Bericht: #16
Tijdens de release van Empire zoog het spel wel hard. Bagger AI die geen battle line wist te maken, enorm veel performance issues, crashes, Diplomacy AI die het tegenovergestelde deed van de Campaign AI etc.
Pas een jaar later werd het echt beter speelbaar.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
21-08-2012, 10:48 AM
Bericht: #17
Klopt, maar zover ik mij kan herinneren was dit niet echt uniek aan Empire. Eigenlijk een beetje eigen aan games van CA. (net als bethesda trouwens)
Reageren op dit bericht
21-08-2012, 12:21 PM
Bericht: #18
Medieval 2 was op release ook buggy. Tja 't is juist dat CA wel vaker zo'n stoten uithaalt. Rome was naar het schijnt ook zo op release, maar ik ben dat pas beginnen spelen na de patches denk ik.
Empire vind ik persoonlijk hun zwakste game, maar ik heb achteraf (achter x aantal patches) ook veel plezier gehad aan de game. Empire heeft heel weinig variatie in units (zonder DLC), weinig variatie in maps, en voor zover ik mij kan herinneren zijn er geen steden te zien wanneer je een battle uitvecht.
Reageren op dit bericht
09-05-2013, 03:26 PM
Bericht: #19

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
09-05-2013, 06:06 PM
Bericht: #20
54 euro in pre-order op steam, ik bedank.

[Afbeelding: NzYGl.jpg]
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)