Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)




 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
07-08-2012, 06:28 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-08-2012 om 06:30 PM door zoog.)
Bericht: #31
RE: Operation Porcupine 17/08
(07-08-2012 05:21 PM)djlexNL schreef:  shit je bent me voor, ik legde dit al net neer bij vixen.

een oplossing om een timer erop te zetten misschien
of een squad achter te laten.. (vind ik niet zon goede)
mss eerst west clearen en dan een squad terug laten gaan naar oost en simultaan de boel opblazen.. yeah!! is dat em?

Ik denk niet dat het zo verstandig is om een groep op te splitsen en uit elkaar te zetten. Wat als er iets onverwachts gebeurd nadat de radar torens zijn opgeblazen? De groep is dan te verspreid en verzwakt. Sowieso ga je radiocontact verliezen op de 343 op die afstand (in de praktijk is de range van de 343 in arma maar 200 meter, althans 6 maanden terug getest). Ook als een vuurteam terug gaat, een gebied dat clear is hoeft niet clear te blijven, je kan altijd tegen een andere onverwachte patrouille oplopen.

Is er een reden waarom de detonatie perse tegelijk moet gebeuren?

Maar zijn dit trouwens niet ook overwegingen voor de pelotonscommandant? Is er een pelotonscommandant? Ik neem aan dat jij niet de leiding neemt Lex, als medic? Tongue2

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-08-2012, 06:28 PM
Bericht: #32
RE: Operation Porcupine 17/08
(07-08-2012 05:21 PM)djlexNL schreef:  een oplossing om een timer erop te zetten misschien

een timer gaat als het goed is gewoon af ook al ben je 10 km ver dus dat is het beste optie.

Hi
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-08-2012, 06:50 PM
Bericht: #33
RE: Operation Porcupine 17/08
assistent at specialist ovb
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-08-2012, 06:56 PM
Bericht: #34
RE: Operation Porcupine 17/08
mocht je niet kunnen Tom dan dat graag t.z.t. melden op dit forum.

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2012, 12:36 PM
Bericht: #35
RE: Operation Porcupine 17/08
Ik zit er wel aan te denken om een Pelotonscommandant erin te zetten en ook een VTL Alpha.
zodat we de structuur helemaal compleet krijgen. Het is wel zo dat er dan wat meer mensen bij moeten Biggrin in ieder geval al 3.

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2012, 01:13 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-08-2012 om 01:14 PM door zoog.)
Bericht: #36
RE: Operation Porcupine 17/08
Eigenlijk, eigenlijk als we de structuur eenduidig willen aanhouden, dan is het aan de groepscommandant van een groep om te bepalen hoeveel vuurteams hij wilt en dus hoeveel bijbehorende VTLs. Of sterker nog, hij heeft altijd binnen de groep een 2IC (second in command) die bij de indeling van 2 vuurteams automatisch vuurteam Bravo onder zijn hoede neemt (als de GC óók VT Alpha aanstuurt). Als de GC geen vuurteam wilt aansturen wordt de 2IC VTL Alpha en wordt de 3IC VTL Bravo. Eigenlijk heel simpel Ph34r

Eigenlijk is het dus niet helemaal correct dat we van te voren slots maken met een indeling van 2 vuurteams met 2 VTLs onder één groep waarmee we de vrijheid van de GC beperken. Het is wel de meest gebruikelijke indeling(!) en dus een automatisme van ons allemaal (en de plaatjes in de Wiki zijn er ook op gebaseerd), maar het veroorzaakte vorig jaar ook klachten omdat het gevoel ontstond dat een groep áltijd uit twee vuurteams moet bestaan. Dit is echter niet de eis, de groepscommandant mag zélf bepalen of hij twee of misschien wel drie vuurteams nodig heeft afhankelijk van hoe hij een bepaalde situatie wilt benaderen. Daarvoor kan hij zijn 2IC en 3IC inzetten.

God, in tekst klinkt het waarschijnlijk weer heel verwarrend Laugh Maar in de basis is het eigenlijk heel simpel en logisch.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2012, 01:25 PM
Bericht: #37
RE: Operation Porcupine 17/08
Ik heb een vraagje over groep 3. Deze moet dmv een zodiac zich verplaatsen naar 084149 om dan stealthy verder land inwaarts te trekken. In de teken der stealth vraag ik me af of het verstandig is om groep 3 direct een haven in te sturen met genoeg wegen in de buurt waar lichten aan staan, infantery en voertuigen kunnen patrouilleren. Is de huidige insertion wel verstandig?

Wat me ook opgevallen is dat bij een voorgaande uitvoering insertion en overwatch elders plaatsvond:
[Afbeelding: arma2oa2012-02-1214-08-24-45.jpg]

De overwatch bevind zich niet bijna boven op de Arty wat geCASed moet worden. Cas met hoofdletter C met de huidige plan. Wink Als ik de height map zo bekijk lijkt het erop dat de overwatch op een veel hogere positie lag en daarmee meer uitzicht over het veld had ipv de vallei waar de arty zich in begeeft.

My $0,02.

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2012, 05:42 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-08-2012 om 07:37 PM door Gard3nX.)
Bericht: #38
RE: Operation Porcupine 17/08
Voor de mensen van 1.1.

WIE
De groep 1.1:
1.1 infanteriegroep:
Alpha
Groepscommandant: Gard3nX
rifleman (backpack): Exodus

grenadier: Zoog
machinegunner: Badassclown

Bravo
vuurteamleider:
at-specialist:Spliffz

assistent at-specialist: TomH ovb
medic: Djlex

Je ziet elke keer 2 namen dik gedrukt en dan niet. Dat zijn de buddy's voor de avond.

Veder zijn ook nog 1.2 en 1.3 in het gebied.
WAT
We moeten 1 radar in het Oosten en 1 in het Zuiden vernietigen om als volgt 2 krijgsgevangen te gaan bevrijden die gevangen zijn genomen door de Russen.
WAAROM
Om het lucht ruim boven het vliegveld veiliger te maken. De radars zijn verbonden met AA systemen op bij de eiland waar door het luchtruim onveilig is. De krijgsgevangen zijn friendly's. Na de missie gaan we nog gezamenlijk debriefen over de situatie.
WAAR
In het zuiden op een klein eilandje van Podagorsk treden we op. De vijanden zijn zwaar bewapend en hebben gepantserden rupsvoertuigen (tanks). Wat het weer zal worden weet ik niet dus ga van het ergste uit dan valt alles mee.

We vetrekken van de LUP naar coördi:097153 in een RHIB om als volgt richten het zuiden te trekken naar coördi:099166 van daar uit verplaatsen we ons naar coördi:87164 om daar de radar uit te schakelen met 1.2 (die van uit het westen komt) en gezamenlijk verplaatsen we ons naar de POW waar de krijgsgevangen zitten.

De 1.2 groep vertrek helemaal naar het westen op coördi:072148 en komen we pas weer tegen bij de Radar in het zuiden. 1.3 gaat richting het westen en stopt op in het midden van het eilandje op coördi: 084149.

zover ik weet zijn er alleen de vijanden op het eiland + krijgsgevangen.
WANNEER
Vrijdag, 17 augustus Tijd: 19:45 uur joinen, 20:00 uur start met een lock op de server, 20:05 uur vertrek, 22:00 uur eind met debrief in TS. 22:30 einde debrief.
HOE
We verplaatsen ons van de LUP richting de coördi: 097153 om van daar uit in single File (collumn) te verplaatsen richting de Radar in het oosten.

Als de voorste man de radar of vijand in zicht heeft. meld die dat gelijk en komen we op Extended file (line) om vanuit daar een aanvalsmanoeuvre te doen. Mocht het noodzakelijk zijn gaat Bravo van rechts flanken.

Als eenmaal de radar destroyed is verplaatsen we ons weer in Single file (collumn) richting coördi:099166 Van daar uit houden we even halt om de situatie te bij kijken over er vijandelijk activiteit is rondom het vliegveld.

Mocht er niks zijn lopen we in Single File (collumn) veder anders gaan we of op een linie rennend voorwaarts of bumpend. (zorg er ook voor dat je de bumpen skill kent (ken je hem niet vraagt het even aan me) ).

Dan verplaatsen we ons weer veder in Single File (collumn) naar Radar zuid en daar komen we weer op Extended File (line) om als volgend radar zuid kapot te maken. Let op friendly fire er zijn nu eigen troepen bij het object.

Vandaar uit trekken we samen met 1.2 richting de POW.

Whatt If
Mocht de IC dood gaan neemt de 2IC het over. Mocht die dood gaan neemt de bovenste man het over. Exodus, mocht hij sterven gaat het rijtje af omlaag.

Dit is globaal een BEVELSUITGIFTE.

Lees het goed door mocht je vragen hebben vraag het.

ik wil nog coördineren met Rasa over de situatie bij radar zuid.

1.1 heeft ook nog een plaatsje vrij voor een VTL vol je geroepen om je aan te melden. (voor mensen uit 1.1 en voor mensen die zich nog niet hebben op gegeven)

Hi
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2012, 05:43 PM
Bericht: #39
RE: Operation Porcupine 17/08
ik zal me vanavond eens moeien met de opzet Smile
rond 20u ben ik op ts
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
09-08-2012, 05:55 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-08-2012 om 05:57 PM door zoog.)
Bericht: #40
RE: Operation Porcupine 17/08
(09-08-2012 05:42 PM)Gard3nX schreef:  We vetrekken van de LUP naar coördi:097153 in een RHIB om als volgt richten het zuiden te trekken naar coördi:099166 van daar uit verplaatsen we ons naar coördi:87164 om daar de radar uit te schakelen met 1.2 en gezamenlijk verplaatsen we ons naar de POW waar de krijgsgevangen zitten.

De 1.2 groep vertrek helemaal naar het westen op coördi:072148 en komen we pas weer tegen bij de Radar in het zuiden. 1.3 gaat richting het westen en stopt op in het midden van het eilandje op coördi: 084149.

Vraagje: als 1.2 op coördinaat 072148 vertrekt en we zien ze pas bij Radar zuid (087164) om gezamelijk de radar uit te schakelen dan komt 1.2 al eerder langs de POWs. Hoe wil je de POWs vanuit 087164 gezamenlijk benaderen met 1.2 als zij net al langs de POW zijn gelopen om samen met ons radar zuid te doen?

De chronologie van het stukje in de quote is misschien wat verwarrend. Want het wekt (voor mij althans) in eerste instantie de indruk dat we gezamenlijk met 1.2 optrekken t/m radar zuid en de POWs en dat daarna pas 1.2 afsplitst helemaal in het westen. Als je de coordinaten opzoekt blijkt dit inderdaad niet het geval, maar kostte mij een goede 6 keer lezen voordat ik het door had Smile.

EDIT: ik denk dat het wel handig is om bumpen uit te leggen aangezien het geen term is die we in onze SOP gebruiken.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht




Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)