Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
01-05-2013, 04:39 PM
Bericht: #121
RE: Falcon BMS
Maar de X52 heeft ook z'n switch waarmee je van modus kan veranderen toch? Mijn ledje gaat dan van groen naar amber naar rood. Werkt dat alleen met de X52 profiel software?

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
01-05-2013, 05:12 PM
Bericht: #122
Ja, 3 modes inderdaad. Combat, Navigation en nog iets dacht ik. Ik gebruik dat nooit, wordt me dan toch echt te ingewikkeld, als echt elke knop op dat ding opeens 3 of 4 functies heeft. Nee dankje. Ik geloof dat het inderdaad alleen met die software gebruikt kan worden ja.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
Reageren op dit bericht
01-05-2013, 05:24 PM
Bericht: #123
Gezien ik nog TrackIR mis dan wil ik de knoppen die ik nu gebruik om rond te kijken gebruiken om te slewen. Smile Maar ik zoek het wel even uit! Smile

Pain isn't real beyond the individual who feels it. But the nail is real.
Reageren op dit bericht
01-05-2013, 05:48 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-05-2013 om 05:55 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #124
(01-05-2013 04:03 PM)Nimster schreef:  Comm, ik heb zelf deze stick:

[Afbeelding: Evo_cyborg_evo2.jpg]

1 HAT switch. Die gebruik ik al voor rondkijken (ja ja, TrackIR, komt nog wel). Dus ik moet wel dingen met het toetsenbord doen. Smile Maar dat maakt niks uit, basic dingen als CM en NWS zijn makkelijk te onthouden en snel te bereiken op het toetsenbord. De allerbelangrijkste dingen kan ik er verder wel op kwijt.

Ik ga dit jaar wel een nieuwe kopen denk ik. Het is een fijne stick maar ik heb toch wat meer knoppen nodig.

Misschien wel aan de dure zijde, maar gebruikers van deze apparaat zijn er zéér tevreden over.
http://tweakers.net/pricewatch/267820/th...rt-pc.html

[Afbeelding: thrustmaster_hotas_warthog_joystick.jpg]

"Your uselessness is epic"
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-05-2013, 01:32 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-05-2013 om 02:52 PM door CommDante.)
Bericht: #125
Vond 300 Euro wel aardig veel voor een HOTAS, maar gezien de nauwkeurigheid door dat HEART gedoe (niet alleen geen pot-meters (Electro-magnetische ipv mechanische weerstand, geen slijtage daar dus) ... maar voornamelijk het veel grotere bereik (65535 totaal)) wel erg interessant. Ik heb ook een 500 TS stuurtje en je merkt die nauwkeurigheid al snel (iig ipv een oud MOMO stuurtje), ipv een cm is elke milimeter (zelfs minder?) ineens relavant.

Ik had er al een oogje op sinds de WH (Warthog) HOTAS uitkwam, maar pas sinds een tijdje is m'n oude HOTASje aan het protesteren (kat was ooit eens jaloers/wilde eten ofzo en HOTAS had kuren sindsdien, laatste tijd erg merkbaar helaas.). Grootste problemen met WH is geen rotaries op de throttle ('throttle'-weerstand er rechts naast is er 1 (echte zit boven de throttle) en die kan in BMS gebruikt worden als RADAR elevation, of zoom in DCS world e.d.). X-65F is op zich dus ook een interessante optie, maar dan zit je met een 'Force' stick (en minder bereik ?????), wel meer knoppen iirc, iig 2 roteraries (sp?). Het andere probleem is dat het soms wel eens stuk gaat (wordt niet herkent wanneer je hem inplugged DAT je hem uberhaupt inplugged (firmware update fout? Schijnt nogal eens voor te komen met onder andere x58 mobo iirc) en soms dat een button ingedrukt blijft of helemaal niet meer reageert. Lang level EU regels, want die gasten in US wachten soms letterlijk maanden om hun duur gekochte product uberhaupt weer terug te zien. Beetje doom-scenario, maar indien je een dergelijk iets tegenkomt: gewoon bij de winkel eisen dat je er direct een nieuwe mee terugkrijgt (en al helemaal NIET akkoord gaan met zelf opsturen, is winkel's verantwoording.). Enfin, als je er naar zoekt heeft elk product wel z'n doom-verhalen. Punt is gewoon dat als het werkt (en zelfs vaak als het maar even gewerkt heeft) niemand ervan terugkomt/spijt heeft dat diegene de Warthog HOTAS had gekocht, zelfs voor heli toepassingen, puur vanwege de accuratie. Uiteraard moet je wel geintresseerd zijn in (combat) Flightsims. Als je amper uurtje per week speelt is het wellicht overkill.

Anyhoo, ik zie al een paar weken dat bol.com een 'nieuwe' heeft, (nieuw? ja, ander EAN (European Article Number) en een nieuwe (lagere) prijs.
Enfin, gezien het gratis versturen en gratis retourneren binnen 30 dagen, leek me het wel een gokje waard, zeker gezien er nogal een verschil is tussen 310+ of 239 incl verzendkosten.

Wellicht is het totaal iets anders verkeerd geadventeerd, maar gezien de gratis retour binnen 30 dagen zie ik mij geen cent verliezen en heb deze dus inmiddels 'gereserveerd'. Als andere winkels binnen 30dagen goedkoper worden kan het alsnog de mailbox weer in. Tongue2

Linkje: http://www.bol.com/nl/p/hotas-warthog/1004004013520875/

Nogmaals: ik claim niet dat dit hetzelfde is als de welbekende Thrustmaster Warthog HOTAS, maak je eigen beslissing!

Iets anders: een vraagje van mezelf. Ik zoek een rudder-systeem. De Saitek pro flight rudders krijgen voornamelijk dat het nogal gammel is en onprettig zonder schoenen (met alleen sokken aan dus). De Saitek Combat lijken wat beter te scoren, maar de CH rudders zijn nagenoeg dezelfde prijs (ALS je ze kan vinden >_< ) en lijken er eigenlijk op om degelijker EN prettiger (als je geen schoenen aan hebt) te zijn. Iemand ervaring met meerdere rudder opties?

Edit: Het gaat hier blijkbaar om alleen de flightstick stick van de Warthog HOTAS set (lekker handig om dan HOTAS erin te verwerken >_<). In de (engelse) beschrijving van freerecordshop met zelfde EAN is het iets beter uitgelegd ...
Beetje zoeken, press release:
http://www.thrustmaster.com/en_UK/press/...lo-version

Naja, maar hopen dat ze snel geld terugstorten. :/
Reageren op dit bericht
12-05-2013, 08:47 PM
Bericht: #126
Eindelijk eens tijd/ zin/ puf etc. gehad om te kijken naar die DirectX controls voor Falcon BMS en heb het trucje nu eindelijk door Smile, de shift functie ook al gemaakt, dus nu nog de knoppen gaan indelen Cool.
Reageren op dit bericht
13-05-2013, 07:20 AM
Bericht: #127
Cool Smile dan kan je binnenkort terug meedoen Smile We zijn aan een interessante campaign bezig. Korea 2012 met block 52s
Reageren op dit bericht
13-05-2013, 11:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 13-05-2013 om 11:04 PM door CommDante.)
Bericht: #128
Was een erg druk avondje (qua vijanden, waren met 4 man), Airbase is pratisch overdonderd en zelfs bij het taxi-en/opstijgen was de RWR al aardig vol met Mig 29's e.d. We hebben er aardig wat neer kunnen halen, maar ook veel verliezen geleden doordat we meteen defensief moesten gaan bij het opstijgen. Andere vliegbasissen hadden gegeven moment ook koffie pause waardoor we al snel met ons vieren tegen 18+ flights ons stand moesten houden. Ik geloof dat we eenmaal de 2e waypoint hebben kunnen halen, die meestal nog geen 10mn van takeoff was.

Ook de fighters van alle bombers onderscheiden (AWACS doel vragen), zelfs in een kleine 'arc' op korte afstand (5-20nm), was erg tijdrovend met stuk of 20/30 vliegtuigjes (waaronder ook vaak friendlies) op je RADAR.

Enfin, als je weer een beetje Falcon begint te leren is het behoorlijk overdonderend met deze campaign. Doh
Reageren op dit bericht
15-05-2013, 12:13 PM
Bericht: #129
Keats had trouwens een pro tip. Je kan de message logs aanzetten in de settings. Dan krijg je die request van de awacs onmiddellijk te zien en hoef je niet te wachten (of 10 keer opnieuw te proberen). Veel handiger.
Reageren op dit bericht
15-05-2013, 11:49 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-05-2013 om 12:21 AM door Laurens.)
Bericht: #130
Best een tijd geleden dat ik falcon heb gespeeld en ik ben benieuwd of iemand hier kan zien of ik belangrijke knoppen voor op m'n Jostick/ Throttle/ Keyboard ben vergeten?:

Tot nu toe heb ik dit op m'n hotas:
Citaat:HOTAS-First Trigger Detent
Wpn-Pickle
HOTAS-NWS A/R DISC MSL STEP
Wpn-Sidewinder-Cage/Uncage
Radar-standby
HOTAS-Second Trigger Detent
Radar-range increase
Radar-bar scan
Radar-range decrease
Radar-submodes/azimuth
Radar-cursor up
Radar-cursor right
Radar-cursor down
Radar-cursor left
HOTAS-UHF
HOTAS-IFF IN
HOTAS-VHF
HOTAS-IFF OUT
HOTAS-DMS Forward
HOTAS-DMS Right
HOTAS-DMS Down
HOTAS-DMS Left
HOTAS-TMS Forward
HOTAS-TMS Right
HOTAS-TMS Down
HOTAS-TMS Left

Nog te programmeren op m'n hotas:
Citaat:Dogfight Mode
MRM Mode
Cancel/ Override mode
Chaff/Flare
Jammer
Wheelbrakes
Speedbrakes open/close

En nog te programmeren op het toetsenbord:
Citaat:trim up/ down/ left/ right/ reset
gear up/down

Wel leuk trouwens om zelf alles erop te zetten, je kan zelf bepalen waar je wat wilt (heb nu de A-10 ongeveer gelijk aan de F-16 Tongue2). Tevens weet je gelijk waar alles zit + alle werkingen van de knoppen (Vooral bij de A-10, vooral: wat doet wat in welke modus). Het is alleen wel tijdrovend Sad.
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)