Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)




 
Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
04-07-2008, 05:09 PM
Bericht: #1
Tactical Gaming volgens Tangodown.nl
"Tactical gaming volgens Tangodown.nl"

Voor je ligt het doel, een kampement in een vallei. Terwijl je snel over je schouders naar links en rechts kijkt, zie je je team ingespannen speuren naar tekenen van de vijand. Er worden er zoveel mogelijk gerapporteerd, van patrouilles tot vaste mg-nesten, en vervolgens word er een plan opgesteld. Een stel mannen sluipt links om het kampement heen, een stel anderen gaat rechtsom. Niet veel later krijg je bericht, "In position, over".

Iedereen kiest een doel, en op jouw teken opent jouw team het vuur. Binnen een paar seconden liggen er talloze vijanden op de grond, en in teams trek je het kampement in. Verschillende buddy-teams die elkaar coveren, coveren ook het andere buddyteam, terwijl je een gebouw-tot-gebouw huiszoeking houd en daarbij elke bedreiging uitschakelt.

Niet veel later, is het kampement in jou handen...

Binnen het tactische gamen, is dit een van de mooiste momenten die je kan meemaken. Elke stap kan je laatste zijn, over elke beweging is nagedacht. Maar een goed geco-ordineerd team dat elkaar helpt en dekt, samen een plan uitwerkt en dat gezamenlijk ten uitvoer brengt zorgt dat de missie slaagt.

Geen lone wolves maar een echte wolfpack!

Helaas zijn er maar weinig games tegenwoordig die dit soort teamwork promoten, of zelfs maar noodzakelijk maken om te slagen. De paar games die dit echter wel doen, hebben een trouwe aanhang die jaren na de release de game nog steeds spelen. Deze games en gamers willen wij een thuis geven, op Tangodown.nl, een website waar de Nederlandstalige tactical gaming community bij elkaar kan komen.

Dat betekent echter ook dat bepaalde games niet door ons gecovered zullen worden.
Je kunt over deze games wel discussiëren in de forums, maar onze focus zal liggen bij een aantal specifieke games die aan een aantal voorwaarden voldoen. Deze voorwaarden zijn subjectief, maar vinden wij belangrijk voor een echte realistische tactical game, en die games die hier voor onderdoen zullen niet door ons gesteund worden.

Maar wat zijn deze voorwaarden dan vraag je?
Heel simpel, realisme. Kan je zelf keuze's maken? Kan je het doel op verschillende manieren benaderen? Zijn de gebieden/maps vrij en open zodat je zelf kunt bepalen hoe,wat en waar?
Ga je boven op die heuvel liggen voor een beter overzicht, of ben je bang dan gezien te worden en ga je liever door een dicht bosje in de buurt? Neem je de voor ingang van het bank gebouw waar waarschijnlijk de hostages zitten of ga je toch via de kelder en het balkon?Heb je een AT-wapen zodat je op afstand een gepantserd doel kunt uitschakelen of moet je ongemerkt dichtbij zien te komen om een satchel te planten? Zowel close quarter maps als de grotere 'open maps' kunnen dit bieden, zolang de core gameplay deze manier van spelen ondersteunt. Als een game dit toestaat ben je al een heel eind op weg. Maar dat alleen maakt een game natuurlijk niet per definitie realistisch. Een goede implementatie van de speler in de wereld is even belangrijk.

Ideaal gezien zou alles wat je in het echt kan doen, ook in de game moeten kunnen. En elk nadeel dat geldt in het echte leven voor een actie, moet ook zo sterk mogelijk gereflecteerd worden in de game.

Word je in je been geschoten? Dat word het hinkend of kruipend de missie door.
Word je in je armen geraakt? Dan zal je aim consequenties moeten ondervinden.
Maar word je in je borst of hoofd geraakt, is het meteen einde missie. Tenzij je natuurlijk body armour draagt, die kogels tot een bepaald formaat kan tegenhouden. Staat natuurlijk wel weer voorop dat deze lichaamsbepantsering ook waarheidsgetrouw geïmplementeerd is.
De mogelijkheden die je kunt bedenken zijn eindeloos, maar toch zeer belangrijk. Ook kleinere dingen die simpel over het hoofd te zien zijn, zijn natuurlijk belangrijk. Zoals het niet snel een trap op kunnen sprinten.

En natuurlijk geldt dit ook voor de wapens. Deze zullen zo realistisch mogelijk geimplementeerd moeten worden, wat inhoud dat kogels dalen over de juiste afstanden (ballistiek), ze de juiste penetratiewaardes hebben ( Full Metal Jackets tegenover Hollow-points etc), dat ze de correcte snelheid hebben, waardoor het ook noodzakelijk word op doelwitten te 'leaden', en andere waardes die belangrijk kunnen zijn.
Games als Vegas beweren realisme hoog in het vaandel te hebben, maar hebben later alsnog toegegeven dat hun wapens karikaturen zijn van het echte werk.
Een shotgun krijgt grotere kogelspreiding dan in het echt, Uzi's zijn onpreciezer gemaakt omdat ze dit volgens Hollywoodstandaarden zijn, M203 granaatwerpers die hun granaten in kleinere lobjes afschieten dan je zelf in het echt met een handgranaat zou kunnen gooien, tegenoverstaand wat het wapen zou moeten doen: de granaat over een grotere afstand afschieten dan je met een handgranaat zou kunnen bereiken!

Maar lang niet iedereen denkt dat dit soort gameplay fun is. Eigenlijk zijn er vrij weinig mensen die daar zo over denken, en voor die mensen is deze site bedoeld. Mensen die een kick krijgen als ze na een uur plannen, sluipen, rennen en spelen de missie eindelijk hebben gehaald, mensen die realisme en tactiek hoog in het vaandel hebben. Mensen die niet als een mak lammetje door de levels geleid willen worden.

Persoonlijk zijn wij erg grote fans van de oude Rainbow Six en Ghost Recon games, en daarom zijn wij ook niet gecharmeerd van de laatste uitjes in die franchise sinds het bedrijf is overgenomen door Ubisoft. Op zijn zachtst gezegd. Hadden ze het gedaan onder een andere naam, geen probleem, maar door dezelfde naam te gebruiken hebben ze de achterban van het eerste uur verloochend.

Wat Ubisoft heeft gedaan met de nieuwere R6 en GR, en vooral Vegas, is wat ons betreft de grootste games verkrachting in de geschiedenis te noemen. Wat ooit tactisch was met vrije open gebieden, en een hoge maat van realisme, is gereduceerd tot een type games dat niet meer onder tactisch realisme valt. Dit betekent niet dat deze games waardeloos zijn, er zijn hordes mensen die het geweldig vinden! Maar wij vinden het niks en richten ons op andere games die wat ons betreft het tactische genre wel waardig zijn.

Levels zijn lineaire aaneenschakelingen van gangen geworden, zelfs in GRAW, ook al voelt dat in eerste instantie niet zo. Na een tijdje spelen word het je pijnlijk duidelijk. Als je geraakt word zucht je even en schiet je even later alsnog die vijand door zijn hoofd, en in Vegas' geval flex je gewoon je rambospieren even en de kogels ploppen zo je lijf weer uit.
Special forces zijn goed, maar zo goed?
Hollywood acties als ondersteboven hangen aan een fastrope en toch mensen headshots kunnen geven zijn ook schering en inslag. Het valt op geen enkele manier meer te vergelijken met de originele games behalve in naam. En dat is nou eenmaal easy money...

De laatste jaren is er een steeds kleinere inbreng in het 'oldschool tactical gaming' gebied, en een steeds grotere influx van games dat toch realistisch beweert te zijn maar nergens in de buurt komt.

In de toekomst richten wij onze ogen o.a. op Ground Branch, een game die ontwikkeld word door Blackfoot Studios, een studio die gestart is door een oud medewerker van Red Storm Entertainment (makers van Rainbow Six en Ghost Recon), nadat het is overgenomen door Ubisoft. Hopelijk vullen zij het gapende gat binnen de gaming-scene waar het het echte tactical gaming betreft.

Kortom, deze site is gericht op die mensen die echt tactisch willen gamen, en houden van goed teamwerk. Hopelijk groeit deze site uit tot een community van mensen die geen lone wolves zijn, maar een hechte wolfpack.

- Het Tangodown.nl team.

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
15-01-2013, 11:16 PM
Bericht: #2
RE: Tactical Gaming volgens Tangodown.nl
k ben al jaren blij dat ik tangodown gevonden heb!! Bedankt voor het initiatief nemen!

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
15-01-2013, 11:24 PM
Bericht: #3
RE: Tactical Gaming volgens Tangodown.nl
Leuk om terug te lezen. Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht




Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)