Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
07-02-2012, 01:19 AM
Bericht: #21
RE: Grand strategy (Paradox e.a.)
(04-02-2012 09:46 PM)Nimster schreef:  Shit, Frankrijk valt me plotseling zonder justified reden aan. Ze willen Wallonië hebben. Bah. Ik denk niet dat ik ze aankan, want al mijn allies laten me stikken. Dus die ben ik nu allemaal kwijt. Misschien dat ik een kans heb als ik de hele KNIL naar Nederlands België haal. Maar ze zullen vast mijn havens blokkeren.

Gewonnen! Frankrijk gaf het op en bood me White Peace aan zonder ook maar iets van me in te nemen.

Ik wist dat ik het Franse leger niet aan zou kunnen als ik mijn legers zou verspreiden over de verschillende provincies, dus mobiliseerde ik mijn reserves en liet al mijn Nederlands-Belgische troepen, in totaal 135.000 man, samenkomen in Namen (Namur) om daar België te verdedigen. Gelukkig heb ik in de jaren daarvoor forten opgebouwd langs de grens, wat zorgde voor een iets betere defense. De Fransen staken de grens over en begonnen met de bezetting van enkele provincies i.p.v. direct mijn troepen aan te vallen. Dit liet ik gebeuren want ik wilde de Fransen naar mij laten komen.

Intussen laadde ik de halve KNIL in een konvooi richting België, beschermd door enkele oorlogsschepen. Want hoewel mijn leger ongeveer net zo sterk was als dat van de Fransen, was de helft van mijn leger in Java. Dus die moesten de oorlog in België versterken. Maar ze mochten niet ver komen, want de Franse marine kwam niet alleen op bezoek bij de kust van Nederland, ze bezetten ook de zeeën rondom Java. Het konvooi werd aangevallen en de helft van de schepen (en dus de troepen die erin zaten) zonk naar de bodem van de Indische Oceaan. De andere helft moest terug naar Batavia, wat gelukkig nog wel kon. Beetje vreemd eigenlijk, want ook de haven van Batavia was geblokkeerd. Maar ze kwamen veilig thuis in ieder geval. Achteraf gezien had ik niet een vloot uit Java moeten sturen want dat was mijn grootste verlies van de hele oorlog.

Al snel vielen de Fransen Namur aan, waar ik de eerste veldslag verloor. Ik trok mijn troepen terug naar Breda om daar te herstellen en versterkingen te krijgen. De troepen die fris uit de training in Namur kwamen werden meteen afgeslacht door de Fransen. Maar nu mijn leger in Breda weer hersteld was en de Franse troepen in Namur nog niet, maakte ik een tegenaanval, welke ik won. Vanaf dat moment herhaalde ik hetzelfde patroon: aanvallen, terugtrekken om het leger weer te herstellen, aanvallen, terugtrekken etc. Op een gegeven moment was het Franse leger zo verspreid en uitgeput dat ik de battles met gemak won.

Later kreeg ik een alliance offer van Portugal, de redders in nood. Ik accepteerde en vroeg ze meteen om me te helpen in de oorlog, welke ze accepteerden. Frankrijk reageerde hierop door vrijwel meteen White Peace te bieden. Gewonnen. Al met al duurde de oorlog ongeveer drie jaar.

Wat een geweldige game.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-02-2012, 02:23 PM
Bericht: #22
klinkt gaaf
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
07-02-2012, 06:01 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-02-2012 om 06:04 PM door Physiq.)
Bericht: #23
(07-02-2012 02:23 PM)RudyFaasse schreef:  klinkt gaaf
Is het ook.

Ik ben helemaal verslaafd Biggrin

-----------------------------------------
End of the world, USA is done.
Ben 3e geworden als Great Power.

Ik ben nu begonnen aan Spanje (ik heb de End Date dit keer veranderd naar het jaar 9999)
Reageren op dit bericht
07-02-2012, 09:57 PM
Bericht: #24
Physiq, je infamy kun je zien door op je vlag te klikken. Ergens rechts in het scherm zie je dan je infamy als je daar je muis overheen houdt. Die van mij is nu ongeveer 23 omdat ik Atjeh heb geannexeerd. Wat gebeurt er trouwens als je de limiet van de grand campaign eraf haalt, kun je dan gewoon doorgaan met het spel, maar dan zonder events, inventions etc?

Hier screenshots van mijn oorlog tegen Frankrijk. Waarschijnlijk niet helemaal op chronologische volgorde. Imgur FTW!

Huidige plannen: een sterkere defensie opzetten in NL, weer allies aanmaken, Nederlands-Indië uitbreiden en als het even kan Afrika koloniseren. En misschien ooit wraak nemen op de Fransen.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
07-02-2012, 10:23 PM
Bericht: #25
Je kunt de Eind Datum zowiezo veranderen en dus voor ever doorgaan door naar de \common map te gaan en dan defines.lua openen met een teksteditor en dan bovenaan End Date veranderen.

Ik ben nu bezig met als Spanje te spelen, heb het zuiden van Afrika, Haiti, Liberia, Zwitserland en Marokko.
Infamy van 1.85, als ik namelijk Conquest doe of iets Annexeer als doel. Als ik het toevoeg gaat er geen Infamy af. Alleen als ik verlies krijg ik Infamy maar ik val kleine landjes aan dus ik krijg alleen Prestige.
Reageren op dit bericht
07-02-2012, 10:44 PM
Bericht: #26
(07-02-2012 10:23 PM)Physiq schreef:  Je kunt de Eind Datum zowiezo veranderen en dus voor ever doorgaan door naar de \common map te gaan en dan defines.lua openen met een teksteditor en dan bovenaan End Date veranderen.

Ik ben nu bezig met als Spanje te spelen, heb het zuiden van Afrika, Haiti, Liberia, Zwitserland en Marokko.
Infamy van 1.85, als ik namelijk Conquest doe of iets Annexeer als doel. Als ik het toevoeg gaat er geen Infamy af. Alleen als ik verlies krijg ik Infamy maar ik val kleine landjes aan dus ik krijg alleen Prestige.

Zo te zien speel je het op een heel andere (snellere) manier dan mij. Maar ik snap niet waarom die infamy van jou zo laag is en dat je zo makkelijk de halve wereld kunt veroveren. Want voor conquest zonder justified CB zou je minstens 20 infamy moeten krijgen, en als die boven (als ik het goed heb) 25 komt worden andere landen boos op je en kun je worden aangevallen. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb gelezen dat er zo'n soort systeem in zit. Infamy gaat ook heel langzaam weer naar beneden. Want in 1843 annexeerde ik Atjeh waarvoor ik ongeveer 20 infamy kreeg, en nu het 1848 is is die ongeveer 16. En dan heb je ook nog war exhaustion. Speel je het op Easy of met een mod ofzo?

Reageren op dit bericht
07-02-2012, 11:07 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-02-2012 om 11:11 PM door Physiq.)
Bericht: #27
Ik heb geen mod.
Hoe kan ik zien of ik op Easy speel? Dat zou het wel eens kunnen zijn.

Maar ik krijg nu wel Infamy erbij. Dus geen idee
Hoe haal ik een CB dan?

-----------
En ja, ik speel het op een nogal snelle manier, ik val namelijk kleine landjes aan en dat gaat zo snel en makkelijk.
Want alle andere Great Powers zijn druk bezig met het veroveren dus ik moet niet achterlopen.
Ik hoef eigenlijk ook niets aan mijn economy te doen doordat ik Liberal heb en dan kan ik bouwen wat ik wil dus nooit werkloos. Ik verdien nu zo'n 250 Florijnen (?) per dag.
Reageren op dit bericht
08-02-2012, 12:22 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-02-2012 om 12:23 AM door Physiq.)
Bericht: #28
EINDELIJK! Na de grootste campagne tot nu toe van mij heb ik Egypte.
Dat betekent dus: Egypte, Soedan, Israel, stukje Turkije, zo'n beetje de oostkant van de Middellandse Zee.
Heb er 4 uur over gedaan, heb heel veel mannen moeten opofferen.
Reageren op dit bericht
09-02-2012, 06:03 PM
Bericht: #29
Hoeveel geld hebben jullie? Om te kijken of ik arm, gewoon of wat rijker ben.
Ik zit op dit moment op de 15 miljoen.
Reageren op dit bericht
12-02-2012, 04:39 PM
Bericht: #30
@Physiq:

1. CB lijkt voor het grootste gedeelte random te zijn.
  2. Difficulty staat in het menu bij de options. Die kun je altijd veranderen.
  3. National bank of Total funds?

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)