Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
16-01-2012, 03:29 AM
Bericht: #1
Overgrowth
Overgrowth is al vrij bekend, voornamelijk omdat het de spirituele opvolger van Lugaru is, maar voor degene die er nog niet van gehoord hebben:
Lugaru was een game waarin je een ninja konijn was. De combat was razendsnel en je hebt er goede reflexen voor nodig.
En hoewel Overgrowth geen Lugaru 2 heet, ben je nog steeds een ninja konijn en is de combat nog even snel als in Lugaru, alleen nog bruter en op een supermooie custom engine.

Combat zoals ik al zei is supersnel, en dat komt voornamelijk doordat de schade grotendeels word berekend met een skeleton-systeem in elk karakter.
Wat betekent dat? Dat betekent dat dingen breken als je ergens loeihard tegen aantrapt. En met een gebroken ruggengraat is het moeilijk terugvechten Laugh
Kortom, 1 welgemikte trap kan meteen het einde zijn. Soms gaan karakters ook niet dood omdat ze geraakt zijn, maar omdat ze bijv. op hun nek landen.

De ragdolls zijn overigens supergoed, een van de beste ragdolls die ik ooit gezien heb.
Als ze dood gaan zie je ook vaak nog dat ze hun gezicht proberen te beschermen terwijl ze omvallen, ziet er erg tof uit.
Ook de gevechtsanimaties zijn erg soepel, en het is erg cool om te zien hoe je konijn onder een roundhouse-kick doorduikt ^^

Om het beter te tonen kan ik mss gewoon het beste een filmpje plaatsen, dus hier een recente let's play:

De game is momenteel nog in Alpha-fase, maar mensen die de game pre-orderen krijgen nu toegang.
Pre-orderen is behoorlijk duur echter, ik geloof dat het zo'n 30 dollar was. Ik was een Lugaru-fan en na al die filmpjes kon ik niet wachten dus ik heb hem gewoon ge-preordered om het bedrijf te steunen Smile
Elke week is er een nieuwe update die vaak op de zondag uitkomt. Dit zijn natuurlijk niet elke keer enorm grote toevoegingen maar kleine details zoals uitstekende haartjes op karakters, karakters die om zich heen gaan kijken onder het patrouilleren etc.
Vorige week echter zijn er heel erg basic knife-mechanics toegevoegd, bovenop het zwaard en de spear die al ingame zaten.

Uiteindelijk moeten er meerdere rassen in het spel komen, bestaande uit uiteraard konijnen maar ook katten, honden, wolven en ratten.
En net als in Lugaru zal er een campaign bij zitten, al weet ik niet hoeveel daarvan te verwachten valt.
De campaign van Lugaru was vrij simpel, je speelde als Turner, een ex-vechter die gesettled is met een gezinnetje. Uiteraard kon dat nooit lang goed gaan en je dorpje word verraden en compleet uitgeroeid, waarna je wraak gaat nemen en erachter probeert te komen wie en waarom het gebeurd is.
Zoiets zal er ook wel weer in Overgrowth komen neem ik aan Tongue2

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
16-01-2012, 12:10 PM
Bericht: #2
RE: Overgrowth
um, komt er mp?

[Afbeelding: NzYGl.jpg]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
16-01-2012, 05:43 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-01-2012 om 05:47 PM door SiC.)
Bericht: #3
Moest ff spieken maar blijkbaar komt er ook een soort co-op mode in de game.
FAQ hier: http://blog.wolfire.com/2009/02/overgrowth-faq/

Ook wel interessant om te vermelden trouwens is dat er elke week een kleine update video uitgebracht word waarin de nieuwste veranderingen getoond worden, of een filmpje over nieuwe art assets etc.
Filmpjes kun je vinden op hun blog: http://blog.wolfire.com/

Interessant is trouwens ook dat Wolfire volgens mij de hoofdorganisator was van de Humble Indie Bundles, als je goed luisterd hoor je dat de stem van de Humble Bundle trailers en de patch update filmpjes dezelfde kerel is Smile

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht
23-01-2012, 04:47 PM
Bericht: #4
Nieuwe update is bruut:

Lui gijzelen met het mes en dan de keel doorsnijden! Biggrin

Reageren op dit bericht
10-04-2012, 03:12 AM
Bericht: #5
Tof filmpje:

Reageren op dit bericht
15-04-2017, 11:59 AM
Bericht: #6

Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)