Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
14-08-2011, 09:08 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-05-2013 om 05:38 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #1
EvE Online + Dust 514
In de kerst sale van Steam heb ik mij Eve Online aangeschaft, en tot mijn verbazing beviel me deze goed, héél goed zelfs.

Wat is Eve online nou, het is een MMO (Massive Multiplayer Online) game. Het speelt in de verre toekomst af in de ruimte, en jij mag in de schoenen stappen van een piloot.

Moet je voor dit spel echt een ruimte en fictief liefhebber voor zijn? Nee, want mij spreekt het ook héél erg goed aan, en ik ben geen fan van Star-wars, of Startrek. Is het ook te vergelijken met die serie's? Nee, het is echt geheel anders dus verwacht geen super fictieve game.

Wat is het nou wel precies? Jij bent een piloot en jou verhaal staat nergens beschreven. Verwacht maar geen verhaal, want dat word voor jou niet getoverd op het scherm. Er bestaat wel een verhaal tussen de verschillende beschavingen maar dat maakt nog niet zo geheel uit. Ze zien er anders uit, maar het doel van het spel komt eigelijk bij het zelfde neer!

Nogmaals, het verhaal is voor jou niet geschreven. Die mag jij geheel zelf gaan bepalen. Ben je graag een Lone Wolf en zwerf je graag rond, of ben je meer een vechtersbaas, of richt je meer op het economie en handel. Het kan allemaal, het is 1 grote sandbox game, geen scrips geen beperkingen!

Zo mag je de grootste vliegtuigen besturen, de mooiste plekken bezoeken en de leukste dingen doen. Heb het spel niet langer als 2 maanden gespeelt, er zit helaas een maandelijkse betaling aanvast. Dat maakt het meteen een minder stuk intressanter voor de meeste mensen. Maar niet gevreest, deze game word goed onderhouden, krijg tijd na tijd veel content en is hardstikke actief. Het is je geld waard!

Tijd na tijd verdien je ISK, dit is ingame geld. Als je genoeg verdient kan je PLEX kopen en met 1 PLEK kan je gratis maanden erbij kopen en kan je zonder echt geld te betalen lekker doorspelen. Maar verwacht niet tot je als beginnen zoveel geld in 1x gaat verdienen, dat gaat pas naar een tijdtje.

Zo zijn er ook Corporations (soort van ingame clans), en dit is ook zo goed uitgewerkt. Heb nog nooit zoon goede clan ondersteuning gezien!

Well see for your self,

Zo kunnen er oorlogen ontstaan, tussen corporations waar soms wel 100de spelers tegenover elkaar staan. De echte grote corporations hebben ook eigen ingame territorium, een plaats gebied wat niet word beheert door de computer maar compleet door spelers. Dit is ook geen plaats om rond te zwerven, want hier zwerven namelijk ook piraten rond (andere spelers) en die plukken jou echt helemaal leeg.

Zo kan je vaker ook een corporation infiltreren en deze van binnen uit geheel kapot maken. Het is zelfs zo uitgebreid tot sommige Corporations soort van interviews worden gehouden aan nieuwe komelingen in een Corporation om zeker te weten tot ze geen spion hebben, of andere gespuis.

Zo heb je ook piraten, dit zijn ook spelers en die zwerven rond opzoek naar nieuw vlees om te overvallen. Als je alleen bent is het ook het beste om zo snel mogelijk weg te gaan. Als je eenmaal met die gasten in zee gaat, dan komen ze ook achter je aan.

Ben je een echte vechterbaas, ga je lekker op oorlogs pad. Met andere Corporations de oorlog verklaren, en op eenzame personen jagen uit die corporation. Co-op Qeust doen of solo. Met vrienden in een wormhole en alles plunderen wat je tegen komt. Of lekker op piraten jacht, het kan allemaal!

Zo kan je ook de economie ingaan, minen, craften, resources verzamelen dat kan allemaal. Hightech apparatuur bouwen, vliegtuigen bouwen, wapens maken. Noem alles maar op, alles word beheert door spelers.

Is er veel vraag naar een product, schieten de prijzen in het hele spel omhoog. Loopt iets minder, dat zakt gigantisch in prijs. Zo is het handig om in oorlogs gebieden veel wapens en ammo's te verkopen. Zo ben je in no-time multi miljoenair in Eve online. Zo kan je na een grote battle ook genoeg resources vinden bij kapotte wrakken.

Het is zelfs zo erg tot Eve online in de gaten word gehouden door hoogleraren, hoe de gedrag van spelers zijn in de economie, en het voeren van een oorlog of leiderschap in een Corporation. Daar word nagekeken en ook onderzocht!

Tijd geleden is Eve online ook in het nieuws geweest, de grootste corporation Band of Brothers volgens mij, was geheel doorbroken. Van binnen uit had iemand de grootste en oudste Corporation geheel kapot gemaakt, dit ging zelfs over de echte nieuws zenders.

Alles word ook getrackt, en battles zijn ook online te bekijken. Hoeveel schepen erbij betrokken waren, hoeveel schade totaal de battle opgeleverd heeft, noem alles maar op.

Graphics zien er grandioos uit en krijgt het spel na bepaalde tijden ook nog een poets beurt. Laatste poets buurt was deze zomer, en ziet echt giganties mooi uit.

Dit spel kent een ander level systeem als andere MMO's. Nu werk je niet met Levels, maar met Skills. Om iets te leren moet je een boek aanschaffen, en kan je maximaal tot level 5 gaan. In dit spel zitten wel duizende boeken, en als je alles wilt leren kost het ongeveer een aantal jaar in totaal voordat je alles hebt geleert.

Die skills heb je nodig voor bepaalde wapens te gebruiken, of om bepaalde vliegtuigen te besturen. Zoon skill boek kan je gewoon kopen of handelen, en moet je natuurlijk gebruiken om de skill te leren. De Skill begint bij Level 0 en kan maximaal tot leven 5 worden geleert. Van 0 -1 duurt bijv 5 min, 1 - 2 duurt ongeveer 1 uur, en ga zo maar door. Soms duurt een skill leren echt 1 hele week of zelfs nog langer. Dit is altijd afhankelijk om welke skill het draait, en daardoor is Eve online perfect te doen naast andere games.

Er zitten ook een aantal nadelen aan deze game.
-Learning Curve is gigantisch hoog, maar het spel blijft wel erg boeient. Na 4 jaar spener zul je nog niet alles gezien hebben, en alles weten
-Maandelijkse bedrag. Ongeveer 14,95 per maand.

Meer negatiefs kan ik niet zeggen over dit spel.

Genoeg over Eve online, nou over iets anders. Anders blijf ik bezig, want dit is nog maar een klein gedeelte van de game wat ik tot nu toe heb vertelt. Anders moeten jullie zoveel grote lappen tekst lezen. Kan jullie gratis voorzien van 14 dagen trial accounts.

De ontwikkelaar van Eve Online CCP is met een FPS shooter genaamd Dust 514. Een Fictieve tactiese shooter wat in de universe afspeelt in Eve online. Dit keer speel je niet als een piloot wat door de ruimte zijn eigen verhaal schrijft. Nee, dit keer bescherm je planeten van vijanden in de Eve online universe. Niet zomaar planeten, nee. Planeten wat door echte spelers worden onderhouden in Eve online. Dat is toch echt super vet, of niet?

Veel is er niet bekent over deze game! Real life spelers wat om jou planeet vechten, mensen wat jij kan inhuren om jou planeet te beschermen. En dan gaan uitvechten in een FPS shooter, terwijl jij lekker hoog in de lucht zweeft. Dat is toch super vet, heb ik nog nooit een ontwikkelaar zien doen.

Wie dit erg aanspreekt, ik kan maandelijks 10x gratis mensen werven en kunnen deze game 14 dagen gratis uitproberen. Bij aankoop krijg je 1 maand erbij, en heb je om te beginnen 44 dagen. Dit spel is een zeker een aanrader. En word alleen gespeelt door *oudere* mensen. Ongeveer 20 a 25+. Kwa volwassenheid is deze game ook van het hoogst niveau.

Wanneer Dust 514 uitkomt is niet bekent!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
14-08-2011, 10:58 AM
Bericht: #2
RE: EvE Online
Zooo uitgebreid verslag Deadseye! Volgens mij moet er wel een warning bij komen, ADDICTIVE! Net als andere MMO's, als je er eenmaal inzit kom je er moeilijk vanaf zo verslavend.

Ik hoef geen gratis proefversie, ik hou niet van MMO's... maar bedankt voor het aanbod!

.
[Afbeelding: tdnl_sig.jpg]

***** Check de Tangodown video's op Youtube *****
****** Check mijn ArmA2 video's op Youtube ******

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
14-08-2011, 11:48 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 14-08-2011 om 12:00 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #3
(14-08-2011 10:58 AM)widow.nl schreef:  Zooo uitgebreid verslag Deadseye! Volgens mij moet er wel een warning bij komen, ADDICTIVE! Net als andere MMO's, als je er eenmaal inzit kom je er moeilijk vanaf zo verslavend.

Ik hoef geen gratis proefversie, ik hou niet van MMO's... maar bedankt voor het aanbod!

Meeste MMO's heb ik na 1 dag gespelen al gezien, sterker nog Eve Online is de engiste MMO wat mij zoveel weet te boeien. Ik hou normaal ook niet ervan! Wink

Het fijne aan dit spel is, je hoeft niet constant online zoals de meeste MMO's. Zo kan je piloot ook trainen als je offline bent, of resources collecten. Het is zelfs zo, tot vaker spelers wat amper online zijn toch nog beter zijn als een persoon wat non-stop een half jaar zit te spelen.

Dit komt doordat ze een ander level systeem hebben als de standaart gewone MMO's.

Als voorbeeld, ik had een Thorax gekocht maar kon ik nog niet invliegen. Men Skill was te laag, moest ik toen 1 hele week wachten voordat ik erin kon vliegen. 3 hele dagen gewacht en dat is al veel. Maar ergens op wachten kan best leuk zijn, telkens kijken hoeveel uur het nog duurt. Je speelt er ook harder voor, je zorgt het voor tot het goed gaat. Dit creërt een mooie sfeer in deze game.

Verslavend zit er wel degelijk in ja, maarje kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Als je amper online bent kom je al heel ver. Het zal ongeveer 4 tot 5 jaar duren voordat je echt op het einde zit.

Als je minder tijd hebt geen nood, log je toch even elke dag even snel 5 min in, even alles rechtzetten en klaar. Weekend wat meer tijd, ga je wat verkenning, nieuws lezen hoe het in de wereld aantoegaat, wat handelen. Constant online is bij deze game echt niet verreist. Dat maakt het nou zo leuk, alle andere MMO's moet je constant online zijn als je iets wilt bereiken. Dit speelt toch best wel een grote rol!

Zo kan je verslaving weg werken, en altijd combineren met andere dingen!
Reageren op dit bericht
15-08-2011, 10:10 AM
Bericht: #4
Ben niet zo'n MMO man, maar dit spreekt me toch wel op een een of andere manier aan. De vrijheid en de mogelijkheid om alles te doen lijkt me erg leuk. Zo te zien zit er ook aardig wat spanning in het spel, waardoor het ook weer niet slaapverwekkend wordt. Als ik het de komende weken niet zo druk ga hebben, ga ik een poging wagen!

Idd het nadeel is die 15 euro per maand, maar dat is (zover ik weet) wel een redelijke prijs om een MMO te spelen.
Reageren op dit bericht
15-08-2011, 12:17 PM
Bericht: #5
leuk verslag DeadsEye,

je enthousiasme straalt ervanaf!!
helaas kaatst het tegen mijn CoD verslaving.. dus wordt het niks voor mij.
maar veel plezier!!
Reageren op dit bericht
10-09-2011, 01:03 PM
Bericht: #6
ik zou wel graag keer een trail doen Smile
Reageren op dit bericht
10-09-2011, 01:15 PM
Bericht: #7
(10-09-2011 01:03 PM)dykiller schreef:  ik zou wel graag keer een trail doen Smile

Ik heb je PM ontvangen, maar kan geen terug sturen. Je hebt dat uitgeschakeld! Happy

Heb even je email nodig, en dan krijg je van CCP meteen een email en kan je beginnen en uiteraard het spel downloaden. Wink
Reageren op dit bericht
10-09-2011, 01:24 PM
Bericht: #8
(10-09-2011 01:15 PM)DeAdSeYe schreef:  
(10-09-2011 01:03 PM)dykiller schreef:  ik zou wel graag keer een trail doen Smile

Ik heb je PM ontvangen, maar kan geen terug sturen. Je hebt dat uitgeschakeld! Happy

Heb even je email nodig, en dan krijg je van CCP meteen een email en kan je beginnen en uiteraard het spel downloaden. Wink

email verzonden in PB
Reageren op dit bericht
11-09-2011, 12:12 AM
Bericht: #9
Ten eerste vind ik fictische spellen helemaal niks! Maar als ik dit lees begint er toch wel iets te kriebelen, vooral door de mogelijkheid dat alles bepaald word door spelers vind ik heel leuk! Ontzettend goede review geschreven trouwens. Tongue2

Als ik er het geld voor had, (ja zakgeld he...) zou ik het zeker spelen! Lijkt me een erg leuke game.

Daarbij even een reactie op dat je pas over 5 jaar de game pas helemaal hebt ontdekt klopt niet, ze zullen dnek ik blijven update zodat het interessant blijft voor iedereen, maakt niet uit hoelang je speelt. Wink

- Niet geschoten is altijd mis!
- Wie niet sterk is, moet slim zijn!
Reageren op dit bericht
11-09-2011, 12:52 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-09-2011 om 12:57 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #10
(11-09-2011 12:12 AM)hunman schreef:  Ten eerste vind ik fictische spellen helemaal niks! Maar als ik dit lees begint er toch wel iets te kriebelen, vooral door de mogelijkheid dat alles bepaald word door spelers vind ik heel leuk! Ontzettend goede review geschreven trouwens. Tongue2

Als ik er het geld voor had, (ja zakgeld he...) zou ik het zeker spelen! Lijkt me een erg leuke game.

Daarbij even een reactie op dat je pas over 5 jaar de game pas helemaal hebt ontdekt klopt niet, ze zullen dnek ik blijven update zodat het interessant blijft voor iedereen, maakt niet uit hoelang je speelt. Wink

Ja, dat is waar! Ik ben ook niet echt zoon fictive persoon maar toch trekt mij deze game heel erg. Vind het ook totaal niet vergelijkbaar met Star Trek of Star Wars, er zitten bijv. ook geen Alien in het spel en zijn alle beschavingen gewone mensen. Dat maakt het voor mij ook wat aantrekelijker en voelt het minder sience fiction aan!

Dat updates ben ik mee eens, maar als je nu begint zonder enige updates dan doe je toch ongeveer zolang erover! Grote nieuwe updates komen geloof ik om het half jaar en oppoets beurten, tel daarbij op tot de servers elke dag om half 11 smorgens onze tijd een half uur offline gaan voor onderhoud en voegen ook kleine updates toe. Ze onderhouden het erg goed!
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)