Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
11-09-2011, 10:34 AM
Bericht: #11
RE: EvE Online
Ik heb dit ook altijd een heel fascinerend concept gevonden. Corporaties, diplomacy en economieën geheel op basis van menselijke spelers. Oorlogen tussen allianties met honderden spelers tegelijk en dan ook nog is iedere spelers op 1 server in plaats van verschillende realms. Gewoon met tienduizenden tegelijk online.

Jim Rossignol heeft een artikelen reeks van 4 artikelen geschreven over zijn 5 jaar in Eve Online. Van beginneling tot grote corporatie en alliantie naar uiteindelijk het wegvallen van de interesse binnen de corporatie leden. Soms wat technische vage termen als je de game niet kent (space 0.0 is dus volgens mij gebieden met geen regels dus heel unsafe). In ieder geval wel boeiend om te lezen:

http://www.rockpapershotgun.com/2009/08/...ee-part-1/

Hij heeft ook een boek geschreven (ook online gratis te lezen), This Gaming Life. Gaat over o.a. zijn Eve periode (maar ook Quake en nog een andere game).

Citaat:Part personal history, part travel narrative, part philosophical reflection on the meaning of play, This Gaming Life describes Rossignol's encounters in three cities: London, Seoul, and Reyjkavik. From his days as a Quake genius in London's increasingly corporate gaming culture; to Korea, where gaming is a high stakes televised national sport; to Iceland, the home of his ultimate obsession, the idiosyncratic and beguiling Eve Online, Rossignol introduces us to a vivid and largely undocumented world of gaming lives.

Torn between unabashed optimism about the future of games and lingering doubts about whether they are just a waste of time, This Gaming Life also raises important questions about this new and vital cultural form. Should we celebrate the "serious" educational, social, and cultural value of games, as academics and journalists are beginning to do? Or do these high-minded justifications simply perpetuate the stereotype of games as a lesser form of fun? In this beautifully written, richly detailed, and inspiring book, Rossignol brings these abstract questions to life, immersing us in a vibrant landscape of gaming experiences.

http://www.digitalculture.org/books/this-gaming-life

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
11-09-2011, 01:15 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-09-2011 om 01:27 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #12
Mooie artikels om te lezen, en erg boeient. Ga nu al naar het 2de artikel, ze lezen echt lekker weg en je bent al vrijsnel op het einde zonder tot je het verwacht.

De security zones zijn best wel simpel te begrijpen. Je hebt 3 verschillende geloof ik, de 0.0 security zone dat wil zeggen, gebieden wat door Corporations word gerund, enof door piraten. Een gebied waar geen regels zijn, en daar wil je niet alleen vliegen want je word gigantisch leeg geplukt!

Dan heb je 0.1 t/m 0.3, die zones zijn ook niet bepaald veilig en wil je niet als beginner komen. Ben er 1x ingeweest, en meteen een schip van 7 miljoen ISK kwijt geraakt!

Dan heb je de zones 0.4 t/m 1.0 en dat zijn zones wat worden beheert door de Concord. De Concord is een NPC Corporation en houden de high sec zones veilig. Zo vliegen ze rond bij warpgates enof door de gebieden zelf.

Als jij een piraat bent, en je word gezocht kom je niet meer in high security sectors omdat je gevaarlijk bent, en ze zoeken jou! Verder helpt de Concord jou ook als je word aangevallen door Piraten of andere spelers, hoe hoger de security level hoe sneller ze jou komen helpen!

Gebeurt dit in een lage of 0 security zone, dan is het geheel op eigen kracht en moet je het zien te overleven. Zonder een fleed kom je echt niet ver, en heb je vrienden echt nodig! Voor beginners is het niet aan te raden om onder de security 0.4 te vliegen. Ben nog nooit in 0.0 security zone gevlogen, en heb er op dit moment ook nog geen intressen in. Wil niet steeds men schip verliezen. Ben al paar x gered door een andere speler. Smile

0.0 security zones worden ook beheert door Corporations wat bij een alliance zitten aangesloten, waar soms duizende spelers bij aangesloten zijn. In 0.0 security worden meestal ook zware battles gehouden om gebieden of om macht! Zelf zat ik te denken om in zware oorlogs gebieden, schepen, wapens en ammo te gaan verkopen. Aangezien ik dan een easy target ben, moet ik natuurlijk mensen hebben wat mij beschermen en het geld verdelen!
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
23-09-2011, 03:12 PM
Bericht: #13
CCP de ontwikkelaar van Eve online en Dust514 heeft iets naar buiten gebracht. Dust 512 verschijnt in 2012, maar dat is nog niet alles.

Schijnbaar heeft het bedrijf tegen de website Develop vertelt dat men werkt aan de toekomstige Pc en console hardware. Staat ons toch binnen kort iets nieuws te wachten, of een nieuwe generatie aan gaming?
Reageren op dit bericht
29-09-2011, 07:09 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-09-2011 om 07:12 PM door Nero.)
Bericht: #14
(14-08-2011 10:58 AM)widow.nl schreef:  Zooo uitgebreid verslag Deadseye! Volgens mij moet er wel een warning bij komen, ADDICTIVE! Net als andere MMO's, als je er eenmaal inzit kom je er moeilijk vanaf zo verslavend.

Ik hoef geen gratis proefversie, ik hou niet van MMO's... maar bedankt voor het aanbod!

Inderdaad heb ook al het een of andere mmo gespellt bijv archloard, guild wars enzofort. Eve vond ik altijdt al interessant maar ik heb het nooit gekocht omdat het wie met warcraft maandelijkse bijdraage vroegen en dan woordt het echt een te duur game.
Ps. voor 180 euro wil ik liever eens parajumpen ^^
Reageren op dit bericht
30-09-2011, 01:14 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-09-2011 om 01:54 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #15
(29-09-2011 07:09 PM)Nero schreef:  
(14-08-2011 10:58 AM)widow.nl schreef:  Zooo uitgebreid verslag Deadseye! Volgens mij moet er wel een warning bij komen, ADDICTIVE! Net als andere MMO's, als je er eenmaal inzit kom je er moeilijk vanaf zo verslavend.

Ik hoef geen gratis proefversie, ik hou niet van MMO's... maar bedankt voor het aanbod!

Inderdaad heb ook al het een of andere mmo gespellt bijv archloard, guild wars enzofort. Eve vond ik altijdt al interessant maar ik heb het nooit gekocht omdat het wie met warcraft maandelijkse bijdraage vroegen en dan woordt het echt een te duur game.
Ps. voor 180 euro wil ik liever eens parajumpen ^^

Als ik eerlijk ben, Eve Online kan je niet vergelijken met die games! Dit is echt een ander soort MMO. Je hebt ook je eigen lot in je handen en hoef je ook niet te levelen om iets te bereiken. Hier draait het puur om skills, en waar je echt opricht.

Meeste MMO's ben je level hoger en ben je sterker, bij Eve moet je de skills leren en die ook weer upgraden. Als je bijv. een wapen op je scheep wil zetten, moet je eerst de juiste type hebben, de juiste skill books en dat kunnen er ook meerdere zijn. Levels zitten hier ook totaal niet in, en draait het puur om de skills en scheep wat je hebt. Je kunt uiteraard ook niet meteen alle skills leren, want daar heb je bijv ook weer bepaalde skills voor nodig. Het is dus niet zo tot je na 5 min de grootste scheep kunt vliegen, daar moet je eerst de skills voorleren wat ook weer onder andere skills leren. Soms moet je gewoon 2 dagen wachten voordat je nieuwe scheep kan gebruiken (omdat je de juiste skills moet leren), en zo ga je alles meer respecteren en ga je met alles zuiniger om en gebruik je ook sneller mindere dingen wat je bij andere games links laat liggen omdat ze dan toch niet nodig zijn, bij Eve online is dit niet het geval.

Als je goed in het spel bent hoef je naar een half jaar geen geld meer uit te geven, omdat je zoveel ISK verdient in het spel waarmee je maandelijks een PLEX kunt kopen en niet meer maandelijks hoef te betalen. Lekker veel resources uit planeten en astriods halen, daarnaast veel op de markt gooien. Daarnaast wat qeusten doen, zo verdien je snel geld.

Dan ga je steeds trapjes omhoog en koop je beter gear, sterker schepen en dan ga je meedoen met Wormholes, PvE Battles waar je goed geld mee kan verdienen, fleet up met vrienden en ga je tot 250 man Wormholes in, of andere dingen doen.

Zo ga je steeds stapjes hoger, en er zijn zelfs Corporations wat nieuw komers helpen, zo is er bijv de E-UNI (Eve Online University) en krijg je ook eigen mentors.

Verder heeft ieder Corporation ook hun eigen regels, zo mogt ik dus niet alleen rondvliegen omdat we in oorlog waren. Dit is namelijk slecht voor reputatie als mensen worden aangevallen en worden vernietigd. Zo had je ook bijna dagelijks trainingen en kon je verschillende wegen opgaan. Dit is zo uitgebreid, daar kan je wel uren over praten. En dit maakt het gewoon anders tegenover andere MMO's, daar is het pad al voor je geschreven, en kom je steeds levels hoger en plekken op de map verder. Eve online is dit niet het geval, je kunt gaan en staan waar je wilt en alels word beheert door spelers.

Even om een snelle indruk te geven wat MMO nu special maakt, en anders is tegenover andere MMO's.

Reageren op dit bericht
18-10-2011, 11:01 AM
Bericht: #16
Eve t/m 19 Uur voor maar 5 Euro now verkrijgbar op Steam.!!!!!

Laat je door mij uitnodigen en je krijgt nog een 21 tage extra.

Hoe werkt het je stuurt mij je mailadress en ik stuur je een invite, infolge maak je een Trialaccount aan.
Daarnaar gaan je naar steam koopt het game en vola je hebt 51 Tage Eve online voor maar 5 Euro.!!!

Denk aan geldt allen op de 18-10.2011 1900 MEZ
Reageren op dit bericht
26-11-2011, 08:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-11-2011 om 09:04 PM door DeAdSeYe.)
Bericht: #17
Bij deze 1 van de nieuwste trailers gepost van Eve online en Dust 512, aanstaande Dinsdag komt een nieuwe expansion uit!

Volgens mij hebben ze nog hele grote plannen met Eve online, vooral tot Dust 514 eraan gaat komen de FPS/MMO wat in de zelfde wereld afspeelt, wat tevens de mogelijkheid bied om beide games met elkaar te laten communiceren. Zie onder het resultaat!

Zie hier 2 trailers!

Eve Online

Dust 514 & Eve Online

De spelers vechten over de controle van de planeten die zich bevinden in de wereld van EVE Online. Spelers in EVE Online kunnen vechten in de ruimte met hun ruimteschepen, maar zijn ook in staat DUST 514 in te huren om te vechten voor de planeten.

Als de Dust 514 spelers hier succesvol in zijn, zal de EVE Online-player in staat zijn om bepaalde regio's van planeten te kunnen controleren en veranderen.
Reageren op dit bericht
01-05-2013, 05:17 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-05-2013 om 05:45 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #18
Epic videos over Eve online! Ze zijn zelfs bezig met een TV serie.

http://mashable.com/2013/04/28/eve-onlin...tv-series/

http://www.eurogamer.net/articles/2013-0...ced-by-ccp

Verder is er nog helemaal niks bekend, maar bekijk hier onder een aantal epic video's van wat wij misschien kunnen gaan verwachten.

De jaarlijkse expansion (dit jaar Odyssey genoemd) komt op 4 juni 2013 uit. Dust 514 komt uit op 14 mei 2013 op de Playstation 3. CCP weet erg goed om spelers te vermaken met nieuwe content.

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht
04-10-2013, 10:03 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 04-10-2013 om 10:04 AM door DeAdSeYe.)
Bericht: #19
RE: EvE Online + Dust 514
Wie nog Eve Online speelt en opzoek is naar andere spelers!

Dan moet je in Jita wezen! kijk al die spelers wat daar per uur langskomen.. Af en toe zie je nog wat spelers met elkaar bekvechten.

"Your uselessness is epic"
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)