Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)




 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
25-07-2011, 09:47 PM
Bericht: #11
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
Voor de liefhebbers, op de Bohemia Interactive site kan je het spel al pre-orderen met 25% korting.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 09:57 AM
Bericht: #12
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
Toch maar eens uitproberen. Eens kijken wat het precies is.

7P rule:
Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
[Afbeelding: banner4.gif]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 11:24 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-07-2011 om 11:25 AM door zoog.)
Bericht: #13
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
(25-07-2011 09:11 PM)Nimster schreef:  Hoe zijn de flight mechanics?

Echt 0,00% gerelateerd aan ArmA mechanics. Echt op geen enkel vlak vergelijkbaar. Veel respect als je dit beest niet binnen 2 seconden crashed de eerste paar keer. Na 5 start pogingen is het me gelukt om als een zwalkende idiote dronkenlap een soort van door de vallei te "vliegen".

Volgens feedback van echte piloten wordt schijnbaar zoiets als het Rotor-in-Ground effect bijvoorbeeld zeer goed gesimuleerd. Heb het zelf nog niet kunnen testen want een simpele hover is al een knap lastige opgave Tongue2 Maar het zegt wel wat als ze in deze fase al aardig goed op weg zijn.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 01:04 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-07-2011 om 02:10 PM door Mario.)
Bericht: #14
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
2 missies gevonden:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=121943 - trainings missie, ook voor de gewone heli's
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=121445 - gebruik je search light om de politie te helpen

Jammer dat er geen MP is Sad

7P rule:
Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
[Afbeelding: banner4.gif]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 01:45 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-07-2011 om 01:52 PM door zoog.)
Bericht: #15
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
De heli zit trouwens onder civilian > special > air > heli light 01 als je in de Editor wilt spelen.

Zo te zien is DnA trouwens Project Lead for Take On Helicopters Smile Een Nederlander en TDNL member die we in 2009 hebben geïnterviewd over ArmA 2.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 02:08 PM
Bericht: #16
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
Net ff de trainings missie geprobeerd en dat zit erg goed in elkaar. Het is gemaakt op de map Utes en je vertrek vanaf het vliegdekschip. Er staan verschillende heli's, dus je kan ook de gewone heli pakken en daarmee oefenen.
Er zijn een aantal opdrachten:
- extract delta team 1
- insert delta team 1
- lift cargo
- drop cargo
- load VIP's
- Fly VIP's to carrier
De opdrachten komen elke keer op een andere plek, dus je vliegt niet steeds dezelfde rondjes.
Land je binnen 10m van de gemarkeerde plek krijg je 10 punten extra.

Het probleem wat ik nu heb is dat de heli light steeds naar rechts valt, in een andere heli heb ik daar helemaal geen last van.

7P rule:
Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
[Afbeelding: banner4.gif]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 02:38 PM
Bericht: #17
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
Trim je wel de heli tijdens een eerste hover, zodat deze stabiel is voordat je vertrekt? Ik heb ook een aardig zweterige tijd om deze heli recht te houden. Ik weet niet in welke mate dat aan de 3d pro stick ligt of gewoon aan het lastige nieuwe flight model. Kleine inputs zorgen ook meteen dat de heli elke kant op gaat zwabberen, het lijkt alsof de stick niet precies genoeg inputs doorgeeft.

Heb jij in die Ass & Trash missie een GPS trouwens? Ik krijg een vage map overlay met RCTRL + M, en niet de gewone GPS die je moet gebruiken voor de precisie landingen.

Ik vond deze opfris post in heli mechanics wel weer nuttig om even door te lezen. De Black Shark, zonder tailrotor, zorgt toch voor verkeerde gewoontes bij heli's met wel een tail rotor.

Citaat:The effect of the main rotor being turned by the engine/transmission creates torque. This torque causes the body of the helicopter to want to rotate in the opposite direction of the rotor blades. This requires a tail rotor to counter this torque. The tail rotor can also be used conveniently to control yaw left or right. If you increase the amount of power to the rotor system you also increase the torque and need additional pedal to counter the torque. Now, with that tail rotor spinning and pushing air sideways it gives the helicopter a tendency to drift in the direction of tail rotor thrust and also gives it a rolling tendency. This is all in a hover, mind you, the dynamics change in forward flight (just to make things complicated). In forward flight the vertical stabilizer on the tail takes over and uses the wind created by forward flight to stabilize the tail. This results in the pilot not needing to apply left pedal as much or at all. If you continue to apply left pedal the helicopter will want to yaw and possibly roll. Try reducing your pedal input as you accelerate forward. Also, try not to be too liberal with your power changes as any input can drastically change the flight condition. Use smooth slow inputs, be gentle and careful. Just to complicate matters further, if you accelerate too fast, past the red line on the airspeed indicator, you will encounter retreating blade stall. The forward airspeed of the helicopter coupled with the rotation of the blades means that the blade on the right is moving faster than the blade on the left, although they are rotating at the same speed, you have to add the helicopters airspeed on one side and subtract it from the other. This dissymetry of speed causes a dissymetry of lift on either side of the rotor disc and the helicopter wants to roll left. This actually starts happening at very low airspeeds but is countered by the flapping mechanism in the rotor head, allowing the advancing blade to flap up and the retreating blade to flap down. As the advancing blade flaps up the angle of attack is decreased and thus lift is decreased. Adversely the opposite is happening on the retreating side, so the airspeed of the advancing and retreating blades are very different, the lift remains the same. The foreward airspeed of the helicopter is limited to how far the blades can flap before they cannot compensate for that dissymetry of lift any more.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 03:22 PM
Bericht: #18
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
De gewone gps is er niet meer, ook in de editor en andere scenario's krijg ik de map overlay. Je ziet er wel meer op dan die kleine gps maar het is ook best irritant.
Ik gebruikte de trim nu zoals in BS. Dus tijdens het vliegen aanzetten. Zal het eens proberen tijdens het hoveren.

Nog ff een videotje:
http://vimeo.com/26057596

7P rule:
Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
[Afbeelding: banner4.gif]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 07:25 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-07-2011 om 07:52 PM door Mario.)
Bericht: #19
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
Het trimmen tijdens hoveren is wel gelukt, maar zodra de collective pitch verander begint de heli weer te spinnen. Hier staan ook een aantal punten van echte heli piloten die het spel testen:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=122626

Dat zwabberen heb ik ook last van. Het kan komen door teveel tegen sturen. Dan schiet de heli juist weer de andere kant op.
Het zal nog veel vlieg uren kosten om hiermee goed te hoveren en te vliegen.

7P rule:
Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance
[Afbeelding: banner4.gif]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
26-07-2011, 08:25 PM
Bericht: #20
RE: Take On Helicopters door Bohemia Interactive
Volgens mij moet je bij elke aanpassing (snelheid, pitch etc.) corrigeren met de pedalen. Maar da's best lastig met zo'n draai stick. Het zal inderdaad aardig wat oefening vragen.

Ben wel erg enthousiast over de potentie van deze game, vooral ook omdat het zich in de civiele wereld afspeelt. Dus meer missies als reddingsacties, bevoorrading, vip's vervoeren enz.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht




Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)