Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)




29-10-2010, 01:39 PM
Bericht: #21
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
Als we vertellen wat we hebben gedaan, dan zullen we je moeten doden Ph34r

Ja was erg leuk! Van alles wat eigenlijk. Informatie/presentatie over het gebruik van simulatoren VBS2/SteelBeasts binnen Defensie en de voordelen hiervan. We hebben een scenario in VBS2 gedaan en deze achteraf met After Action Review besproken over hoe en wat, en wat de instructeur kan doen met die gegevens. Project Reality heeft de Dutch Units voor BF2: PR laten zien en een aantal PR feature en we hebben nog casual player vs player scenarios gedaan in een informele setting.

Jerry heeft veel opgenomen, dus voor een echt goed beeld zou ik op zijn TopNotch show wachten Smile

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
29-10-2010, 02:17 PM
Bericht: #22
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
Hebben ze nou ook LVC en LHA zodat je met Steel Beasts in een VBS omgeving kan spelen?

Dat blijft toch wel het ultieme tactical gebeuren. Laugh
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
29-10-2010, 07:02 PM
Bericht: #23
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
En, wie heeft gewonnen?

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
30-10-2010, 05:47 PM
Bericht: #24
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
Wat wel een beetje jammer was, was dat er maar een paar militairen aanwezig waren, en de rest van hun rullen gevuld werden met stagiaires. Niet iets dat verholpen had kunnen worden, maar het was leuk geweest om enkel tegen militairen te spelen.

De eerste ronde was een missie, waarbij wij een Shilka moesten overvallen en opblazen dat werd verdedigd door het andere team.
Deze ronde werd in 2 groepen afzonderlijk gespeeld, dus 2 sessies tegelijkertijd die daarna besproken werden.
Onze groep heeft de opdracht voltooid, de shilka opgeblazen met M203 40MM granaten omdat onze AT-4's geen munitie hadden meegekregen (lol), en daarna succesvol de rendezvous bereikt met 3 verliezen (die konden respawnen. Rare manier van respawn trouwens, deed meer denken aan bug/glitch abuse).
De andere groep kreeg nog een paar vijandelijke voertuigen op de thee en is overlopen nadat zij de Shilka hadden opgeblazen.

Daarna nog 2 potjes gedaan, 1 sessie waarbij een team de ambassade verdedigde, en het andere team deze aanviel.
Hierbij viel de samenwerking en communicatie al snel in het water, en had je afzonderlijke mensen of buddyteams die de ambassade probeerden te bereiken en binnen te komen.
Het andere potje was een soort Team Deathmatch omgeving waarin zich ook nog 2 shilka's bevonden die we moesten opblazen, maar waarvoor we geen satchels etc mee kregen (en ook niet kunnen vinden in de map, al had het in gebouw 4 moeten liggen). Hierdoor werden de tanks al snel genegeerd en werd het echt TDM in een vaag opgezette omgeving met een soort vierkante rioolbuizen die aansloten op gebouwen etc.

Wat me opviel is dat bepaalde dingen in VBS2 beter gedaan zijn dan met de ArmA series, maar dat er ook dingen zijn die ArmA 2 beter doet dan VBS2.
Zo kun je in ArmA 2 bijv. soepel van een crouched run naar een standing run gaan, maar moet je in VBS2 net als in ArmA 1 eerst stoppen, knielen, en dan kun je pas weer verder rennen. Nog zoiets is dat je niet lopend kan reloaden maar dit stilstaand moet doen.
VBS2 behandeld gebouwen echter beter dan ArmA 2, met een duidelijkere interface voor het openen van deuren, en ook interessante gebouwen die nergens terug te vinden zijn in ArmA 2 (waarvan een aantal gezien in die laatste speelsessie, met de rare basis).
Daarnaast kan je in VBS2 ook niet met NVG's op door je vizier of ironsights kijken. Dat betekend dus dat je om effectief te kunnen schieten beter geen NVG's kunt dragen, want doe je dit wel en wil je snel door de ironsights heen kijken dat je eerst geen bal ziet omdat je ogen zich moeten aanpassen aan de duisternis.
Dus het is of vanaf de heup schieten met NVG's, of gerichter schieten door de ironsights zonder NVG's.

Wat me ook opviel trouwens in die laatste sessie was dat het zich op een tropisch eiland bevond (palmbomen etc) maar er sneeuw viel. En die sneeuw klonk als regen. Welk genie dat bedacht heeft... Tongue2
Grappig was trouwens wel dat Sahrani en Ramadi terug te vinden waren in VBS2, terwijl dit eigenlijk ArmA 1 content is. Maar als je andere ArmA 1 content (bijv. mods) wilt importeren in VBS2, je hoogstwaarschijnlijk veel gezeur krijgt over copyrights.

Het tofste aan VBS2 is toch wel de After Action functionaliteit, waarin je in verschillende cameramodes (of op de kaart) terug kunt zien wie waar liep, waar kogels heen vlogen en of ze afketsten, naar eigen believen kunt terugspoelen, vooruitspoelen of pauzeren. Op die manier kun je precies zien hoe tactische fouten ontstaan zijn, en voor een volgende keer bepalen wat anders moet.

Grappig, of eerder interessant verhaal was dat men de omgeving van Kamp Holland in Afghanistan had nagebouwd in VBS2. Op deze map hadden ze een peloton een IED scenario laten doorspelen op een bepaalde locatie in de buurt van Kamp Holland, een korte tijd voordat ze op uitzending gingen.
Tijdens de uitzending zijn ze precies op de plek die ze in VBS2 hebben geoefend in een IED aanslag terecht gekomen. Daarna hebben ze zelf gezegd dat ze dankzij de eerdere ervaring met dit scenario in VBS2 veel effectiever konden handelen dan dat ze zonder de VBS2 ervaring hadden kunnen doen.
Ook in andere dingen blijkt het gebruik van VBS2 heel effectief te zijn. Zo waren er bijv. examens (ik geloof voor onderofficier etc) waarbij normaal gesproken een behoorlijk percentage afviel en niet slaagde.
Na een dag met VBS2 geoefend te hebben zijn ze tijdens de examens veel beter gaan presteren en was er een hogere geslaagdenpercentage. Na een paar dagen met VBS2 slaagde op een gegeven moment 100% voor het examen. (let wel, dit examen was niet in VBS2 maar in real-life dan hea Wink )

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
31-10-2010, 11:45 AM
Bericht: #25
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
Bedankt Sic voor je verslag van de dag. Erg leuk om er wat van te lezen.
Nu nog even wachten op de filmpjes
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
01-11-2010, 01:40 AM
Bericht: #26
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
leuke writeup, ik ben effe druk - pix komen later.

@sic VBS2 pbo's zijn de extensie .pbox, en die zijn encrypted Sad
andersom, een arma .pbo in vbs is geen probleem.

LimnosRadio - Ammo for your mind!
[Afbeelding: test2.php]
http://www.limnosradio.com
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
01-11-2010, 05:24 PM
Bericht: #27
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
Dat het kan wist ik, maar of het mag is weer wat anders Smile

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
01-11-2010, 08:25 PM
Bericht: #28
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
Replay van een gespeeld scenario is altijd een erg goede tool om een missie te evalueren, zeker omdat je als grond-troeper niet altijd een volledig overzicht hebt. (In vliegtuigen trouwens ook vaak).

Bedankt voor je verslag.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
02-11-2010, 06:04 PM
Bericht: #29
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
Ben benieuwd wanneer de film af is Smile

With kind regards,

[R-COM]Glimmerman

[Afbeelding: dutch.png]
[Afbeelding: igkggg.png]
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
03-11-2010, 08:07 PM
Bericht: #30
RE: Gamers vs Soldiers: Koninklijke Landmacht, Sahrani-Radio, Tangodown & Project Reality
(02-11-2010 06:04 PM)Glimmerman schreef:  Ben benieuwd wanneer de film af is Smile

Dan zal je ietwat geduld moeten hebben, daar ik ook nog met TDNL & UKforce in IV heb ( dat erbij gemoteerd word )

een 3tal shows staan geplanned voor december

LimnosRadio - Ammo for your mind!
[Afbeelding: test2.php]
http://www.limnosradio.com
Alle berichten van deze gebruiker zoeken




Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)