Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
28-06-2010, 12:13 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-05-2011 om 06:46 PM door zoog.)
Bericht: #1
TDNL Paintball meeting 2010
TDNL Paintball uitje 2010

Vaak was er al over gesproken maar een echte poging was nog nooit ondernomen. Een 'real-life' uitje voor TDNL community leden. Maar wat is leuk om te doen en wanneer?
Paintbal was een terugkerend item en iedereen was het daar wel over eens dat dat iets voor ons was.
Bij het zoeken naar een geschikte, centraal gelegen lokatie kwamen we bij PaintballPlus/Action-park terecht (link: http://www.action-park.nl/index.asp?menu_id=29 ). Centraal gelegen in de buurt van Utrecht en ze boden 'tactical paintball' aan. Dat is paintballen met een serieus tintje. Niet rond rennen als kip zonder kop, niet spray and prey type paintball maar gecontroleerd missies spelen in een loods van 1000 vierkante meter waar een compleet dorp is nagebouwd inclusief een geparkeerde bus.

Nadat de datum was vastgesteld d.m.v. een peiling op het forum, kwam zaterdag 19 juni 2010 uit de bus. Toen was (bij mij in iedergeval) nog niet bekend dat Nederland zou voetballen tegen Japan in het WK.

Uiteindelijk kwamen we op 10 inschrijvingen uit, te weten:

- Djlex
- Killg0re
- Mario
- Pepperana
- Pilgrim
- SiC
- Sepros
- Shadow
- widow.nl
- Zoog

De 19e juni kwam steeds dichterbij en op het forum leefde iedereen er naar toe. Hoe zou het zijn om mensen die je nog nooit hebt gezien, maar wel zo vaak hebt gesproken, te ontmoeten? Sommigen kennen elkaar al jaren virtueel...
Uiteindelijk was het dan zo ver, 19 juni brak aan, hierbij de dag vanuit mijn perspectief.

De wekker ging, het is zover, vandaag paintballen! Mijn eerste ervaring met Paintball want ik had het nog nooit gedaan. Wel lasergamen maar dat is toch heel anders.
Pilgrim zou mij komen ophalen, hij woont namelijk nog geen 5 km verderop en hij rijd een auto van de zaak. Rond 09:15 stond hij voor de deur, althans dat nam ik aan want ik had hem immers nog nooit gezien... gelukkig ik stapte niet in bij iemand die zei: wat mot je in m'n auto?
Nee het was Pilgrim inderdaad. Ik herkende zijn stem. We reden richting Amsterdam om Shadow op te halen.
Het ijs was snel gebroken aangezien je beide een aantal dezelfde interesses hebt. Bij Shadow aangekomen bleek dat we waren vergeten te melden dat we eerder zouden komen, gelukkig was Shadow al op en konden we na 10 minuten wachten alsnog vertrekken richting Voorthuizen.

Pilgrim herinnerde zich de omgeving omdat hij vroeger vlakbij Voorthuizen gestationeerd was met zijn eenheid. De Tomtom bracht ons uiteindelijk bij een afgelegen brandweer oefenterrein waar inderdaad een enorme loods stond met een busje ervoor waar een perslucht aggregaat stond te loeien.
We waren als eerste en dat was ook de bedoeling want ik had het contact onderhouden met PaintballPlus dus ik vond het wel zo netjes om er als eerste te zijn.
We keken wat rond maar er was niemand te bekennen, uiteindelijk kwam Martin Dupuis, eigenaar van PaintballPlus ergens de loods uitlopen en maakten we kennis. Een erg relaxte man met veel ervaring in deze branch bleek al snel.
Nu was het wachten op de rest, we hadden uitzicht op de toegangsweg en al snel zagen we auto's komen langsrijden, stoppen, terug rijden en afslaan. Jahoor, gevonden Smile
We maakten kennis met de anderen. Wel maf om je nickname te zeggen tegen mensen in het echt maar goed, zo kennen we elkaar immers dus dat was nou eenmaal het makkelijkst.
Diverse TDNL collega's hadden behoorlijk in de file gestaan maar desondanks was iedereen rond 11:45 aanwezig en kon de speluitleg beginnen.

We zouden gaan spelen met groene/camo en zwarte overalls. Bijhorende maskers en Paintball wapens. Deze wapens waren van zeer goede kwaliteit, een langere loop zorgde er bovendien voor dat je een stuk accurater kon schieten. Het paintball reservouir kon 20 ballen bevatten en je kreeg 2 extra magazijnen mee waar nog eens 40 ballen in paste. Totaal dus 60 paintballs per missie.
Er was geen maximale afstand waar vanaf geschoten moest worden, het was nou eenmaal Tactical wat inhoud dat je elkaar om een hoek tegen kon komen en dan zou er toch echt geschoten gaan worden.
Na de veiligheids instructies konden we gaan omkleden en ons klaarmaken voor de eerste missie.

Wat een extra fijne bijkomstigheid was dat PaintballPlus recent een wijziging had doorgevoerd in hun ballen beleid, hierdoor hoefden we geen extra paints te kopen, ze zaten er gratis bij. Erg fijn want dat scheelde toch wel 12 Euro PP ongeveer.

De Missies

1e missie

De eerste missie bestond uit Team Deathmatch. 5 vs 5 dus. Gewend raken aan de omgeving, aan het wapen, aan je teammates etc. Wanneer je geraakt werdt was het de bedoeling dat je HIT riep en je wapen in de lucht stak. Vervolgens terug naar de basis om een nieuw leven op te halen (dit om even in te komen)
Deze missie werd gespeeld met Metallica knallend uit de speakers, dat was een goed begin!

2e missie

De tweede missie bestond uit het vervoeren van een zwarte koffer. Het zwarte team (bestaande uit: Pilgrim, Shadow, Mario, Djlex en widow.nl) begon met een zwarte koffer in het 'coke-lab' en moest 'the office' zien te bereiken om daar de koffer achter de balie neer te zetten. Hier was 12 minuten de tijd voor.
In het coke-lab waren diverse atributen aanwezig, al snel kwam het idee om een afleidings mannouvre op te zetten, er lag namelijk een soortgelijke koffer die we konden misbruiken. We maakten twee teams, beide teams met een koffer. Team A ging links met de echte koffer en team B ging rechts als afleiding met de fake-koffer.
Al snel kwam team B in contact met de tegenstander, die waren dol blij met de veroverde koffer maar kwamen van een koude kermis thuis toen bleek dat ze een fake-koffer te pakken hadden.
Team A met de echte koffer haalde het helaas niet maar het was een geslaagde stunt waar achteraf behoorlijk om gelachen is.

Hierna wisselde het groene/camo en het zwarte team van kant, nu waren de rollen omgedraaid, wederom 12 minuten en dat is korter dan je denkt.
Het groene/camo team bestond uit: Killg0re, Pepperana, SiC, Sepros en zoog. Beide teams slaagde er niet im om de koffer binnen de tijd op de afgesproken plek te krijgen, helaas!

3e missie

De derde missie bestond uit teams van twee man vormen en team deathmatch spelen. Het winnende team mocht blijven staan. De overige spelers namen plaats op de bus om alles te kunnen gadeslaan. Het licht ging ook nog uit, dat gaf een extra dimensie aan het geheel.
Elk geluidje dat je maakte was te horen, het was een echte sluip & kruip missie die door Killg0re en Djlex erg goed werd gespeeld. Ze bleven er maar liefst 4 ronden in en waren de winnaars van deze missie.

4e missie

De vierde missie was weer Team Deathmatch maar nu in het donker. Damn wat zag je af en toe weinig, mede door beslagen maskers/brillen en de duisternis! Het gaf wel iets extra spannends aan deze missie.

Foto/Video shoot

Na deze missie was het alweer 15:00 uur geworden en kwam er een eind aan het paintballen. SiC kwam met het idee om wat foto's en video's te maken ter promotie van de tangodown.nl website, onze community en Paintballplus. Martin van PaintballPlus vond het een prima idee en liet ons onze gang gaan. Pepperana en widow hadden beide een foto toestel bij zich waarmee ook gefilmd kon worden. Na wat acties in scene gezet te hebben begon het filmen. SiC heeft daarna het filmmateriaal verzameld en er een filmpje van gemaakt.

Afsluiting

Eten bij de Goudreinet

Vooraf was er in het forum al over gesproken om na het paintballen iets te gaan eten/drinken met z'n allen. Dat werd uiteindelijk bij de Goudreinet langs de snelweg vlakbij Voorthuizen. SiC en Sepros misten de afslag en moeten bijna 30 minuten omrijden om zich alsnog bij ons aan te kunnen sluiten.
Het was nog vrij rustig in het restaurant, we konden de nabeschouwing van Nederland - Japan zien op een groot scherm achter ons. Volgens mij was daar weinig animo voor, iedereen praatte liever over het paintballen en TDNL.

Na ongeveer 1,5 uur gegeten en gedronken te hebben, verhalen hebben uitgewisseld over het paintballen, scheiden onze wegen uiteindelijk weer. Iedereen ging weer op pad naar waar hij vandaan kwam, zoog op de motor en de rest met de auto.

De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
28-06-2010, 03:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2010 om 03:37 PM door SiC.)
Bericht: #2
RE: TDNL Paintball meeting 2010
Netjes beschreven Widow Smile
Deed me er ook meteen aan denken dat ik nog een promotrailer in elkaar moest zetten voor Paintball Plus zelf, daar ben ik nu mee bezig.
Ik denk dat het het beste is om die gewoon te uploaden en dan de download link naar het bedrijf toe te sturen, zodat hij er mee kan doen wat hij wil.

EDIT: ik heb inmiddels een email gestuurd naar het mail-adres van paintball plus met een download link voor zijn versie van het filmpje.

Oh ja, en +1 als er iemand is die er niet bij was die kan raden wie Pepperana is Smile

.............................Observe everything, Admire nothing........................
Reageren op dit bericht
28-06-2010, 08:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2010 om 08:54 PM door Nimster.)
Bericht: #3
Erg mooi beschreven widow, bedankt voor het verslag! Ziet er leuk uit. En SiC's filmpje natuurlijk.

(28-06-2010 12:13 PM)widow.nl schreef:  In het coke-lab waren diverse atributen aanwezig, al snel kwam het idee om een afleidings mannouvre op te zetten, er lag namelijk een soortgelijke koffer die we konden misbruiken. We maakten twee teams, beide teams met een koffer. Team A ging links met de echte koffer en team B ging rechts als afleiding met de fake-koffer.
Al snel kwam team B in contact met de tegenstander, die waren dol blij met de veroverde koffer maar kwamen van een koude kermis thuis toen bleek dat ze een fake-koffer te pakken hadden.
Team A met de echte koffer haalde het helaas niet maar het was een geslaagde stunt waar achteraf behoorlijk om gelachen is.

Netjes Biggrin

(28-06-2010 03:00 PM)SiC schreef:  Oh ja, en +1 als er iemand is die er niet bij was die kan raden wie Pepperana is Smile

Ik wist het al, door die Suriname foto's die hij laatst had geplaatst. Biggrin

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht
28-06-2010, 11:35 PM
Bericht: #4
Ik moet zeggen echt tactisch was het niet. Bijv. bij de coke-missie had het verdedigende team zich helemaal dichtgespijkerd en was het 12 minuten lang campen. Het aanvallende team moest zich letterlijk erdoorheen beuken. Leuk, maar veel ruimte voor tactiek was er niet echt. Gelukkig waren er veel (bewegende opstakels) waar het aanvallende team ook achter kon verschuilen.

Een ander gebrek was fatsoenlijke communicatie, soms waren we verspreid over het level en had je geen idee wat de ander aan het doen was. Maar hier konden we uiteraard niks aan doen.

Ik hoop dus dat we de volgende keer (tactical lasergamen?) met meer man aanwezig zijn en dat we daarom dus meer aandacht kunnen besteden aan bijv. lijnformaties aangezien we dan meer ruimte hebben in het bos.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
02-07-2010, 07:19 PM
Bericht: #5
Als het tactical lasergamen is kan ik zeker komen, dat is tenminste niet 18+. En dan KOM ik ook, al is het kruipendBiggrin
Reageren op dit bericht
03-07-2010, 10:58 PM
Bericht: #6
Zo te zien hebben jullie een leuke dag gehadSmile

[Afbeelding: b_560x95.png]
Reageren op dit bericht
04-07-2010, 01:09 PM
Bericht: #7
nice verslag Widow.nl!! ik beleeft het helemaal weer opnieuw!! vooral toen het ligt uitging en je echt geen steek voor ogen zag doordat je bril beslagen was!! aaaaaghh probeer dan nog maar eens te vechten!

@RudyFaasse: SUPER dat je volgende keer mee gaat!!
@Screamingeagles: quote: "leuke dag" je bedoelt: MEGA SUPER leuke dag!! Biggrin
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)