Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
31-08-2010, 10:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-08-2010 om 10:40 PM door jerryhopper.)
Bericht: #21
RE: Tutorial: Een missie maken in ArmA 2
Vet handig, ik heb me nooit verdiept in objectives enzo. hier heb ik wat aan.

Misschien als aanvulling op dit alles : UPSmon script op de vijanden loslaten ( 1 initialisation commando op de enemy squadleader en heb je mega intelligente AI zonder moeilijk doen me waypoints enzo )

filmpies, uitleg & script-download : http://www.armaholic.com/page.php?id=921...ght=UPSMON

LimnosRadio - Ammo for your mind!
[Afbeelding: test2.php]
http://www.limnosradio.com
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
31-08-2010, 11:06 PM
Bericht: #22
UPSMON is goed inderdaad Smile

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
18-01-2011, 12:51 PM
Bericht: #23
vind dit een erg waardevol stuk !!! ik ga dan ook meteen een soortgelijke missie editen en de "handleiding" stap voor stap volgen, gewoon om eea onder de knie te krijgen...
hulde voor diegene die de tijd en moeite genomen heeft om dit zo netjes op papier te zetten
Reageren op dit bericht
04-07-2012, 12:47 PM
Bericht: #24
(12-04-2010 11:06 AM)SiC schreef:  Ik heb dit voorbeeld doelbewust zo simpel mogelijk gehouden.
Dit is echt de basis van wat je nodig hebt en niet meer dan dat, zodat je een simpele missie in ieder geval fatsoenlijk aan de praat krijgt.
Dingen als de revive gaan verder dan die basis, en vandaar ook dat het er niet in zit. De SecOps waar je het over hebt is een module die je kan toevoegen, en die moet je aan de speler linken. Daarna krijg je automatisch random missies.

Maar goed, mocht je verder nog vragen hebben over de wat meer geavanceerde dingen kunnen die natuurlijk altijd terecht in het editing forum Smile

Zou je misschien een tutorial kunnen maken voor een iets meer geavanceerde missie of iets met alle codes?
Reageren op dit bericht
04-07-2012, 01:05 PM
Bericht: #25
ja inderdaad, ace revive uitleg zou erg fijn zijn.
of een link op youtube hoe het werkt.

[Afbeelding: 161100_l.jpg?v=616201220]
Reageren op dit bericht
04-07-2012, 01:55 PM
Bericht: #26
http://www.armaholic.com/page.php?id=12937

In dat .rar bestand staat uitgelegd hoe je ACE revive in je missie moet krijgen.

Verder staat in de configuracion.sqf file een hele hoop commentaar met wat alles doet. Voorbeeldje:

Code:
//Total time that units remains uncon before die, in seconds
ace_wounds_prevtime = 400;

of

Code:
//Jip players wil have an option to teleport to his squadmates when conected. True = allow, False = not allow
Colum_revive_JIPTelep=true;
Reageren op dit bericht
04-07-2012, 02:12 PM
Bericht: #27
Ehm SiC zit voor onbepaalde tijd in Canada dus ik denk dat hij andere dingen aan zijn hoofd heeft.

Misschien kan iemand anders uit de community dit doen die de kennis heeft. Misschien is zo'n tutorial er al en kan je het vinden met een of andere zoekmachine? Smile

.
[Afbeelding: tdnl_sig.jpg]

***** Check de Tangodown video's op Youtube *****
****** Check mijn ArmA2 video's op Youtube ******

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Steam
Reageren op dit bericht
04-07-2012, 03:13 PM
Bericht: #28
er is een template beschikbaar waarin verschillende basisfuncties beschikbaar zijn. ace revive, upsmon, briefingtemplate, en nog wel een par dingen waar ik niet direct kan opkomen.
om missies te maken ben je best dat je je vragen specifïeert tot datgene dat je echt nodig hebt.
Reageren op dit bericht
10-09-2012, 07:37 PM
Bericht: #29
Hallo,

Leuk dat je een tutorial hebt gemaakt voor de mission editor.
Maar ik heb wel een probleem met het laden van de voorbeeldmissie testmissie.Thirsk. Ik heb dat voorbeeld opgeslagen in Documents and settings\loek\Mijn documenten\Arma 2\missions\. Maar als ik de missioneditor open en de voorbeeldmissie wil laden dan krijg ik niks te zien. Mijn vraag nu is dit wel de goede dir voor Arma 2 Reinforcements ?

Thanks
Reageren op dit bericht
10-09-2012, 08:09 PM
Bericht: #30
(10-09-2012 07:37 PM)input schreef:  Hallo,

Leuk dat je een tutorial hebt gemaakt voor de mission editor.
Maar ik heb wel een probleem met het laden van de voorbeeldmissie testmissie.Thirsk. Ik heb dat voorbeeld opgeslagen in Documents and settings\loek\Mijn documenten\Arma 2\missions\. Maar als ik de missioneditor open en de voorbeeldmissie wil laden dan krijg ik niks te zien. Mijn vraag nu is dit wel de goede dir voor Arma 2 Reinforcements ?

Thanks

Nee. Je moet ArmA 2 Other Profiles\JouwNaam\missions hebben. Als je hem daarin zet kun je hem in de editor met de betreffende map laden. Alle missies die je maakt worden daar ook geplaatst.

Eerlijk gezegd is het niet zo handig dat de tutorial voor Thirsk is geschreven. Had beter op Utes of Chernarus kunnen zijn. Maar de instructies voor het missiemaken zelf is op elke map hetzelfde, dus je hebt de voorbeeldmissie niet perse nodig.

Misschien kan SiC (als 'ie weer terug is) het artikel een beetje updaten. Als hij zin heeft tenminste. Tongue2

Vreemd trouwens dat veel artikelen op de website nog steeds linken naar de forum thread. Niet echt mooi. Moeten we een keer omzetten naar WordPress artikelen.

TS: ts.tangodown.nl (ww=tangodown) // Wiki // Falcon BMS //Youtube // Xfire groep // Steam groep
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)