Zoeken Welkom, gast! (AanmeldenRegistreren)

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
19-01-2010, 06:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-01-2010 om 06:41 PM door zoog.)
Bericht: #1
Feedback op coop sessies
Inmiddels hebben we weer aardig wat vaste spelers voor in ieder geval de ArmA 2 avonden. Dat is erg mooi Smile We zijn benieuwd wat jullie vinden van de coop sessies. Voornamelijk ook in hoe we deze kunnen verbeteren. Dit kan gaan over de speelstijl, de soorten missies, technische dingen, organisatie, eigenlijk alles wat er bij komt kijken. Het gaat er vooral om wat jij goed en slecht vind gaan.

Als jullie hier wat feedback posten dan kunnen we gaan kijken waar we aan moeten werken. Ik zal het spits afbijten.

Wat gaat momenteel goed?
Meestal een redelijk aantal mensen aanwezig (~8) en er wordt zeker teamwork gebruikt tijdens missies (geen lone wolves). Ook wordt er vaak met goede dekking gelopen waarbij juiste posities en fire arcs worden ingenomen.

Wat kan er verbeterd worden?
Meer in fireteams werken, betere planning dus concrete aanvalsplannen ontwikkelen & gebruiken (waarbij de briefing ook door iedereen gelezen wordt), communicatie (minder clutter / beknopte & duidelijk opfor info), meer gebruik van tactisch verplaatsen.

Tangodown: Teamspeak // Wiki // Youtube // Facebook // Xfire // Steam
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
20-01-2010, 02:57 PM
Bericht: #2
RE: Feedback op coop sessies
Wat ik goed vind is dat veel mensen interesse tonen in het gebruik van tactieken en dergelijke.
Heel mooi om te zien dat men nu standaard drills van Rasa zoveel mogelijk toepast (verplaatsen in file-formatie etc) zonder als een bloemkool (wanordelijke formatie, of gewoon geen formatie Tongue2) door het woud te stampen.

Wat misschien iets beter zou kunnen is de aandacht vasthouden.
Wat me opvalt is dat als men een keer dood is gegaan en men moet bijv. weer een eind lopen om bij de groep te komen, dat daarna de orde weg is en chaos begint te heersen.
Heel goed voorstelbaar natuurlijk, maar als iemand zijn best doet bijv. om een missie te leiden kan dit vervelend zijn.
Om de vervelende klusjes zoals het weer helemaal terug lopen te compenseren word er dan meer geouwehoerd, maar dit sleept weer voort doorheen de rest van de missie, en dat is jammer.
Het hoeft natuurlijk niet dodelijk serieus, maar je moet het geouwehoer ook weer kunnen afkappen om weer serieus aan de bak te gaan. (iig op de vrijdag)

.............................Observe everything, Admire nothing........................
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
21-01-2010, 11:31 AM
Bericht: #3
RE: Feedback op coop sessies
Citaat:"Wat me opvalt is dat als men een keer dood is gegaan en men moet bijv. weer een eind lopen om bij de groep te komen, dat daarna de orde weg is en chaos begint te heersen."
Mee eens, ik denk dat het mede hierom handig is om revive aan de missies toe te voegen, voornamelijk ook omdat we nochthans met minder man rondlopen alsdat de missies voor bedoeld zijn. Daarnaast moeten we nog wennen aan elkaar en alles nog een beetje leren. Dood==dood is dan wel erg hard en leer je uiteindelijk ook niet veel van imo. Vaak gaan mensen wat anders doen als ze dood zijn. Respawnen in een AI resulteerd vaak in het opnieuw moeten lopen, wat dan vaak minstens 15-30 min. looptijd is.

Ook denk ik dat het beter is als we in aparte TS-channels gaan zitten als we gaan opsplitsen in Alpha en Beta teams. Vrij vaak raak ik gedesorrienteerd door wat mensen zeggen van een ander team waarvan ik denk dat ze in mijn team zitten.
We moeten dan wel 2 extra TS knoppen gebruiken:
(in settings->key settings: )
Whisper to (chan cmdr -> all) all channel commanders (Om met de leiders te praten)
whisper to (channel pre-def -> ) channel family (om met iedereen te praten)

Teamleiders moeten dan uiteraard ook chan cmdr zijn (rood "lampje").

Wat wellicht ook een idee is is om wat trainings-missies te maken. Ik doel hiermee naar verschillende doelen die een andere/bepaalde taktiek nodig hebben om te volbrengen. BV: heuvel overnemen, stadsgevechten, door patrouilles gebied lopen e.d. Hier moet dan zeker revive in en korte afstand om te lopen (zodat men zich echt op 1 ding kan focussen, waarbij je in missies meestal met allerlei dingen door elkaar rekening moet houden.)

Ook zou ik graag een wat meer in-depth debriefing zien, wat meer stap-voor-stap/per situatie ipv een algemene "ging wel lekker" oid. Als meerdere mensen "filmen" kunnen situaties vanuit andere oogpunten bekeken worden en zo een wat meer professionelere/in-depth debriefing plaats vinden.

Betere communicatie omtrend posities van alpha/beta team. Gegeven moment waren we een basisje ergens langs een rails aan het aanvallen (zondag meen ik), ik meen dat de meeste mensen wel wisten waar ik met m'n team stond (op de heuvelrand ten zuiden van vijanden). Maar ik had echt geen idee waar het andere team was (ze zouden vanuit Z-W of W aanvallen meen ik). Geen idee of andere mensen dit ook zo ervaarde, maar ik zie dat soort dingen wel vaker voorkomen als we gaan splitsen.

Betere fire-lanes/dekking. Vaak zie ik mensen naast een muurtje in het verlengde dekken/mikken. Als een ander aan de overkant staat is het veel tactischer om juist kruislings (elkaar) te dekken.

Dus niet:
========= ======
X>>>>>>>---
-------------
-------------
X<<<<<<<---
======== =======

Maar:
========<======
X>------<--
--->>-<<--
---<<->>--
X<------>-
========>=======

Zo heb je meer zicht, kan je makkelijker de daken zien/dekken en is je "angle" beter (vijand kan moeilijker achter een muurtje alleen z'n hoofd/geweer steken). Ook niet de hele tijd van links/rechts wisselen, maar vertrouwen in je teammaatjes.

Vast nog wel meer, maar vind het wel ff goed zo. Smile
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht

Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)