Tangodown.nl
Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - Afdrukversie

+- Tangodown.nl (http://www.tangodown.nl/forum)
+-- Forum: Games - Overig (/forum-177.html)
+--- Forum: Space (/forum-182.html)
+--- Discussie: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) (/thread-3698.html)

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - DeAdSeYe - 21-11-2013 02:29 PM

Daarom zie ik helemaal af van de Idris-P. Ik had namelijk met Sandi gepraat dat ze mij aanstaande maandag een Idris-P zou vrij houden. Toen ik het bedrag van $1250 hoorde, schrok ik er van!

Zo'n grote bedrag is inderdaad gekke werk! Als ik in het geld zwom had ik het wel gedaan, maar een gewone persoon is dit gekkenwerk. Daarom zie ik ook van de Idris-P af en hou het maar bij m'n Constellation en Retaliator! Koop de Idris-P wel ingame wanneer ik maanden heb gespeeld! Laugh

Vanaf morgen heb ik 2 van de 3 schepen die ik wilde hebben. Gelukkig hoef ik geen rooie cent meer te stoppen in Star Citizen, want ik ga mijn kleine goedkope schepen inruilen voor 1 grote.

In Star Citizen ga ik me dan ook richten op grote schepen met een eigen crew.

Maar scam, nee het is een hooggewaardeerde man die achter het project zit. Daarnaast zou hun marketing positie ook niet zo groot zijn als het ging om scam. Daarnaast nodigen ze ook vaker fans uit op het hoofdkantoor en zijn helemaal interactive bezig met hun fans. Dat niet alleen laten ze elke week nieuwe content zien.

Wanneer we praten over scam, dan praten we ook over bedrijven die helemaal dicht getimmerd zijn!

Begrijp best dat crowdfunding een risico is, maar wanneer maak je geen keuzes zonder risico? Er is niks raars met het geloven in een project waar je jaren voor hebt gewacht en waar je uiteindelijk geld instopt. En als 1 bedrijf crowdfunding gebruikt om mensen te scammen, betekent het niet dat een ander bedrijf ook hetzelfde doet.

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - cHip^ - 21-11-2013 03:20 PM

Een echte scam is dit natuurlijk niet. Crowdfunding is een heel goede manier om geld bij elkaar te krijgen als de mainstream investeerders ergens geen brood in zien.

Maar ik kan er niks aan doen dat ik een beeld voor me van de eigenaar van dat bedrijf die lekker een cocktailtje dringt op het strand van het schip dat jij hebt gekocht.. Cheers

Het lijkt me echt een super gave game! Weet alleen nog niet of ik er het geld voor over heb.. Denk niet dat ik er genoeg tijd voor ga hebben.

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - DeAdSeYe - 21-11-2013 03:30 PM

Daarvoor hebben bedrijven zich ook aan de wettelijke regels te houden! Smile

Gelukkig maar, anders hadden veel mensen misbruik ervan gemaakt. Maar als Chris Roberts echt een cocktail wilt gaan drinken ergens langs het strand, dan had hij dat zéér zeker gedaan.

Vooral als je naar z'n school en werk geschiedenis kijkt! Hij heeft niet alleen games ontwikkeld wat tot de dag vandaag nog altijd gespeeld worden maar ook producent van een aantal bekende films waaronder Lord of War met Nicolas Cage.

Hij heeft genoeg de laatste jaren verdient, maar Star Citizen ziet hijzelf dan ook als een non-profit project. Alle geld gaat rechtstreeks naar het spel en uiteraard z'n studio's draaiend te houden en uitbreiden.

Denk dat een directeur van EA games meer cocktails drinkt langs het strand als Chris Roberts. Of laten we het maar niet hebben over de belachelijke Call of Duty serie waar de prijzen hoog worden gehouden omdat het spel populair is.

Die ontwikkelaar lachen zich dood. Daar is de nummer 1 crowdfunding game, genaamd Star Citizen helemaal niks bij. Smile

Daarnaast zijn vele Star Citizen fans en backers ook +20 en ouder. Vaker ben ik 1 van de jongste op forums als het aankomt op Star Citizen. Chris Roberts heeft hier gewoon een game te pakken waar iedereen jaren op zaten te wachten. Daarom is het een groot succes.

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - zoog - 21-11-2013 04:59 PM

Ik ben wel erg benieuwd hoe het wordt, kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen eerlijk gezegd. Ik heb ook niet eerdere games van hem gespeeld.

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - Nimster - 21-11-2013 07:56 PM

(21-11-2013 02:29 PM)DeAdSeYe schreef:  Begrijp best dat crowdfunding een risico is, maar wanneer maak je geen keuzes zonder risico? Er is niks raars met het geloven in een project waar je jaren voor hebt gewacht en waar je uiteindelijk geld instopt. En als 1 bedrijf crowdfunding gebruikt om mensen te scammen, betekent het niet dat een ander bedrijf ook hetzelfde doet.

Het is niet echt scammen maar meer dat een crowdfunded game net zo goed kan falen (op wat voor manier dan ook). Dat is het voornaamste risico dat je neemt. Je betaalt niet zozeer voor een product maar voor een idee.

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - DeAdSeYe - 21-11-2013 08:24 PM

Het scammen was meer bedoelt op een post van cHip^. Tongue2

Ik weet wel wat crowdfunding inhoud en hoe dat in z'n werking gaat. Smile

Het gaat mij er even om dat dit project niet zo snel moet worden afgekeurd omdat andere bedrijven zijn gefaald in crowdfunding. Dit geldt ook voor andere games waaronder Ground Branch.

We zagen zelf wat er met Takedown: Red Sabre is gebeurd! Maar dat weerhoud mij niet om een ander project te steunen wat op dit moment alleen Star Citizen en Ground Branch zijn. Niet alleen door de game zelf maar ook wie er achter zit. Beide zijn hooggewaardeerde personen in die genre games wat mij het gevoel geeft dat deze projecten goed in handen zijn en uiteraard ideeën zijn waar ik al jaren op wacht.

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - Grasmat - 21-11-2013 09:27 PM

1250 voor een schip. Dan ben je echt helemaal wak. Ongeveer 1/2 van je maand salaris. En dan is het spel nog niet eens uit.

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - zoog - 21-11-2013 09:30 PM

Verdiende ik maar 2500 netto per maand Tongue2

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - djlexNL - 21-11-2013 11:34 PM

nou.. grasmat wat doe jij voor werk? of heb je het over bruto?

RE: Star Citizen: Squadron 42 (wing commander, privateer) - Pek - 22-11-2013 12:13 AM

(21-11-2013 11:34 PM)djlexNL schreef:  nou.. grasmat wat doe jij voor werk? of heb je het over bruto?

Ik denk dat je zijn punt mist. Het idee achter zijn comment is dat je niet zomaar €1250,-uitgeeft aan een "idee", ongeacht het leuk is of niet. In mijn ogen gaat dat tegen alle principes in. Was het niet altijd zo dat bedrijven je moesten overhalen om iets te kopen? door het crowdfunding is het meer van: "Ok, we hebben een idee, dus eigelijk nog niks. Als jullie ons nou eens geld geven, dan gaan wij iets maken" ipv dat ze eerst maar met iets goeds gaan komen zoals een playable pre-alpha.

Komop mensen. Fan of geen fan.. Dit is meer gokken (een kansspel) dan investeren in een game.. Geen enkele game is €1250,- waard alleen omdat je "een cool schip krijgt". What is next? mircopayments bij GTA 6 om health te krijgen bij de lokale Burger shot?