Tangodown.nl

Volledige versie: Shadow Warrior serie
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hebben jullie Shadow Warrior al een keer gespeeld? De nieuwe. De remake van een paar jaar geleden, door Flying Wild Hog. Een puike FPS die aan de old-school FPS tijd herinnert: snelle actie, veel gore, cheesy humor en een verhaal dat niet al te veel voorstelt, maar dat geeft niks. Het is een FPS zoals een FPS hoort te zijn. Rechttoe, rechtaan zonder tierelantijnen.

De originele Shadow Warrior was ook leuk trouwens, maar die heb ik destijds nooit uitgespeeld. Als je de graphics van de Build engine kunt tolereren is die ook vandaag de dag nog leuk om te spelen.

Vorige week is Shadow Warrior 2 uitgekomen, en die is een hele andere weg ingeslagen. Het is een looter shooter geworden met een grote focus op stats. Je vindt wapens en items die je wapen steeds een klein beetje beter of anders maken en dat is een heel nieuwe laag bovenop de Shadow Warrior formule. De meningen zijn zo te zien nogal verdeeld.

TotalBiscuit noemt het looter element saai en zegt dat het de flow van de actie niet ten goede komt, integendeel zelfs. Sommige reviewers vinden dit minder erg en zijn juist erg te spreken over SW2. Als ik zo de video's bekijk vermoed ik dat ik het wel met TB eens ben. Wat Shadow Warrior zo goed maakt is de actie. Regelmatig met menu's in de weer moeten zijn zorgt juist voor onderbrekingen in de actie, en niet op de goede manier.

Wat vinden jullie?
Koppelingen