Tangodown.nl

Volledige versie: DCS + Saitek x55 Rhino
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Heren,

Sinds gister ben ik de trotse eigenaar van een saitek x55 en heb ik gelijk dcs aangeschaft met fc3 en de A-10c.

Mijn vraag is nu: Wat zijn de commands die ik het beste kan gaan binden aan de Hotas?

Zoals ik het snap kan ik mijn thottle in 3 modes zetten dus die wou ik verdelen als
1. Startup & Takeoff.
2. Flight.
En die laatste indien nodig opdelen in A2A EN A2G.

Verder vroeg ik me af of je ook ingame checklists (kneeboard?) hebt voor procedures zoals startup of dat ik die zelf moet gaan maken.

Alvast bedankt voor de hulp.
Voor de FC3 kisten kan je een goed passende knop binden aan je HOTAS. Zelf heb ik alles qua sturen en wapens aan de stick ergens toegekend. Alles voor de radar, countermeasures en landen aan knoppen en switches op de throttle.

Als het om de A-10C gaat, probeer een leuk profieltje te vinden voor de x55 die je lekker vind spelen. Zelf heb ik een profiel voor de x52 ergens vandaan geplukt die bijna alles heeft wat ik over het algemeen gebruik.

Voor de kneeboard kan je Peter P's kneeboard gebruiken, hoewel een appje op je mobiel het vaak ook wel goed doet.
Ok, heb besloten eerst maar is de "makkelijkere" FC3 en standaard vliegtuigen te pakken. Eerst maar eens de Su-25T en daarna A-10A
Neem de Su-25T eerst goed door.. Totdat je ziek wordt van trimmen. Pak dan de F-15C voor wat fijne dogfights.. ga dan direct over naar de A-10C. A-10A is een beetje een waste of time iyam.
Trim heb ik op een HAT zitten en dat werkt prima, opstijgen en landen* gaat ook prima, unguided bommen gooien in CCIP ging ook goed. Morgen CCRP en de target pod (svhalk ofzo). Hopelijk vrijdag ofzo nog A2A en SEAD en mogelijk in het weekend is wat scenarios ofzo.

*naja ik stond op de grond, die wielen recht zetten is vast zo gebeurt
Koppelingen