Tangodown.nl

Volledige versie: Public Variables
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Ik ben bezig met het maken van een missie-platform waarbij ik flink loop te stoeien met public variables. Het werk wordt in principe door de server gedaan; de server spawned de vehicles en units. Bij sommige vehicles heb ik een addaction toegevoegd.

Leuke tip trouwens: als je aan een vehicle een add-action wil hangen en je hebt if (!isServer) exitwith {}; aan het begin van je script gezet, dan moet je setvehicleinit in je script gebruiken:
PHP-code:
Whistle_Unit setvehicleinit "this addaction [""Check Balance"", ""Checkbalance.sqf""]"

De addaction zorgt ervoor dat er een sqf-je wordt opgestart met daarin een hint. Deze hint wordt vanwege de if (!isServer) exitwith {}; niet laten zien.

Nu schijnen er een aantal manieren te zijn om de hints naar alle clients te sturen. De enige bekend is om een addpublicvariableeventhandler te gebruiken.

Zijn er bij jullie nog andere manieren bekend?
Whistle, bedankt! Dit lost het probleem wat ik met het reundeployen van de MHQ had op in Insurgency! Smile
Ik zat net nog te denken:

In een addaction zitten altijd een aantal parameters die je kan gebruiken om de gebruiker (caller) het object en het ID van de addaction te specificeren.

In je script dat wordt geactiveerd vanuit de addaction (bij mij Checkbalance.sqf) kan ik met een parameter de hint local maken aan een bepaald persoon die de addaction uitvoert.

PHP-code:
Whistle_Bank _this select 0//Object waar de addaction aan is gekoppeld
Whistle_callercheckbalance _this select 1;  //Degene (player) die de addaction initialiseert
Whistle_idcheckbalance _this select 2//Het ID van de addaction (handig voor als je meerdere addactions hebt) 

Als ik vervolgens de hint wil geven zet ik onder de parameters:
PHP-code:
Whistle_callercheckbalance globalchat "No money left"
Daarmee heb ik ervoor gezorgd dat de caller de hint (of chatbericht) krijgt in zijn scherm. De overige players krijgen deze niet...

Hoe kan ik er voor zorgen dat de hint aan iedereen wordt geshowed?

EDIT: hier nog een handiglinkje
Die derfel.org link heb ik ook gebruikt, super handig! Smile

Betreft het chat bericht: BIS_fnc_MP
Zou idd ook kunnen, alleen op de een of andere manier krijg ik dat niet aan het werk... Volgens mij doe ik iets fout in de parameters waardoor het niet werkt.

PHP-code:
[-1, {_callercheckbalance globalchat _this}, "No money left"call CBA_fnc_globalexecute

PHP-code:
SYNTAX [-1, {player globalChat _this}, "TEST"call CBA_fnc_globalExecute

Ga straks thuis even flink testen om te kijken of ik t voor elkaar krijg.
He! dat CBA_fnc_globalexecute werkt als een zonnetje!
Koppelingen